Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Karakter sahibi oluşu ve el işçiliği ile tasarımlarını güçlendiren Kiton, güzel giyinmeyi gardırobuna taşımak isteyenlerin tercihi. Kiton’un başkanı Maria Giovanna Paone ile markayı konuştuk.
Aile şirketi olarak yola çıkan ve bugün dünya çapında kaliteli kumaşları ve başarılı el işçiliği ile tanınan Kiton’un her koleksiyonunda farklı bir kalite hikayesi yatıyor. Dokuları, iplikleri, hafifliği ve asla geçmeyecek olan modası ile Kiton, tecrübeli terziliğe sahip. Markanın kurucusu Ciro Paone’nin kızı ve bugünkü başkanı Maria Giovanna Paone, “Kalite, uzun vadeli bir projenin pusulasıdır” diyor.
Kiton’un sırrı kaliteye inanmak ve yatırım yapmak. Kiton’un kurucusu babam Ciro Paone, “Asla kaliteden ödün vermedim” derdi. Kaliteyi sadece bir sonuç olarak değil, ürünlerimizi oluşturma ve dağıtım sürecinin tamamının ayırt edici özelliği olarak görmek önemli. Hammaddelerden satış sonrası hizmete kadar... Kalite, tutarlılık için bir bileşen, uzun vadeli bir projenin pusulasıdır.
Şirketin lojistiğini optimize etmek ana hedefimiz. İşin büyümesiyle başa çıkabilmek için bu yeni merkezin oluşturulması da bir gereklilik: Kiton aslında tek ürünlü bir marka olarak yola çıktı ancak bugün çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. Bu bağlamda, yeni üretim hatlarımızın büyümesiyle başa çıkabilmek için iş süreçlerimizde yenilik yapıyoruz.
“Herkes denizi hayal eder ama herkes aynı denizi hayal etmez.” Ciro Paone’nin terzilik takıntısı bu ünlü ve çok bilgece sözle özetleniyor. Bir giysi, onu giyen kişinin isteğinin mükemmel, sadık ve tam bir ifadesi olmalıdır. Onun kişiliğinin, kristal berraklığının bir aynası. En nadir ve en prestijli elyafların, en gelişmiş tekniklerle dokunduğu yün fabrikamızda üretilen kumaştan başlayarak; renklerin müşterinin tercih ettiği tonları sonsuz kombinasyonlarda yansıttığı yer. İşte burada terziler devreye girer; her biri belirli bir aşamayı ustalık ve tutkuyla tamamlamakla sorumludur. Elle kesilip dikilen (asla makineyle değil), kumaşın hareketini, dinamizmini, nefesini, zanaatkar dokunuşunun ona verdiği uyumu alıp götürür, her bedenin gizlediği her kusuru sanki büyüyle yok ediyormuş gibi.
Kimliğimizi korurken, her koleksiyon renk seçimi ve giysi hacimleri aracılığıyla güncel trendlerden açıkça etkileniyor. Örneğin bugün müşterilerin yüksek düzeyde konfor ve rahatlık aradığı bir dönemde yaşıyoruz. Bu nedenle giysiler yumuşak çizgiler ve daha büyük hacimlerle karakterize edilir.
Kiton mükemmelliğinin değeri yalnızca üretimde yatmıyor. 2000 yılında, stratejik bir köprü olan ve gelecek nesilleri yüksek nitelikli terziler olarak yetiştirmek için öngörü ve gereklilikleri birleştiren Terzilik Okulu’nun oluşturulmasıyla bir eğitim projesi başlattık. Kiton, iki değeri olan üç yıllık bir kurs tasarladı: gençleri iş dünyasına girmeye hazırlamak ve Kiton’un geleceğini garanti altına almak; Napoliten terzilik geleneğini canlı tutmak için sürekli personel değişimini sağlamak. Girişimin başarısı yerleştirme verileriyle doğrulanıyor: Mezunların yüzde 80’i Kiton’da veya diğer şirketlerde iş buldu. Bu projeye yürekten inanıyoruz ve bu bağlamda, 2024 Ocak ayında gerçekleşen Erkek Moda Haftası aracılığıyla sanat ve tasarım müzesi Triennale Milano ile Terzilik Okulu’muz eğitime adanmış bir projede ortaklık kurdu. Bu ortaklaşa hazırlanan bir sergi. Okulun temsil ettiği kültürel mirası ve Napoliten terzilik geleneğini aktarmayı amaçlayan eğitime bir yolculuk.
Kiton’un iletişim geçmişi doğrudan deneyime ve ağızdan ağıza pazarlamaya dayanmaktadır. Babam her zaman Kiton’un reklamını yapmanın en iyi yolunun tüketicileri ürünlerimizi giymeye davet etmek olduğunu söylerdi. Elbette bu her zaman mümkün olmuyor. Zaman değişti ve reklamcılık yöntemleri gelişti. Amacımız müşteriye terzilik atölyelerimizin güzelliğini ve özgünlüğünü çağrıştıran bir deneyim yaşatmak ve onlara bir Kiton ceketinin arkasında ne yattığını göstermektir.
Kiton’un geleceği üçüncü nesildir. İki çocuğum, kız kardeşim Raffaella’nın kızları ve kuzenim Totò’nun çocukları şimdiden şirkete ilk adımlarını atıyor, her geçen gün gelişiyor ve yavaş yavaş kendi alanlarını yaratıyorlar. Üçüncü nesil tarihimizde başka bir sayfayı temsil ediyor. Kiton’un geleceği, gençlerin aile işine adadıkları ve adamaya devam edecekleri sevgide ve zamanda yatmaktadır. Sonuçta lüks, kişinin kendi zamanını organize etme yeteneğinde yatıyor.