Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Suzy Menkes, yedi Grammy ödülü sahibi şarkıcıyla buluşarak piyasaya çıkacak olan “Okyanuslar için G-Star Raw” koleksiyonu hakkında görüştü.
Pharrel Williams, süper havalı bir müzisyen ve müzik girişimcisi olarak tanınmanın ötesinde bir şeyler başarmak ve dünyayı kurtarmak istiyor. Bu yolda da ilerlemeye başladı bile.
Cumartesi günü, Hollandalı kot üreticisi G-Star Raw ve Pharrell Williams işbirliği ile hazırlanan, dünya okyanuslarındaki plastik çöplerin zararlı etkilerine dikkat çekmek ve bilinçlilik yaratarak bu kirliliğin azaltılmasını sağlamak amacıyla ilk “G-Star Raw for the Oceans” koleksiyonu mağazalarda müşterilerle buluşacak. Cuma günü, New York Fashion Week bünyesinde, 2015 yazı için ikinci bir koleksiyonun tanıtımı yapılmıştı, ürünlerde yine Williams’ın Bionic Yarn tekstil firmasında plastik atıkların geri dönüştürülmesiyle imal edilen elyaflar kullanılıyor.
Pharrell, kot dünyasının devi olan G-Star Raw’un global marka direktörü Shubhankar Ray ile bir araya gelerek, bir zamanlar çevrecileriyle “ağaç seviciler” diye dalga geçilen ancak giderek yeryüzü ve okyanusları korumanın öneminin anlaşıldığı dünyada, bu felsefeyi benimsemiş insanlar için oluşturulacak kıyafet koleksiyonlarının önemini tartıştı.
Pharrell, “İki önemli sebep var bu girişimimde,” diyor,” Birincisi, gezegenimizin yardıma ihtiyacı var. Biliyorsunuz, artık dünyamız hasta. Biz, insanlar onun damarlarıyız ve günümüzde olup biten bir sürü çılgınca şey yüzünden bu damarlarda tıkanmalar var. İkincisi de, hayatta bir çok muhteşem hediyeyle son derece cömertçe ödüllendirildim, en azından küresel boyuttaki hayran kitlemiz yardımıyla yeryüzüne katkıda bulunarak bu ödüllerin karşılığını biraz olsun verebilirim.”
Perşembe günü düzenlene “Ocean’s Night” tanıtım gecesinde, ışık efektleri yardımıyla, ceketten şorta kotlara bürünmüş izleyicilerin üzerinde kabarıp dalgalanan okyanus görüntüleri yaratıldı. Bu arada, söylemeden geçemeyeceğim, Williams, koleksiyondaki parçaları üzerinde en iyi taşıyan kişi açıkçası.
Pharrell’in nasıl bir sosyal sorumluluk bilincinde olduğu, en az müzisyenliği ve modacılığı kadar iyi biliniyor. Modada zaten kendini, sokak tarzında, Billionaire Boys Club ve Ice Cream markalarıyla ispatladı. Herşeyin ötesinde son derece havalı biri, global magazinlerin nerdeyse hepsinde en iyi giyinen sanatçılar arasında gösteriliyor.
Geçen hafta Londra’da Williams ile stili üzerinde konuşmak üzere buluştuğumuzda, modanın prensi olmasının önünde bir engeli bulunduğunu itiraf etti.
Yedi Grammy ödüllü yıldız, meşhur şapkasının altından muzip muzip bakarak , “Çok puan kaybedeceğimi biliyorum bu itirafla, ama söylemeye mecburum, ben kravat bağlamasını bilmiyorum,” dedi.
Doğrusu bu kravat meselesi göz ardı edilebilir, zira kıyafeti kravatsız da epey başarılı. Pembe Celine ceket altındaki havalı tişörtü Chanel’in altın yaldızlı zincirleri ve yapay incilerinin mükemmel kopyası olan mücevherlerle süslü fakat kullanılan malzemeler, altın, yeşim ve inci, hip hop’un favori tasarımcısı Jacob “the Jeweller” Arabo imzasını taşıyor.
Pharrell tam bir mükemmeliyetçi, ceketinin kadın ceketi olması boşuna değil, zira Comme des Garçons Parfums ortaklığı ile yeni yarattığı üniseks parfümünün adı GIRL, tıpkı o karşı konulmaz “Happy “ şarkısının başarısını yakalayan yeni albümü gibi.
Pharrell ceketi için, “Neden aldığımı bilmiyorum ya rengi çok hoşuma gitti ya da üzerime çok iyi oturdu,” diyor ve devam ediyor, “Phoebe (Philo),’nin dahice tasarladığı kadın kıyafetleri , üniseks olarak kullanılabiliyor.” Bu tek cümle zaten onun moda dünyasına ne denli bilinçli bir şekilde dahil olduğunun kanıtı.
Comme des Garçons ile yapacağı her az reklamlı ancak güçlü parfüm işi tamamen orijinal olmak zorunda. Bu çok havalı Japon marka, tasarımcı Rei Kawakubo tarafından 1969 da kuruldu, ardından, ortağı ve CEOsu olan Adrian Joffe ile son derece güçlü bir ürün haline geldi.
Buna bir de Paris’te Colette’in kurucusu olan Sarah Andelman’ın da kullandığı kült Comme kokusu “Wonderwood”un ilhamını ve Pharell’in “simyacı” olarak adlandırdığı koku ustası Christian Astuguevieille’le kurulan ortaklığı ekleyin.
“Ben her türlü işimde sadece ustalarla işbirliği yaparım.” diyor Pharrell, “Öğrenci olarak kendimle gurur duyuyorum. Mümkün olduğunca meraklı ve gözlemci kalmaya çalışıyorum.
Comme’nin Londra Dover Street’teki yeni mağazasında istiflenen GIRL parfümünün şişesi New York’lu sanatçı KAWS tarafından Japon manga illüstrasyonlarıyla süslenmiş.
Pharell, “Sanırım vermek istediğim mesaj ‘Hayatta istediğiniz şeyleri elde edin’. Koku bu mesajı hissettiriyor mu? Bilmiyorum. Ama umarım parfümün genelinden bu mesajı almayı başarabilirsiniz. Şişesi, kendi içinde bir sanat eseri zaten. Kokunun özü ve onu üreten marka da öyle. Bence bu parfümü bir müzisyenle birlikte yaparak, onu ‘ünlü parfümü’ haline getirmemeleri de güzel ve ilginç.”