Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Lyst, 2023 yılının son çeyreğine ait moda raporunu açıklandı. Son çeyrekte öne çıkan markalar arasında Prada ilk sırada yer alırken The Row imzalı Margaux çantalar popülerlik kazandı.
Moda teknoloji şirketi ve premium alışveriş aplikasyonu Lyst, modanın en popüler marka ve ürünlerini belirlemeye devam ediyor. Her yıl 200 milyondan fazla kişi tarafından kullanılan alışveriş uygulaması Lyst’in kullanıcıları üzerinden oluşturduğu ve sosyal medyadaki istatistiklerin ortak "The Lyst Index" raporuna göre 2023 yılının son çeyreğinde öne çıkan markaları ve ürünleri belli oldu.
Rapora göre, Prada aramaları önceki yıla göre yüzde 41’lik bir artış gösteriyor. Şanghay’da açılan Pradasphere II sergisi, Axiom Space ile yapılan NASA uzay giysileri işbirliği ve Maya Hawke ile gerçekleştirilen kampanya çekimleri bu artışta etkili olan faktörlerden diyebiliriz. İkinci sırada ise Prada’nın kardeş markası Miu Miu yer alıyor. Emily Ratajkowski gibi birçok yıldızdızın tercih ettiği Miu Miu imzalı Buckle Slingback ayakkabılar ise yüzde 49 artış ile son çeyreğin en çok aranan üçüncü aksesuar olarak karşımıza çıkıyor.
Listenin üçüncü sırasında Loewe, Maggie Smith ile olan kampanya çekimleriyle ve Rihanna’nın Super Bowl’daki kırmızı tulumuyla öne çıkarken Bottega Veneta, Kendall Jenner’ın yer aldığı kampanya çekimleri ve yeni açılan sanat okuluyla hemen ardından Loewe'yi takip ediyor. Saint Laurent en büyük mağazasını Paris'teki Champs-Élysées'de açarak altıncı sırada yer alırken Versace, Claudia Schiffer'ın yer aldığı 2024 İlkbahar/Yaz defilesiyle The Lyst raporunda en popüler markalar arasında yedinci sırada karşımıza çıkıyor.
Geçtiğimiz yıl yaşanan sansasyonel olaylar nedeniyle zor günler geçiren Balenciaga yılın son çeyreğinde listede iki basamak yukarı yükseliyor. Aralık ayında Los Angeles'ta gerçekleşen 2024 Pre-Fall defilesinde Kim Kardashian, Lil Wayne ve Nicole Kidman gibi konukların yer aldığı kapsül koleksiyonu hızla tükendi ve TikTok’da 10.1 milyar görüntülenmeyle dikkat çekti. Bu sayede Balenciaga ürünlerine olan talep bu çeyrekte yüzde 7 artış gösterdi.
18. sırada ise The Row, endeksin en popüler markaları sıralamasına güçlü bir giriş yapıyor. Mary-Kate ve Ashley Olsen ikizlerin altı kez CFDA Moda Ödülü kazanan sessiz lüks markası The Row, The Lyst’in raporuna ilk kez giriş sağladı. Yeni bir statü sembolü ve gelecek nesiller için miras niteliğinde görülen markanınn Margaux çantası 2024'ün en popüler parçalarından biri oluyor. Kendall Jenner, Zoë Kravitz ve Jennifer Lawrence gibi ünlüler tarafından giyilen çanta için yapılan aramalar sadece bu çeyrekte yüzde 63 arttı ve bir önceki yıla göre yüzde 198 artış gösterdi.
Victoria Beckham, listeye izlemeye değer “Yükselen Marka” olarak giriş yapıyor. Netflix'te Beckham belgeselinin yayınlanmasıyla ekim ayında The Lyst'te yapılan aramalar yüzde 68 arttı, bunun sebebi belgeselde yer alan “My Dad Had a Rolls-Royce” tişörtü ve bu çeyreğin ikinci en popüler ürünü olan Frame Buckle kemeri oldu. Çıkış yapan markalar grubuna dahil olan diğer isimler ise sırasıyla Ralph Lauren ve On Running markası oldu. Taylor Swift’in üzerinde gördüğümüz polo yakalı elbise sayesinde marka aramalarında yüzde 22’lik bir artış görüldü. Öte yandan On Running markası ise Loewe ile olan işbirliği ve Zendaya’nın giyerken görülmesiyle yüzde 592 net artış sağladı.
2023’ün son çeyreğinde Lyst’in raporuna göre en yeni ürünler ise şu şekilde: The Row’dan Margaux çanta, Prada’dan düz siyah loafer ayakkabılar ve COS’dan düz siyah paltoya bakıldığında zamansız ve yatırım parçalarına olan ilginin arttığı gözlemleniyor. Victoria Beckham sayesinde altın tokalı siyah kemer aranması yükselişe geçerken Taylor Swift, Ralph Lauren beyzbol şapkasıyla yepyeni bir akım yarattı. Bunlara ek olarak sportif kıyafetlere yönelimin arttığı da gözlemleniyor. Adidas’ın Country OG spor ayakkabıları beyaz sneaker trendinin hala devam ettiğinin bir kanıtı adeta. UGG’lar ise uzun bir aradan sonra listede tekrar yer alıyor, özellikle de UGG terlikler bu son çeyrekte popüler olan ürünler arasında.