Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Martin Bourboulon imzalı Effiel, bizleri 1880’li yıllar'ın Paris'inde bir yolculuğa davet ediyor.
Fransa denilince akla gelen sembollerden biri olan Eyfel Kulesi, Martin Bourboulon imzalı Eiffel filmiyle hiç olmadığı kadar hakkında bilgi sahibi olmamızı bekliyor. Günümüzde romantizm denilince akla gelen bu ikonik sembol, Fransız Devrimi’nin yüzüncü yıl kutlamalarının anısına yapılmış. Kuleyi destekleyenler kadar Paris'e hiç yakışmadığını düşünenler de var elbette.
Bourboulon imzalı bu biyografik film bizleri 1880’li yıllar'ın Paris'ine bir yolculuğa davet ediyor. Fransa Hükümeti, Amerika için Özgürlük Heykeli’ni tasarlayan mimar Gustave Eiffel’den kendileri için de bir anıt yapmasını ister. Başta çok da istekli olmayan Eiffel, kavuşamadığı hayatının aşkı Adrianne ile yıllar sonra karşılaştığında birden fikrini değiştirir ve seneler önce unutmaya çalıştığı aşkından aldığı ilhamla “A” harfi şeklinde bir kule tasarlar. Parislilerin eleştirilerine ve itirazlarına rağmen Eiffel, bu tutku projesinin tamamlanması için varını yoğunu ortaya koyacaktır.
Emma Mackey, Romain Duris, Pierre Deladonchamps'i başrolde izlediğimiz filmin önemli bir bölümünü de Thierry Delettre tarafından yaratılan titizlikle detaylandırılmış kostümleri oluşturuyor. Delettre, Gustave'nin kot takımlarından, Adrienne'in 19. yüzyıldan kalma bir skandal tablosundan esinlenen balo elbisesine kadar en akılda kalan görünümlerinden bahsediyor. Kendimizi Eiffel filminin kostümlerine ve romantik ipuçlarının kollarına bırakıyoruz.
Pathé Films
“Eiffel üzerinde çalışmak ve bu dönemi yeniden yaratmak çok büyük bir zevkti. Dönem filmlerinde, o dönemi resimler ve fotoğraflar aracılığıyla anlamayı ve bunları yeniden nasıl uyarlayacağımızı düşünmeyi seviyorum. Yönetmen Martin Bourboulon'un da istediği buydu. Bir belgesel yapmıyorduk, bu yüzden her şeyin çok doğal görünmesini istedik. Bu yüzden Romain Duris'in Gustave Eiffel'inin kostümlerini yapmak için çok fazla kot kullandık. Kravatlar da düzgün bağlanmasın, kollar sıvansın ve kumaşlar buruşsun diye dönemin çok düğmeli geçmesini istemedim. Şifonların çok ütülenmesini istemedim. Bu filmde iki tür insan var: Eyfel'in üyesi olduğu burjuvazi ve işçiler. İşçiler için çok fazla keten kullandık. Ekstraları da eklediğinizde toplamda yaklaşık 1.000 kostümümüz oldu.”
Pathé Films
“Filmdeki tüm kadınlar oldukça özgür. Kostümlerin çizgilerini temiz, sade tutmak ve dekorasyondan kaçınmak istedim. Bu dönemde hanımlar çoğu zaman abajur gibi görünürler ama Adrienne ile genç bir kadın olarak tanıştığımızda pantolon, erkek gömleği ve yelek giyiyor. O çok modern bir karakter... Tabii ki 1860'lar ve 1880'ler arasında kadınlar için moda çok değişti, ancak o modernliği koruyor. O pantolonlar da kottan yapılmıştı ve Gustave'in onu böyle görmesi şok ediciydi. Bir de doğum günü partisi için giydiği elbise var, daha geleneksel ama yine de basit ve sofistike.”
Pathé Films
"O doğum günü partisi elbisesi ile yıllar sonra, Gustave ile dans ederken giydiği elbise arasında bir bağlantı var. Her iki görünüm için de üzerinde baskı veya nakış olan şeffaf bir kumaş kullandım ve derinlik hissi vermek için başka bir desenli kumaşın üzerine katladım. Gustave ve Adrienne geçmişlerini hatırladıkları için bu iki anı birbirine bağlıyor, ancak ikinci bakış daha kadınsı ve ilki genç bir bayan için daha uygun...”
Pathé Films
“Görünümlerin hepsi çok detaylı ve bir sürü aksesuar da var: saç parçaları, yelpazeler, eldivenler, mücevherler, şapkalar... Tüm kadın şapkaları film için yapıldı. Kostüm kiralama yerlerine gittiğimde çok temiz, modern çizgiler istediğimiz için kiralamanın çok karmaşık olacağını fark ettim. Ama diğer parçalar için her hafta sonu bit pazarlarına giderdim. Gördüğünüz mücevherlerin ve diğer aksesuarların çoğu dönemin otantik parçaları. Ayrıca çantalar da dönemin kumaşlarından yapılıyor.”
Pathé Films
"Adrienne'in siyah gece elbisesi, John Singer Sargent'ın Madame X Portresi'nden ilham aldı. Elbisede çok modern hissettiren bir şeyler de var. Elbise 50'lerden olabilir, ancak 19. yüzyılın sonlarına ait bir elbise. Askılar atölyemizde küçük taşlar kullanılarak yapıldı. Tabii ki tüm kostümleri seviyorum ama bu, tüm filmde en sevdiğim görünüm.”