03 Temmuz 2022

Kopenhag'daki 2022 Küresel Moda Zirvesi'nden Önemli 5 Çıkarım

YAZI: EMİLY CHAN

DERLEYEN: DİLRUBA KARAKÖSE

22-06/30/screenshot-mediavoguecouk-20220630-14_17_19.png

Fotoğraf: Lars Ronbog/Getty Images

İki yılın ardından, modanın sürdürülebilirlik çabalarını ilerletmek için bir araya gelen kilit endüstri isimlerini buluşturan Küresel Moda Zirvesi, bu hafta Kopenhag Kraliyet Opera Binası'na geri döndü. Daha önce Kopenhag Moda Zirvesi olarak bilinen etkinliğin isim değişikliği, bu zirvenin konuyla ilgili kararlılığını yansıtıyor.

Zirvenin arkasındaki kâr amacı gütmeyen Global Fashion Agenda’nın CEO'su Federica Marchionni, Vogue'a bu yılın teması Alliances For A New Era'yı da işaret ederek, “Daha büyük bir etki yaratmak, etkiyi hızlandırmak istiyoruz ve bunu yapmanın tek yolu birlikte hareket etmek.” dedi. "Umarım sektöre nasıl işbirliği yapabileceğimize dair bir örnek veriyoruzdur ve belirli eylemlerin üstesinden gelmek için günümüzde daha fazla ittifak yapılıyor."

Shein'in giyim atıklarıyla mücadele için 50 milyon dolarlık yeni fonu tartışmalı oldu

Zirvenin teması ittifaklar olsa da, Shein ve The OR Foundation arasında gelişen beklenmedik bir anlaşma en büyük konuşma konusu oldu. Batı Afrika'nın en büyük ikinci el giyim pazarı olan Gana, Accra'daki Kantamanto Market'te toplulukla birlikte çalışan ve kar amacı gütmeyen kuruluşun kurucu ortağı olan Liz Ricketts’in giyim israfıyla mücadele için 50 milyon dolarlık yeni fonunun bir parçası olarak ultra hızlı moda markasından 15 milyon dolar alacağı sırada odadan duyulabilir bir nefes geldi.

Zirvedeki pek çok kişi, hızlı moda markalarının neden oldukları yıkıcı çevresel etki için ödeme yapıp yapmayacağına dair soruları gündeme getirmesine rağmen, bunu aşırı bir greenwashing vakası olarak değerlendirdi. Ricketts daha sonra, "Shein, bunda rol oynadıklarını ve bunu temizlemek için para verdiklerini söylemeye istekliyse, başka kimin ödemesi gerektiğini bilmiyorum." açıklamasını yaptı.

Konuşmaya daha fazla sesin dahil edilmesi gerekiyor

Konferansın devam eden temasıyla birlikte, özellikle de Küresel Güney'de modanın tedarik zincirinde çalışanlar söz konusu olduğunda, konuşmaya daha fazla sesin dahil edilmesi ihtiyacı ortaya çıkıyor.

Hirdaramani Grubu hazır giyim üreticisinin direktörü Nikhil Hirdaramani, “Tedarik zinciriyle çalışmamız gerekiyor; seslerinin duyulması, üreticilerin seslerinin duyulması gerekiyor" dedi.

Mevzuat geliyor

Bir diğer önemli konu, değişimi hızlandırmada mevzuatın önemiydi. AB, bu yılın başlarında markaları tekstil atıklarından yasal olarak sorumlu hale getirecek ve zorunlu bir üretici sorumluluk planı içeren Tekstil Stratejisi’nin bir taslağını başlattı. Bu hareket, Ocak ayında New York'ta, markaları Bilime Dayalı Hedeflere bağlı kalmaya ve sera gazı emisyonlarının yanı sıra enerji, su, malzeme ve plastik kullanımlarını ve kimyasal yönetimlerini açıklamaya zorlayacak yeni bir Moda Yasası teklif edilmesinin ardından geldi.

Tartışmalar, tanıtılan herhangi bir yeni mevzuatın gerçekten bir fark yaratmasının nasıl sağlanacağına odaklandı. New Standard Institute'un kurucusu Maxine Bédat, "Başarılı mevzuat sadece ifşa ile ilgili değil, eylemle ilgili." dedi.

22-06/30/screenshot-mediavoguecouk-20220630-14_17_00.png

Ganni'nin kurucusu Nicolaj ​​Reffstrup. Fotoğraf: Joern Pollex/Getty Images

Hala daha az konuşma ve daha fazla eylem olması gerekiyor

Bu noktada tüm bu tartışmaların nasıl somut eyleme dönüştürüleceği sorusu zirveye hakim oldu. Bu yılki etkinlikte yeni olan, Ganni'nin karbon azaltımı yapmak için kendi tedarik zincirine yatırım yapmak yerine karbon denkleştirmeyi durdurma kararı da dahil olmak üzere, başkalarının ders çıkarabileceği örnek olay incelemelerini içeren bir Eylem Aşaması’ydı.

Ganni'nin kurucusu Nicolaj ​​Reffstrup sahnede Nike'ın ünlü “Sadece yap” sloganından alıntı yaparak, tüketici davranışlarının toplu olarak değişmesini beklemek yerine markaların inisiyatif alması gerektiğini söyledi.

Zirvenin bir sonraki durağı Güneydoğu Asya olacak

Küresel Moda Zirvesi her yıl Kopenhag'da gerçekleştirilecek olsa da, etkinlik artık küresel olarak farklı bakış açılarını öne çıkarmak amacıyla dünyanın diğer ülkelerine de gidecek. Sonraki durak ise önümüzdeki sonbaharda Güney-Doğu Asya olacak ancak tam lokasyon henüz açıklanmadı.

ETİKETLER: MODA , SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK , KÜRESEL MODA ZİRVESİ