27 Ekim 2021

Bağışıklığınızı Güçlendirmenin 4 Pratik Yolu

YAZI: ROSEMARY FERGUSON

DERLEYEN: DENİZ MİRAY PETRİNİ

bağışıklık sistemi, sağlık,wellness

Fotoğraf: Jamie Hawkesworth, Vogue, 2017 Ekim

Havaların kararsız ilerlediği mevsim geçişleri, sağlık konusunda aldığımız önlemlere de daha özenli yaklaşmamız gereken dönemlerden. Gün içinde değişen sıcaklıklar kıyafet seçimlerimizde bile bizi zorluyor. Öyle ki bazen dışarı çıktığımızda ya çok sıcak geliyor ya da üşüyoruz. Eğer bağışıklık sistemimiz de yeteri kadar güçlü değilse mevsim hastalıklarına daha kolay yakalanabiliyoruz. Uygulayacağınız dört pratik yöntemle bu riskin önüne geçerek vücudunuzda bir kalkan görevi gören bağışıklık sisteminizi güçlendirebilirsiniz.

Sağlıksız yiyecekleri bırakın

Çoğu zaman pratik ve lezzetli olduğu için hazır gıdaları tercih edebiliyoruz. Ancak işlenmiş gıdaların sahip olduğu içerikler bağışıklık sistemimizin zayıflamasına sebep oluyor. Bu yüzden hazır ve işlenmiş besinleri bırakabilir ve bunu vücudu temizlemek gibi düşünebilirsiniz.

Besinlerin en basit haline odaklanın

Bol miktarda taze meyve ve sebze tüketin. Organik gıdalar, temiz protein, sızma zeytinyağı ve glütensiz kepekli tam tahıllar gibi kompleks karbonhidratlara yönelmeye çalışın. Bu gibi besinlere odaklandığınız zaman yemek rutininiz doğal yollardan bağışıklık sisteminizi güçlendirme yeteneğine sahip olacaktır.

Vitaminlerinizi bilinçli tüketin

Bağışıklık sisteminin en bilinen destekçisi C vitaminin yanı sıra listenize çinkoyu da eklemeyi düşünebilirsiniz. Çünkü çinko virüs ve bakterilerdeki proteinlerin parçalanmasını sağlayan enzimleri aktive eder. Vitamin D ve probiyotiklerse bağırsak sisteminizi destekler.

Bağırsak sağlığına önem verin

Sağlıklı bir bağırsak mikrobiyomu gelen tehlikelere karşı vücudunuzun bağışıklık sistemini tetiklediği için son derece önemlidir. Kaliteli probiyotikler kullanmanın ve dengeli beslenmenin yanı sıra uyku saatlerinizi düzene sokmak, stresi azaltmak ve bol sıvı tüketmek bağırsak sisteminizin sağlığını korumanıza yardımcı olur.

ETİKETLER: SAĞLIK , BAĞIŞIKLIK , WELLNESS , SAĞLIKLI BESLENME