Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Suzy Menkes, Roma’daki Moda ve Kostüm Tasarım Akademisi’nin 50. yıl kutlamalarından bildiriyor.
Kostüm laboratuarı
Şapkaları beğendim. Siyah duvaklardan platformlar, tüyler ile belirginleştirilmiş. Ters çevrilmiş bir fincan formundaki şapkadan küçük kesme çiçekler filizleniyor. Bu, üç boyutlu çiçeklerin bir bahçesi gibi. Ayrıca üzerine tek bir mücevher tutturulmuş hasır şapkalar da var.
Her şeyin ötesinde Roma’nın Accademia di Costume e di Moda’sına her öğrencinin 70 euro vermesi fikrini çok sevdim. 50 euro şapka için ve 20 euro da Belle Epoque döneminden bir kadının giyeceği bir siyah elbise yaratmak için. Bu, şapkaların kadınların gardırobunda son dokunuşu yaptığı, stil sahibi bir silüetin göğüs bölgesinde olduğu ve bel ve kalçasıyla “S” yarattığı 19. yüzyılın başlarıydı.
Kolejin genel müdürü Lupo Lanzara “Akademi; kostüm ve moda, bale, opera, film, kültür, sanat, el işçiliği ve tasarımı bir araya getiren bir Roma tiyatrosu” diyor. Lupo Lanzara’nın kardeşi ve okulun CEO’su Furio Francini, okulu yarım yüzyıl önce kuran büyükanneleri Rosana Pistolese’den devralmışlar. Anneleri ise hala yönetim kurulu başkanlığı koltuğunda oturuyor.
Aksesuar laboratuarı
50. yıl kutlamaları, Kostüm Akademisi’nin sürekli büyüyen yapısıyla diğer moda okullarından farklı olduğunu göstermek üzere organize edildi. Çünkü Akademi kendini kostüm tasarımını öğretmeye adamanın dışında 183 öğrenciye de moda eğitimi sağlıyor.
Akademi’nin önemli mezunlarından olan Gucci’nin kreatif direktörü Frida Giannini, Tommaso Aquilano ve Roberto Rimondi dahil olmak üzere, tasarımcılar Milan takviminde yer alarak modern tasarımların antik görünen kumaşlar ile karışımını özgün bir şekilde sunuyorlar.
Kostüm kategorisindeki final çalışma – Pierre Corneille’den, L’Illusion Comique
Bizans İmparatorluğu esinlenmeli tunikler yarım yüzyıldaki projeleri göstermek etmek için sarayın merdivenlerinin üzerinden sarkıtılmıştı.
Bizans tunikleri
Ayrıca projelerin hepsi sadece tarih ile ilgili değildi. İkinci sınıf öğrencileri mantoların artistik laboratuarında deri, yün, kadife ya da plise ipek kumaşlar ile çalışırken film yapımı üzerine de önemli bir bölüm vardı.
Mezun olan öğrencilerin modern bir tavra ve dijital bir farkındalığa sahip olduğu izlenimine kapıldım. Onların tasarımları çok düzgün bir terzilik ve neopren ya da Hint keneviri gibi şaşırtıcı materyalleri sunuyor.
Napolyon esinlenmeli kostümler
Akademi’nin genelindeki öngörülemezlik duygusundan hoşlandım. Napolyon Bonapart’ın taç giyme töreni ile ilgili bir projeden, Vogue İtalya’nın 50. yıl kutlamaları için hazırlanmış 50 ikonik kapağın dijital projeksiyon ile sunumu gibi yarım yüzyıl sonraki bir kutlamalara kadar kapsamı çok geniş.
İtalyan modaevlerinin, özellikle de Roma kökenli olanların bu kolej ile birlikte işbirliği yaptığını görmek çok güzel. Bulgari, Fendi ve Valentino’dan, Diesel ve LGR’a kadar projeleri ile hepsi Akademi’nin eğitim programının bir parçası.
Akademi’nin open day’inde kreasyonları ile birlikte öğrenciler
Ayrıca yüksek modanın 90 yaşındaki maestrosu Renato Balestre ile devam eden bir bölüm de vardı. O, “Be Blue Be Balestra” adlı projesi ile yeni moda okumaya başlayan öğrencilere ve genç mezunlara mentorluk yapıyor.
Romalı terziler bana onun kendisini moda dünyasına yeni giren tasarımcılar için bir mentor olarak gördüğünü söyledi.
Lupo Lanzara bunu “enstitüler, şirketler ve moda okulları arasında sinerji yaratma arzusunu destekleyen sıra dışı ve ilginç bir proje” diye adlandırıyor.
“Who is on Next” üyelerinden jüri Lupo Lanzara dahil olmak üzere (ön sırada), Silvia Venturini Fendi (Suzy Menkes’in önünde), gazeteciler, Suzy Menkes, Averyl Oates ve Tim Blanks, Harrod’s’tan ve Saks Fifth Avenue’den Terron Schaefer.