Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Ünlü Amerikalı tasarımcı Tommy Hilfiger, 2021 Moda Ödülleri’nde Üstün Başarı ödülü almadan önce Vogue’a kariyerini şekillendiren kilometre taşlarından bahsetti.
Fotoğraf: Craig McDean
Önümüzdeki ay Londra Royal Albert Hall’da gerçekleşecek 2021 Moda Ödülleri’nde Tommy Hilfiger, daha önce Miuccia Prada, Giorgio Armani ve Karl Lagerfeld’e verilen Üstün Başarı ödülünü almaya hazırlanıyor.
Amerikalı tasarımcı yaşadığı heyecanıysa Vogue’a şu sözlerle özetliyor; “Hala bir rüya gibi geliyor. İnanılmaz yeteneklere sahip insanların bulunduğu bir yere dahil olmak gerçekten onur verici.”
Hilfiger tasarım eğitimi almamasına rağmen ilk iş yerini 18 yaşında New York’ta bulunan People’s Place’te açmıştı. Birkaç yıl sonraysa kendi adını taşıyan markasını yine New York’ta hayata geçirerek Amerikan spor kültürünü ve preppy görünümleri referans alan bir yolculuğa başladı. Hilfiger’ın Aaliyah, Snoop Dogg, P. Diddy ve Coolio gibi ünlüleri tanıması da ona 90’lar döneminde büyük başarı getirdi. (Oyun yazarı Jeremy O Harris 2021 Met Gala’da Aaliyah’ın Tommy Hilfiger montuyla yarattığı stile bir övgüde bile bulunmuştu.)
Hilfiger o zamanları şöyle anlatıyor; “Dergilerin kapaklarında sadece modellere yer verdiği dönemde müzikle aramızda çok güçlü bir bağ kurulmaya başlamıştı.”
Tommy Hilfiger, 1997 ilkbahar/Yaz
O zamandan bu zamana Tommy Hilfiger markası en kalıcı isimlerden biri olmayı başararak dünyanın pek çok büyük şehrinde mağazalar açtı. Hilfiger hala Zendaya, Gigi Hadid, Indya Moore ve Lewis Hailton gibi isimlerle iş birliğine giderek markası için yeni yollar keşfetmeye devam ediyor. “Amacımız günümüzün pop kültürüne etki eden insanları dinleyerek bir beyin fırtınası yaratmak.” diye açıklıyor Hilfiger.
Vogue olarak tasarımcının alacağı Üstün Başarı ödülünden ilhamla bu başarı yolunda ona yardımcı olan 10 hayat dersini paylaşmasını istedik.
Eğer moda gerçekten sizin en büyük hayalinizse, küçük bir bütçeyle kendi imparatorluğunuzu kurmaya başlayabilirsiniz.
“Gençken sadece güzel kıyafetler bulmak için evimden New York’a doğru beş buçuk saatlik bir yolculuk yapardım. Onları okulda giydiğimdeyse bütün arkadaşlarım üzerimdekileri nereden aldığımı sorardı. Ben de benzin istasyonunda çalışarak biriktirdiğim 150 dolarla ilk mağazamı açmaya karar verdim.
Bir şeyi beğenmediniz mi? Kendiniz yaratın.
“Büyüdüğüm dönemde preppy kıyafetlerin çok sıkıcı olduğunu düşünmüştüm. Bu yüzden onları daha büyük beden tasarlayarak sportif hale getirmeye karar verdim. 1985’te Tommy Hilfiger’ı kurduğumda gençler tarafından hemen benimsendi çünkü onların daha önce gördüklerinden farklı tasarımlar yapıyordum. 90’ların başındaysa halka açılan ilk tasarımcı markası olduk ve ardından tüm dünyaya yayıldık.
Müşteri memnuniyetini öğrenmek, işinizi yürütmek için hayati önem taşır.
“Dünyanın en popüler ismine, inanılmaz bir pazarlama ve reklam stratejisine sahip olabilirsiniz ancak tüketiciyi memnun edecek iyi bir ürününüz yoksa bunların hiçbir anlamı yok. Her ne kadar harika görünse de eğer düzgün oturmuyorsa yaptığınız şey asla satmaz. Trend değilseniz insanlar sizi bırakıp yoluna devam eder.”
