Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Alber Elbaz, Richemont destekli markası AZ Factory ve çok iyi tanıdığı sektöre yeni bir bakış açısıyla 2021 İlkbahar/Yaz Couture programına geri dönüyor.
2021 İlkbahar/Yaz Couture programı, moda endüstrisinde verdiği beş yıllık bir aranın ardından, eski Lanvin kreatif direktörü Alber Elbaz'ın Richemont destekli markası AZ Factory ile geri dönüşünü müjdeliyor. Ama o, bunu bir geri dönüş olarak adlandırmak istemiyor. Aslında bunun kendisiyle ilgili olmasını da istemiyor. Koleksiyonun 26 Ocak'ta bir moda filmiyle yayınlanmasından kısa bir süre önce Vogue’a Zoom üzerinden verdiği röportajda, "Bu şirket kendimle ilgili değil, bu yüzden ismimi taşımıyor" demişti. "Bu, yapımcılardan, tasarımcılardan ve kreatif direktörlerden oluşan bir fabrika." Her zaman coşkulu olan ve çok sevilen tasarımcı, "umursayan akıllı moda" olarak tanımladığı şekliyle, kendini bugünkü yarattığı noktaya götüren hayat derslerinden bazılarını paylaşıyor.
“Modayı ne kadar sevsem de, düşünmek, hayal etmek ve ona yeniden aşık olmak için sektörden uzakta kalmaya ihtiyacım vardı. Sıkıldığım zamanların kendimi en iyi tanıdığım zamanlar olduğunu öğrendim. Bir çiçeğin tohumu gibi, fotosentezin gerçekleşmesi için suya ve güneşe ihtiyacınız vardır ancak önce dünyanın derinliklerine inmeniz gerekir.”
“AZ Factory koleksiyon yapmaz ve ben asla kapsül yapmayı düşünmüyorum. Bunun yerine daha çok hikaye fikrini tercih ederim. Mesela elbisenin arkasındaki fermuarlar, kadınların kendileri çekebilecekleri şekilde tasarlandı. İyi bir duruş sağlamak için öne değil arkaya kemik yerleştirildi.”
“Son birkaç yılda birçok yeni şey denedim. Yoga (çok beceriksizim), halter (antrenörüm bana bir sporcunun beynine sahip olduğumu ama vücuduna sahip olmadığımı söyledi), plajda daha fazla zaman geçirme (tekneler benim için çok dengesiz)… Sonra dünyanın her yerinde dersler vermeye başladım. İçi ve dışı güzel genç bir nesil buldum - abur cubur yemiyorlar ve fikirlerle dolular.”
“Koronavirüs, sahte haberler, Brexit… Güne uyandığım kelimelerden bazıları başlangıç için hiç de uygun değil. Sıfırlamak kelimesinin yanı sıra "umut" ve "amaç" kelimelerini de seviyorum. Her şeyin çözüm odaklı olması ve lüks bir şeyin herkesin kullanımına açık olması fikri hoşuma gidiyor.”
"Geçen yıla kadar çok seyahat ediyordum. Palo Alto, California'ya yaptığım gezi, düşünme şeklimi değiştiren bir gezi oldu. Mühendisler ve mucitlerle tanıştım ve farklı bir dil konuştuğumuz için onlarla asla tartışamayacağımı düşündüm. Ama onlar da güzellik, duygu ve sezgi hakkında konuştu ve bu da teknoloji hakkında farklı düşünmemi sağladı.”
Dijital çağda güzelliğin tanımı nedir? Birbirlerine karşı mı çalışıyorlar yoksa onları karıştırabilir miyiz? Bir elbisenin kollarının kendi başına durmasını istedim, bu yüzden de üst yarısını daha sert bir materyal kullanarak yaptım. Bence giysiler, teknolojiye dişiliği getirmekle ilgili.”
"Heavy metal çalmak için Mozart çalabilmeniz gerektiğini her zaman söylemişimdir – işin temeli budur. AZ Factory aracılığıyla, kilo takıntımıza meydan okumak istiyorum. Her zaman kat kat giyinen biriydim, böylece kimse nerede başlayıp bittiğimi bilemezdi. Sonra da neden saklanmam gereksin ki düşündüm.”
Ona bununla ne demek istediğini sordum; ince olup olmamam gerektiğini... Hayır, diye yanıtlamıştı. "İşinizde, yaptığınız şeyde büyük olun, ancak günlük yaşamınızda mütevazı ve basit olun." Çok az şeyle büyüdüm ve bence bu en iyi miras çünkü değerleriniz oluyor.”
“Kadınları dönüştürmek ve kendilerini daha iyi hâle getirmek yerine onlara sevildiğini hissettirmek istiyorum - başlangıç noktalarımdan biri, kadınları elbiselerimizle kucaklandıklarını nasıl hissettirebileceğim oldu. Hangi noktada gerilimin rahatlamasını hissetmek istiyorlar? Kumaşta farklı yoğunlukların nerede olmasını istiyorlar?”
“Bana farklı modaevlerinden iş teklifleri geldi ve onlara hayır demek çok zamanımı aldı. Bir şeyler yaratmak istiyordum ancak bir arşivden yola çıkarak, bir modaevinin kodları içinde değil. Bir başlangıç yapmak, risk almak demektir. AZ Factory için tasarlamak, Nouvelle mutfağıdır, açık büfe değil."
“İspanyol Gribi ve Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra, Josephine Baker Paris'e geldiğinde ve caz popüler hale geldiğinde, Fransa'da les année folles (çılgın yıllar) olarak bilinen yaratıcılıkta bir zirve yaşandı. Caz diyalogla ilgilidir, içgüdüye dayanır. Ben de içgüdü üzerine çalışıyorum ve şimdi çılgın yıllardan ziyade akıllı yıllarda yaşıyoruz. Çünkü doğayı kontrol edemeyeceğimizi öğrendik - biz onun bir parçasıyız. "