15 Kasım 2021

Adrenal Yorgunluğunun 6 İşareti

YAZI: ROSEMARY FERGUSON

DERLEYEN: DENİZ MİRAY PETRİNİ

adrenal yorgunluğu

Fotoğraf: Nick Knight

Günümüz toplumunda yaygın bir sorun olarak karşımıza çıkan adrenal yorgunluk, uzun süreli fiziksel veya psikolojik stres altında bulunan bireylerde görülebiliyor. Semptomlar arasında uzun süreli veya aşırı yorgun hissetme, sabah geç uyanma ya da gece uykuya dalma zorluğu, kolay bir şekilde strese girme, günü bitirmek için kafein, şeker veya tuz kullanımına duyulan güçlü istek ve duygusal değişimler yer alıyor.

Stres, adrenal bezlerinin kortizol ve bir steroid hormonu olarak bilinen DHEA üretimini artırmasına neden olur. Bunun sonucundaysa tıpkı tehlike anında hayatta kalma güdüsünü devreye sokmak gibi yüksek oranda adrenalin salgılanmaya başlar.

Bu “savaş ya da kaç” tepkisi sindirim ve dinlenme için önemli olan ama o sırada gerekli olmayan vücut sistemlerinin kapatılmasına neden olur. Yüksek oranda adrenalin ve kortizol seviyesi uzun soluklu olduğunda da bedene zarar vererek tükenmişlikle sonuçlanır. Eğer bazı semptomlar size tanıdık geliyorsa aşağıdaki 6 maddeyi uygulayabilirsiniz.

Kendinizi Duygusal Yönden Destekleyin

Sevdiklerinizi arayın, arkadaşlarınızla görüşün. Sevdiğiniz şeylere vakit ayırın.

Vücudunuzu Hareket Ettirin

Yürüyüşe çıkmayı deneyin. Aslında 20-30 dakikalık bir süre bile bunun için yeterli olabilir. Temiz hava hem bedeniniz hem de ruhsal sağlığınız için çok önemli.

Bedeninize İyileşmesi İçin Yardım Edin

Beslenme sisteminizde değişikliğe giderek hücre yenilenmesine yardımcı olacak seçimler yapmaya çalışın. Bunun yanı sıra C vitamini ve Omega-3 kullanımını da dikkate alın.

Yediklerinize Dikkat Edin

Avokado, zeytin, fındık gibi iyi yağları tercih etmeye çalışın. Bol meyve ve sebze tüketin ve olabildiğince organik gıdalar seçin.

Oksidatif Stresi Düşürün

Oksidatif strese neden olan faktörler arasında yüksek şeker kullanımı, fazla stres, trans yağ tüketimi, ev veya kozmetik ürünlerinden gelen kimyasallar yer alır. Serbest radikalleri azaltmaya yardımcı olmak içinse yukarıdaki maddeleri azaltmaya çalışın. Ayrıca kafein tüketimini de düşürebilirsiniz.

Dinlenmek Önemli

Uyku ve dinlemeye öncelik verin. Bu adrenal yorgunluğu kolaylaştırmak için son derece önemli. Yatmadan önce magnezyum alabilirsiniz. Bu sadece rahatlamanıza değil daha iyi bir uyku düzeni için de size yardımcı olacaktır. Ayrıca magnezyum normal adrenal fonksiyonları için gereken enzim ve enerjinin oluşmasına da yardımcı olur.

 

ETİKETLER: ADRENAL YORGUNLUĞU , SAĞLIK , WELLNESS