Yıldızları parlamadan önce keşfedin.
“New York’ta bir defile düzenliyorduk ve DJ performansı iptal olmuştu. Kardeşim Andy beni DJ’in yerine geçebilecek bir kız müzik grubuyla tanıştırdı. O dönem kadın giyim üzerine çalışmadığımız için onlara erkek kıyafetleri giydirdik. Daha sonra kardeşime ortada duran harika sesli kızın kim olduğunu sordum; o da Beyoncé dedi. Onunla aramızdaki arkadaşlığı güçlendirdik ve sonunda Beyoncé, True Star parfümümüzün yüzü oldu.”
Aaliyah
İş birliğinin güçlü olması için iyi bir takım oyunu gerekli.
“Kariyerimin başlangıcında en sevdiğim iş birliği Aaliyah ile yaptığımdı çünkü tam bir takım çalışmasıydı. O andan itibaren farklı estetiğe sahip pek çok insanla çalışmamız gerektiğine karar verdim. Güney Kaliforniya ve Amerikan stiline sahip Gigi Hadid’i aldık ve gerçek anlamda onun kıyafetleri tasarlamasına izin verdik. Etrafını doğru insanlarla sararak projenin gerçekleşmesine yardımcı olduk ve bu gerçek anlamda çok büyük başarı getirdi. Bu taktiği aynı şekilde Zendaya, Lewis Hamilton ve Indya Moore’la da izledik. Çok daha fazlası da gelecek.
Markanızın kimliğinden ödün vermeyin ancak yeni rotalara açık olun.
“Hiphop camiası 80’lerin sonunda ve 90’ların başında kıyafetlerimi giymeye başladığı zaman sokak modasından ilham alan tasarımlar yapan ilk kişiydim ve insanlar o dönem bu bol kesim kıyafetler ve büyük logolarla ne yapacaklarını bilmiyordu. O zamanlar tamamen yeni gözükse de ardında hep preppy havası vardı ki bunu korumaya devam ediyorum. Markanın DNA’sında hala aynı ögeler var, ancak vizyonumu her zaman yeni tutmaya çalışıyorum.”
Tommy Hilfiger ve Beyonce, 2004 True Star parfüm tanıtımı
Modanın geleceği dijital evrende.
“Dijital dünyayı seviyorum. Bu dünyanın nereye gittiği konusunda takıntılıyım ve modanın bunun önemli bir parçası olacağını düşünüyorum. E-ticaret çok uzun bir süre dünyada olacak ancak var olmasının yeni yolları olduğunu inanıyorum. Ayrıca kendi video oyunumu hazırlıyorum ve Elite World Group’la avatarları geliştirmesi konusunda ortak çalışıyorum.
Başarılı olmak için sadece ileriye değil etrafınıza da bakmalısınız.
“Her zaman kendinizi başarılı hayal edin ancak diğer tasarımcıların ve markaların da ne yaptığına bakın. Bir Balmain defilesi izlemek ya da Demna Gvasalia gibi tasarımcıları takip etmek olsun, moda dünyasında ne olduğunu sürekli takip ederim.
Lewis Hamilton, Zendaya, Gigi Hadid ve Tommy Hilfiger
Aile hayatınız ilham kaynağınız olabilir.
“Aklım sürekli işimde olsa da aile hayatımla bir denge yakalayabiliyorum. Oğlum bir müzisyen, bir kızımın kendi markası var diğer kızımsa bir sanatçı, üvey oğlum da profesyonel bir tenisçi ve hepsi bana ayrı ilham veriyor. Bir yere gittiklerinde ya da bir seyahate çıktıklarında ne giydikleri oldukça ilgimi çekiyor.”
Yardım etmek en az başarı kadar değerli.
“Ne tür bir başarıya sahip olursanız olun yardım etmek çok önemli. Bu bir hayır kurumuna bağışta bulunmak ya da ihtiyacı olan gençlere destek vermek olabilir. Biz Tommy Hilfiger olarak oldukça cömert bir markayız ve bu yönümün dokuz çocuk büyüten annemden geldiğine inanıyorum. Ne kadar şeye sahip olursanız olun sizden daha azına sahip insanlar var ve mutlaka onlara yardım etmelisiniz.”