Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kalıplaşmış algıların sınırlarını da zorlayan 56 yaşındaki Anna Dello Russo’nun mesajı net: “Yaşın kaç olursa olsun, daima fevkalade ol!”
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Modanın, sokak devriminin sembolü. Toplumun “yaşına uygun” giyinme baskısına inat sınırsız, korkusuz ve özgür. Maksimalist görünümleriyle klasikleşmiş moda anlayışını reddetmekle kalmayıp, kalıplaşmış algıların sınırlarını da zorlayan 56 yaşındaki Anna Dello Russo’nun mesajı net: “Yaşın kaç olursa olsun, daima fevkalade ol!”
Russo, dijital çağın moda ve sanatseverlere bir armağanı aslında. 2006’da çerçevesini çizdiği ayrıksı dijital kimlik, hobi olarak başlattığı bir proje olsa da, kısa zamanda bir fenomene dönüştü. Sosyal medya, kariyerinin başlangıç çizgisi de değil, 26 yıllık sağlam bir temelin uzantısı. Russo, 1991 yılından bu yana profesyonel stilist ve moda yazarı kimliğiyle sektöre ilham veren birbirinden ilginç hikayeler yarattı. Editoryal kurguları, Vogue İtalya’dan Vogue Japonya’ya, öncü moda dergilerinin kapak ve sayfalarını süsledi. Dünyanın en başarılı fotoğrafçıları ve modelleriyle çalışarak kariyerinin büyük kısmını kamera arkasında geçiren Russo, objektifin karşısında da modaya keskin bakışıyla kendine özgü eklektik görünümler yarattı. Sosyal medyada var olduğu 2006 yılından bugüne sıra dışı stiliyle fenomenliğe giden basamakları hızla tırmandı. Bununla da yetinmedi. Moda devlerinin vazgeçilmez ilham perisi oldu. 2012 yılında H&M’le işbirliği sayesinde ismi dünyanın her yerinde güvenilir bir etikete dönüştü. Neredeyse 1.5 milyon Instagram takipçisine sahip Russo’nun kendi ismini taşıyan bir parfümü de var.
Russo’nun dijital kimliğine veda edeceği haberi geçtiğimiz ay gazetelerden dergilere, modanın gündemindeydi. “Yeni nesle başarının tek formülünün görünürlük olmadığını kanıtlamak istiyorum.” Bu kararını takiben, Gianni Versace’den Gucci’ye, Balenciaga’dan Valentino’ya, itinayla bir araya getirdiği kişisel koleksiyonundaki en iddialı 30 görünümü açık artırmayla satışa sundu. Elde ettiği geliri genç yetenekleri destekleyen Swarovski Vakfı’na bağışlayan Russo’nun gardırobundan seçtiği 150 yeni parça, geliri İngiliz Moda Konseyi Eğitim Vakfı’na bağışlanmak üzere önümüzdeki aylarda Net-A-Porter’de satışa sunulacak.
Umutsuzluğa kapılmayın, Russo’nun vedasını nispeten hafifleten bir gelişme daha var. Russo’nun dijital kimliğini sonsuza dek yaşatacak kitabı, “AdR Book: Beyond Fashion”. 24 Mayıs’ta satışa sunulacak kitap, renkli ve sürprizli. Kapağını araladığınızda karşınıza çıkan sekiz farklı obje, Russo’nun ince espri anlayışı, hayalperest kişiliği ve üstün yaratıcılığına
ayna tutuyor. İtalya’nın liman şehri Bari’deki çocukluğundan bugüne kadar, hayatını anekdotlarla anlatan Otobiyografik Günlük’te, ünlü moda yazarı Simone Marchetti’nin kaleme aldığı yazılara da yer verilmiş. Moda Albümü, Russo’nun en çok paylaşılan sokak stillerini sergiliyor. Onu kağıt bebeğe dönüştüren mini posterler, en iddialı görünümlerinden esinlenen rengarenk posta pulu koleksiyonu, Russo ve köpeği Cucciolina’nın illüstrasyonlarını içeren Pocket Book ise kitabın sürprizlerinden. Moda editörünün Vogue İtalya, L’Uomo Vogue ve Vogue Japonya için yaptığı editoryal seçkisini görmek isteyenler, AdRchive dergisine göz atarak ilham alabilirler. Russo’nun moda anlayışı ve farklı başlıklar altında sıraladığı giyim kuralları bu sayfalarda.
40 bin çift ayakkabısı olan editörün mücevher koleksiyonunda turkuaz renkler ağırlıkta
Tatiller modaya ara vermek için en doğru zaman. Bavulun kuş tüyü kadar hafif olmalı, ekstra bavul ücreti ödemek yasak.
Yalnızca bir çift ayakkabı hakkın var. Doğru seçim yapmaya özen göster.
Çeşit çeşit mayo ve bikini serbest!
Yüzme araç gereçlerini unutma. Deniz gözlüğü en az okuma gözlüğü kadar kişisel bir aksesuar.
Ekstra bavul hakkını tatilde okuyacağın kitaplar için kullanabilirsin.
Görünümünü tatilde satın alacağın yerel aksesuarlar, ayakkabılar, takılar ve şapkalarla tamamla.
Stilinle gittiğin ülkenin karakterini yansıt.
Anadolu’daysan etnik, Amazon’daysan egzotik ol.
Yalnızca sanat eseri niteliğinde parçalara yatırım yap.
Sıradan kıyafetlerden uzak dur. Egzotik seyahatlerde aldığın hediyelik eşyalar gibidir onlar, eve getirdiğinde dekorasyonun estetiğini bozarlar.
En sevdiğin parçayı en büyük aşkını izler gibi yakın takibe al. Vitrinleri kontrol et ve indirim günlerini dört gözle bekle.
Rastgele alışveriş yapma. Gereğinden fazla enerji ve para harcarsın.
Bir dilek listesi yap ve alışverişe çıkarken mutlaka yanına al.
Bütçeni ve önceliklerini belirle. Alışverişe dilek listenin en üstünden başla.
İndirimlere aldanma!
Yalnızca tasarımcı imzalı parçalara yatırım yap. Neden mi? Çünkü hepsi yüksek kalite garantili.
Konfor alanının dışına çık. Moda gözünü tatmin edecek özgün ve sıra dışı mağazaları ihmal etme.