Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Belçikalı tasarımcı Martin Margiela'nın Hermès'de modayı tekrar yorumladığı dönem Anvers’in MoMu Müzesi’nde sergilenecek.
HERMÈS “Losanges” İlkbahar/Yaz 2003 – resim Nathaniel Goldberg MAISON MARTIN MARGIELA İlkbahar/Yaz 1989 – resim Ronald Stoops
Belçikalı tasarımcı Martin Margiela’nın nadir ve kavramsal estetik anlayışı, modanın yeni kuşağı tarafından doğduğu ülkede tekrardan gözden geçiriliyor ve ziyaret ediliyor.
Belçikalı tasarımcı Martin Margiela’nın nadir resimlerinden
Anvers’deki Momu Müzesi zengin fakat ihmal edilmiş bir döneme odaklanmakta: “HERMÈS Yılları”. 1997-2003 yılları arası Margiela tarafından Parizyen moda evi için tasarlanmış kıyafetler bir bütün olarak ilk kez sergilenecek. Üzerinden 20 senenin geçtiği, lüks Fransız moda evi ile geri dönüştürülmüş malzemelerden moda yaratan tasarımcı arasındaki beklenmedik işbirliği 31 Mart’tan 27 Ağustos 2017’ye kadar Belçika moda müzesinde sergilenecek.
HERMÈS “Kadın ve fotoğrafçı : Isabelle” İlkbahar/Yaz 2001 – resim Alexia Silvagny MAISON MARTIN MARGIELA Sonbahar/Kış 1991-1992 – resim Ronald Stoops
Margiela’nın kuralları kıran vizyonu ile deri eyer ve lüks binici kıyafetleri satan markanın modaya karşı olan bakış farklı bakış açılarını birbirleriyle nasıl çalışacakları hakkında merak uyandırmıştır.
1980 yıllarının taşkınlığını beğenmeyen Margiela düşünce sahibi bir yaratıcıydı ve ilgi odağı kullanılmış malzemeleri tekrardan şekillendirmek ve yenilemekti. Bir defilesini plastik kuru temizleme torbalarıyla kurulmuş bir çadırdan, Paris’in dışındaki çöplük alanda yaparak ve tüm hiyerarşik oturma sırasını bozmasıyla duruşunu belli etmiştir. Başka bir defilesinde de bir Salvation Army mağazasında davetlilerin ikinci el kıyafetlerle kuşatılmış mobilyalar üzerinde tünemiştir.
Fakat Hermès parlak zekası; Margiela’nın kural kıran bakış açısının altında terziliğe, kumaş tecrübesine ve tekstil kavramına olan derin bir sevgi ve anlayışı en fazla da modern bir tavrı gizlediğini anlaması ve takdir etmesiydi.
HERMÈS “Hermès içinde kadınların potreleri: Marie-Anne” Sonbahar/Kış 1999-2000 resim Joanna Van Mulder MAISON MARTIN MARGIELA Sonbahar/Kış 1990-1991 – resim Ronal Stoops
90’lı yıllarda Gucci’de zengin-seksi yaklaşımlı Tom Ford, Miucci Prada ise çirkin-entellektüel estetiği yanında Margiela Hermès için maskülen bir estetik duruş ile kadın cazibesini ortaya koyan kumaşları bir araya getirerek keskin bir tavır sahibi ama aynı anda zarif kıyafetler yaratmıştır.
Dönemde sunduğu on iki koleksiyon ile Margiela/Hermès işbirliği belirgin asiliği ile uç noktaları zorlayan yeni milenyum modasında güçlü bir panzehir gibi duruşunu sağlama almıştır.
Herkes Hermès’deki bu dönemini bir bütün yerine Margiela’nın sadece kendi markası altında çalışması olarak algıladığı için MoMu sergisi küratörlük açısından ilgi çekici bir çalışma sunmaya söz veriyor. Ayrıca Margiela’nın Vetements gibi markaların tavrı ve duruşu üzerinde bıraktığı etki de sergiyi güncel ve anlamlı kılmaktadır.
HERMÈS “Losanges” İlkbahar/Yaz 2003 – resim Nathaniel Goldberg MAISON MARTIN MARGIELA İlkbahar/Yaz 1989 – resim Ronald Stoops