Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Facebook yeniden markalaşma ve adını değiştirme yolunda. Peki neden?
Daha önce bir çok kez gizlilik ve güvenlik sorunu yaşayan Facebook özellikle son günlerde pek de iyi bir gidişat sergilemiyor. Teknoloji uzmanlarından ve dünyanın dört bir yanındaki kullanıcılarından şikayet ve eleştiriler almaya devam eden Facebook, The Verge’in özel haberine göre marka ismini değiştirerek yeniden markalaşmayı planlıyor. Yeni ismi ne zaman öğreneceğimiz belli olmasa da özel habere göre, şirket yeni ismi önümüzdeki hafta duyurarak bir sürpriz yapabilir.
Peki ama neden?
Bu değişimin altında birkaç neden yatsa da en büyük gerekçe, Facebook’un, artık sadece bir sosyal medya platformu olmadığını bundan çok daha fazlası olduğunu ve gelecek teknolojisine sağlam bir zemin hazırlama isteği. Marka kimliğini yenileyecek şirket, böylelikle Oculus, Instagram ve Whatsapp gibi hizmetlerini en az Facebook kadar ön plana çıkarmış olmayı hedefliyor.
Bir diğer neden ise Facebook’un teknolojinin geleceği olarak tanımladığı internetin sanal gerçeklik versiyonu 'metaverse' yani kurgusal evreni gerçekleştirme hedefi. Merak edenler için biraz daha açıklayalım. Metaverse, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçekliği bir araya getiren bir kavram. Birçok yönden, bunun internetin geleceği olduğuna inanılıyor. Zuckerberg de bu yaz The Verge'den Casey Newton'a verdiği demeçte, metaverse için "büyük bir odak noktası olacak ve bence bu, internetin mobil internetten sonra nasıl geliştiği konusunda bir sonraki bölümün büyük bir parçası olacak." sözlerini kullanmıştı.
Son olarakbu isim değişikliğinde, platformun karıştığı skandallar ve güven eksikliği imajından kurtulma isteğinin yattığını da ekleyebiliriz. Ne denli işe yarar bilinmez ancak bu değişikliğin arkasında yeni bir sayfa açma isteğinin olması çok da şaşırtıcı değil.
Facebook uzun zamandır konuşulan bu kararla ilgili nihayet adımlar atsa da hedefleri genişledikçe şirket adını değiştiren ilk tanınmış teknoloji şirketi değil. 2015'te Google, kısmen artık sadece bir arama motoru değil, sürücüsüz arabalar ve sağlık teknolojileri üreten şirketlerden oluşan genişleyen bir holding olduğunun sinyalini vermek için Alphabet adlı bir holding altında tamamen yeniden örgütlenmişti. Snapchat de 2016'da Snap Inc. olarak yeniden markalaşmış, aynı yıl kendisini bir "kamera şirketi" olarak adlandırmaya başladıktan sonra ilk Spectacles kameralı gözlüklerini piyasaya sürmüştü.
Şirketin yeni ismi ne olacak henüz hiçbir bilgimiz yok. Yeni isim için gözlerimizi Mark Zuckerberg’e çevirdik, beklemedeyiz.