06 Nisan 2021

Şükran Kürü

YAZI: ESRA BEBEK

vogue russiaVogue Rusya, 2021

Bağışıklık sistemimize ekstra özen gösterdiğimiz bu küresel salgın zamanlarında, neredeyse her gün yeni bir vitamin kürü uyguluyor ya da ek gıda takviyesi ile vücudumuza destek sunuyoruz.

Son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkan bütünsel sağlık yaklaşımıyla konuya farklı bir noktadan baktığımızda: “Beden sağlığımız için aldığımız tüm bu takviyelerin yanı sıra ruhumuza da bir doz şükran kürü sunmaya hazır mıyız?” sorusu beliriyor zihnimizde. 

Şükran kelimesi dilimize Arapça’dan geçen bir sözlük olmakla birlikte; özünde iyilik bilme, memnuniyet duyma ve minnettar olma ifadelerini içerir.

Son yıllarda, kişisel gelişim kitaplarında sıklıkla karşımıza çıkan bu şükran duyma halinin bilimsel yanı üzerine yapılan birçok araştırma bulunmakta. Kalifornia Üniversitesi psikoloji profesörü Robert Emmons’a ait çalışmalardan birinde şükran dolu olma durumu şöyle açıklanıyor: “Şükrettiğimiz zamanlarda yaşamda iyi şeyler, armağanlar ve bizlere sunulmuş birçok fayda olduğunu bireysel olarak doğrularız.” Bu doğrulama da tıpkı diğer olumlamalar gibi şu ana dair dair bir nevi kutlama hissi içeren bir hal olduğundan; pişmanlık, depresyon gibi negatif duygu durumlarını elimine ederken; kişinin öz-değer duygusunu ve sosyal bağlarını güçlendirir.

Bir diğer deyişle şükran duygusunu hissedebilmek; yaşamda zor zamanların olacağına dair bir kabul ile başlayan; o anda bulunmayana odaklanmak yerine, kişinin farkındalığını hayatında var olan güzelliklere getirmesine yardımcı olan bir seçim aslında. 

Bu önemli seçime hayatlarımızda yer açarak; ruh, zihin ve beden sağlığımız üzerinde olumlu yansımalarını deneyimlemek ise rutin bir pratik ile mümkün.

 

İşte size birkaç öneri;

 

1 – Her akşam yatağınıza uzandığınızda, yaşananları gözünüzün önüne getirin ve o günün en güzel üç deneyimini anımsamaya çalışın. Çünkü hayat ve şükran duygusu, kimi zaman fark etmeden hızla geçiştirdiğimiz o ufak ayrıntılarda gizli!

 

2- Sizi memnun eden nazik bir tavırla karşılaştığınızda, bir hediye aldığınızda veya bazen sadece bol güneşli bir güne uyandığınızda; deneyimi paylaştığınız kişiye veya hayata teşekkürlerinizi ileterek bu anları pekiştirin. 

 

3 – Son olarak bilimsel çalışmalarla etkinliği defalarca kanıtlanmış bir metodu uygulamak isterseniz; bir hafta boyunca hayatta yapmaktan büyük zevk aldığınız bir şeye kısa bir süreliğine ara vermeyi deneyin. Bu, kimilerimiz için en sevdiğiniz filmi izlemek iken kimilerimiz için favori akşamüzeri atıştırmalığı olabilir… Ara verin, bu keyfinizi yeniden hayatınıza aldığınızda her anından aldığınız keyfi yudumlamaya doyamayacaksınız. 

 

4- Ve tabi sabahları kendine 5 -10 dakika fazla zaman ayırabilecek olanlar için, güne şükür meditasyonu ile başlamak bu alanda kendiniz için yapacağınız en anlamlı yatırımlardan biri olacak! Dönüşümü başlatmaya hazır mısınız?

ETİKETLER: WELLNESS , ŞÜKRAN