Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Lüks ayakkabı markası Manolo Blahnik, 50’inci yaşını altın rengi özel bir koleksiyonla kutluyor.
50. yılın 'Altın yıl' sayılma geleneği Manolo Blahnik’in de yeni koleksiyonuna ilham verdi. 1971 yılından beri yaptığı tasarımlarla yüksek topukların ikonik ismine dönüşmeyi başaran marka bugün de tahtını korumaya devam ediyor. Arkadaşı Ossie Clark’ın defilesi için ilk tasarımlarını yapan Blahnik, Vogue’a verdiği röportajda o zamanları şöyle anlatıyor: “Ayakkabıların içine metal çubuklar koymamıştım ve modeller sanki bir teknede gibi sallanıyordu.” Ancak basın, bunun çok utanç verici olduğunu düşünen Blahnik’le aynı fikirde değildi aksine onlara dahice gelmişti. Küratör Judith Clark’sa bu sallanmaya “Yürümenin Yeni Şekli” sloganını bularak bambaşka bir dönemi başlatmış oldu.
O zamandan beri pek çok kadının tutkusu haline gelen topuklu ayakkabılar sadece belirli tasarımcıların adıyla özdeşleşiyor ki Manolo Blahnik de bu isimlerden biri. Sex and the City’de Carrie Bradshaw’un asla vazgeçemediği hatta ilk filminde yüzük olarak kabul ettiği tek ayakkabı şimdi altın etkisiyle yeniden yaratıldı. Çizmelerden, zarif stilettolara her parçanın altın renginde olduğu bu özel koleksiyon geçmişten gelen tasarımlara bir övgü niteliği taşıyor.