EN VOGUE
EN VOGUE

18 Mart 2022

Dijital Dünyadan Haftanın Gelişmeleri

YAZI: BAHAR ERGEL

Sandra Semburg
Fotoğraf: Sandra Semburg

Geçtiğimiz 2 yıl sadece dünyayı değil, onunla ilişki kurma biçimimizi de değiştirdi. Zorunlu dijital devrim ise her gün daha da derinleşen bir alternatif iletişim dünyasının şeklini, hızla değiştirmeye devam ediyor. 

Dijital dünyada geçtiğimiz günlerde neler yaşanmış birlikte bakalım. 

 

Videoların değeri artmaya devam ediyor

Geçtiğimiz yıl tüm sosyal medya platformları videonun, stratejileri için gittikçe daha önemli hale geleceğinin altını çizerken her geçen gün geliştirme yapmaya da devam ediyorlar. Twitter’ın videolar konusundaki yeni hamlesi ise video kalitesini 1080p’ye çıkarmak oldu. Artık kullanıcılar masaüstü uygulamadan Full HD video yüklemesi gerçekleştirebilecek. Bu özellik şu an için sadece Blue hizmeti dahilindeki abonelere açık. 

 

Hepimiz aynı dili konuşuyoruz

Meta, dil farklılıkları sebebiyle küresel bir iletişim ağı oluşturmak konusundaki sorunları, geliştirmeleriyle aşıyor gibi görünüyor. Mark Zuckerberg, Meta’s Inside the Lab etkinliğinde Universal Speech Translator (evrensel konuşma çeviri sistemi) üzerine çalıştıklarını açıkladı. Zuckerberg, "Herhangi biriyle herhangi bir dilde iletişim kurma yeteneği, bu insanların sonsuza kadar hayalini kurduğu bir süper güç ve AI bunu yaşamlarımız içinde sunacak.” açıklamasıyla da yeni AI çevirmeninin dünya çapındaki insanların farklı diller aracılığıyla anında birbirleriyle iletişim kurmasına izin vereceğinin altını çiziyor. Haberin detaylarına buradan ulaşabilirsiniz. 

 

TikTok’tan 2022 trendleri 

TikTok bir süre önce 2022 trendlerini açıklarken yıl boyunca izleyeceği stratejiyi de kullanıcılarıyla paylaşmış oldu. Raporda, eğlenceye ve topluluklara odaklanan gelir modellerinin yükselişinden içerik üretiminin önemine farklı konular dikkat çekiyor. 

- E-Ticaret araçları ile alışveriş için bir mecra haline gelecek
- Müziğin birleştirici gücüyle müzik kültürünü ileri taşımaya odaklanılacak
- TikTok Creator Marketplace ile içerik üreticileri ve markalar arasında bir köprü kuracak 

What’s Next raporunun tamamını incelemek isterseniz sizi buraya alalım. 

 

Instagram’dan beklenen SEO hamlesi

Uzun zamandır üzerine konuşulan kelime bazlı arama algoritması için Instagram'ın beklenen adımı, geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki hesaplarda da aktif hale geldi. Arama kısmına yazdığınız kelime ve kelime grupları için 'Başlıca' sekmesinin Google’daki gibi SEO odaklı çalışması hedefleniyor. 

 

Google Analytics’te değişim sinyalleri

Bir web sitesi yönetiyorsanız şayet, dönüşümü analiz etmek için en sık başvurduğunuz kaynak Google Analytics’tir. Google Analytics ürün yönetimi direktörü Russell Ketchum’un açıklamasına göre ise Universal Analytics’e yakın zamanda veda edeceğiz. Çerezlerin tutulması mantığına bağlı olarak çalışan yapı, 1 Temmuz 2023 itibarıyla aramızdan ayrılıyor ve Google Analytics 4 sürümü devreye giriyor. Detaylı bilgi almak isteyenler Ketchum’un makalesine buradan ulaşabilir. 

 

ETİKETLER: DİJİTAL , #İNSTAGRAM , META , GOOGLE , TİKTOK