13 Kasım 2021

Destek Kuvvet: D Vitamini

YAZI: HANNAH COATES

DERLEYEN: DENİZ MİRAY PETRİNİ

d vitamini

Fotoğraf: Karim Sadli, Vogue, 2016 Şubat

"Kışın uzun ve güneşsiz günleri belirgin bir D vitamini eksikliğini de beraberinde getiriyor. Güneş ışığı vitamini olarak adlandırılan bu vitamin bir hormon görevi görüyor.” diye açıklıyor beslenme uzmanı ve EQUI Londra’nın kurucu ortağı Alice Mackintosh. Ayrıca araştırmalar gösteriyor ki kış aylarında yeteri kadar D vitamini alamıyoruz.

Mackintosh, “D vitamininden faydalanmanın en iyi yolu bir süre güneşte kalmaktır. 20 dakika, kısa bir güneş banyosu için idealdir.” diyor. Ayrıca maksimum güneş emilimi için bacaklar, kollar ve sırtın en iyi kısımlar olduğunu belirtiyor. Kendisi buna ek olarak esas probleminse yaz aylarında bile yeterli oranda güneş ışığı alamamamız olduğunu ve vitamin takviyelerinin bu noktada devreye girdiğini söylüyor.

d vitamini

Fotoğraf: Sharif Hamza, Vogue, 2013 Nisan

D vitamini eksikliğinin bazı problemlere yol açabileceğinin altını çizen beslenme uzmanı, hormon dengesinden bağışıklık fonksiyonlarına, sağlıklı dişlerden güçlü kemiklere her şeyde D vitamininin önemli olduğunu belirtiyor. Ayrıca D vitamininin yaşlanma sürecini yavaşlatmaya ve ruh halini iyileştirmeye yardımcı olabileceğini söylüyor.

Mackintosh son olarak şu sözleri ekliyor; "Beslenme rutinimizde de belirli değişiklikler yaparak D vitamini konusunda destek almak mümkün. Yağlı balık çeşitleri, yumurta sarısı, mantar gibi gıdalar ciddi bir eksikliği gidermese de orta düzeyde bir destek kuvveti olabilir. Bunun dışında vitamin takviyesi olarak almak isterseniz de yağda çözünen bir içeriği olduğundan yiyeceklerle beraber kullanmanız vücuttaki emilimin daha rahat olmasını sağlayacaktır."

ETİKETLER: D VİTAMİNİ , WELLNESS , SAĞLIK