Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Z kuşağının teknolojiyle bütünleşen gücü, moda dünyasını da etkisine alarak köklü markaların mesafeli duruşunu çok daha genç ve samimi yaklaşımlarla yeniden güncelliyor.
@roses_are_rosie
Yüksek moda daima adının hakkının veren mesafeli bir yaklaşıma sahipti. Ancak Z kuşağının güçlü enerjisi ve yaşadığımız sürecin beklenmedik etkileri sayesinde, öncesinde etrafında kalın duvarlar çevreleyen ve belirli bir yaş grubuna hitap eden pek çok marka, rotanın değiştirilmesi gerektiğini anlayarak vizyonlarını yeniden güncelledi.
Balenciaga’nın video oyunlarına yansıyan fütüristik tavrı, Saint Laurent’in ve Louis Vuitton’un K-Pop gruplarına açılan kapıları, Zendaya’nın Valentino’yla çıktığı yolculuk, Celine’nin e-boy’lardan ilham alan 2021 İlkbahar/Yaz erkek koleksiyonu ve TikTok’un moda dünyasını etkisi altına alan en genç uygulamalardan biri olması derken sektörün tam merkezine dökülen gençlik iksiri artık çok farklı yaklaşımları da beraberinde getiriyor.
Celine, 2021 ilkbahar/Yaz
Bu yeni bakış açısının en belirgin adımları ise hiç kuşkusuz yaşadığımız süreçle atıldı. Fiziksel iletişimde yaşanan kopukluklar teknolojinin devreye girmesiyle birlikte daha kapalı kapılar ardında gerçekleşen defileleri çevrimiçi bir versiyonla değiştirerek çok daha fazla kişiye ulaştı.
Bu alan özellikle Z kuşağının domine ettiği bir alan olduğu için de süreçle birlikte biraz güç kaybına uğrayan moda, yeni hamlelerin ve yeni algıların ışığında kaybını farklı bir vizyonla tamamlayarak kendi tarihinde yeni bir sayfa açtı.
Yavaş yavaş fiziksel defilelerin geri dönüşü tekrar konuşulmaya başlansa da moda dünyasının yaşadığı bu değişim ve ilham verici dönüşümler, sahip oldukları yeni konumu yitirmeden bizi modayla yeniden tanıştıracak gibi gözüküyor.