Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Sizi en yeni seyahat trendi trip stacking ile tanıştıralım.
Fotoğraf: Mikael Jansson, Vogue USA, 2015 Mart
Her geçen gün bir yeniliğe merhaba dediğimiz bu günlerde rutinlerimiz değişiyor, eski alışkanlıklarımızla vedalaşıyoruz ve kendimizi yeniliklerin kollarına bırakıyoruz. Kimi zaman bunu yapmak hepimiz için çok kolay olmasa da bir şekilde yeni trendlerle yollarımız kesişiyor.
Pandemi gölgesinde geçirdiğimiz bir buçuk yıl, seyahat trendlerini de değiştirmiş, gezginlerin yeni seçeneklere ve anlayışlara yönelmelerine vesile olmuştu. Bunlardan biri de “trip stacking.” Türkçeye seyahat stoklaması diye çevirebiliriz bu yeni trendi.
Bir seyahat planlarken genelde tek bir hedefimiz olur. Gideceğimiz lokasyonu belirler, gerekli hazırlıkları yapar ve nihayet o günün gelmesini bekleriz. Biraz önce bahsettiğimiz gibi pandemi bu geleneksel rutini de değiştirdi. İptal olan tatil planları ve gezilerin ardından artık aynı anda birden fazla yolculuğu planlamak popüler hale geldi. Artık gezginler salgın başta olmak üzere herhangi bir sorunun tatil planlarını engellememesi için aynı seyahat süresi boyunca iki hatta üç seyahat rezervasyonu yapıyor. Böylece gezginler, farklı coğrafi bölgelere birden fazla seyahat planlıyor. Yolcular aynı zamanda hareket saatine yakın konfor seviyelerine uygun konaklamayı da seçme şansına sahip oluyorlar. Örneğin cezasız iptal politikası sunan otellerin seçildiği bir programda konuklar birden fazla destinasyon için rezervasyon yapabiliyor.
Kısacası bu yeni trend, gezginlerin tatil tarihi yaklaştıkça hangi seyahati daha rahat yapacaklarını belirlemelerine yardımcı oluyor diyebiliriz.
Lüks seyahat ağı Virtuoso’nun genel müdürü Misty Belles, CNBC’ye verdiği demeçte seyahat istiflemenin “oldukça yeni bir trend” olduğunu söyleyerek, trendin Mayıs ve Haziran arasında başladığını tahmin ettiklerini belirtti.
Bu yeni trend gezginler için seçenekleri artıran sağlam bir plan gibi görünse de elbette madalyonun öteki yüzüne de bakmak gerekiyor. Seyahat teknolojisi şirketi Hotel Planner’ın kurucu ortağı ve CEO’su Tim Hentschel de CNBC’ye seyahat istifleme mantıklı olsa da tuzaklar olabileceğini söyleyerek uyarıda bulunuyor. Bu durumun oteller ve havayollarının fiyatlarının artmasına neden olabileceği de dikkat edilmesi gereken bir diğer nokta.
Öte yandan işletmeler de gezginlerden planları netleştikten sonra rezervasyonlarını iptal ettiklerini olabilecek en erken şekilde haber verme nezaketini göstermelerini bekliyor.
Seyahat yasaklamaları ve sınırlamaları nasıl değişecek kesin bir şey söylemek zor. NY Times seyahat yazarı Concepciôn de Leon, “Delta varyantının yayılması, pek çok olası gezgini, hem kişisel rezervasyonlar nedeniyle hem de değişen düzenlemelerin onları iptal etmeye zorlayacağı endişesi nedeniyle uluslararası seyahat planları yapma konusunda temkinli hale getirdi.” diyerek yurt içi seyahatlerinin bir süre daha devam edeceğinin sinyallerini veriyor.