Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Suzy Menkes, Seoul'de gerçekleşecek olan CNI Lüks Konferansı'nın öncesinde, Koreli moda dehası Juun.J ile konuştu.
Suzy, Juunj.J ile Pitti Uomo kapsamında Floransa'da gösterilen yeni koleksiyonu hakkında konuştu.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Mankenler, Floransa'nın terk edilmiş bir tren istasyonunda düzenlenen defilede uzun adımlarla yürürken, bir tanesinin giydiği geniş ceketin üzerinde "Gender" (toplumsal cinsiyet) yazdığını fark ettim. Küresel çapta ün kazanmış erkek giyimi tasarımcısı Juun.J'nin vermek istediği mesaj tam da buydu.
Fotoğraf: PittiImagine.com
Juun.J cinsiyet rollerine atfedilen giyim özelliklerini birbirine karıştırarak ve aynı zamanda klasik Kore kostümlerine de göndermede bulunarak 21. yüzyıl erkek modasını yeniden tanımlıyor. Tanıştığımızda ona Seoul'ün nasıl oldu da modernitenin mihenk taşı haline geldiğini ve Kore kültürünün neden K-Pop'ıyla, K-Art'ıyla ve şimdi de K-Fashion'ıyla bu denli küreselleştiğini sordum.
Juun.J, "Kore'de eşine benzerine rastlanmaz bir genç kuşak var, zaten farklı olmaları onları tanımlayan en büyük özellik," diye açıklıyor. "Koreliler hızlı insanlardır ve Seoul, kültürel olarak inanılmaz derecede zengin bir şehir. Genç kuşağın seçenek kısıtlaması yok, buna bir de o hızı ve eşsizliği de ekleyin! Her şeyi birbirine karıştırıp kendi kültürlerini yaratıyorlar."
Juun.J'nin Pitti Uomo defilesinde manken görünümlerinin asılı olduğu pano.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Juun.J koleksiyonlarını hâlâ Paris erkek moda haftasında sergilemeyi tercih ediyor. Fakat kendi ülkesinde, Kore Pop'unun stil üzerinde çok büyük bir etkisi var. Koreli rap yıldızı G-Dragon'la yeni tanıştığım için bunun daha çok farkındaydım. Tasarımcıyla da ülkesinde müziğin sahip olduğu geniş etki alanından söz ettik.
Fotoğraf: PittiImagine.com
"Koreliler müziği ve dansı her zaman çok sevmişlerdir," dedi ve, "K-Pop'un ve Kore müziğinin bu kadar gelişmesinin sebeplerinden biri belki de budur. Kore'ye geldiğinizde her yerde "noraebang" mekanları görürsünüz, bu Korece "karaoke" demektir – burada insanlar şarkı söylemekten çok keyif alıyorlar," diye devam etti.
Juun.J'nin oyuncu ama güçlü stilinden çok etkilenmiş bir şekilde, kendi yaptığı işi nasıl tanımladığını sordum. Bana göre onun stilinde öne çıkan parçalar: klasik kesimlerin yeniden yorumlandığı trençkotlar, büyük boy bomber ceketler ve omuz kısımları daha geniş veya yuvarlak olan iyi dikim pantolon takımları...
Fotoğraf: PittiImagine.com
"Son koleksiyonumda, büyük zıtlıklar yaratmak istedim," dedi. "Ne çok maskülen ne de çok feminen olan bir ortak pota bulmaya çalıştım. Son zamanlarda trend bu yönde zaten. Amacım büyük zıtlıkları bir araya getirirken aynı zamanda iki cinsiyetin tam bir karışımını da yaratabilmekti."
Fotoğraf: PittiImagine.com
Samsung'a bağlı bir şirket olan Cheil Industries'in Juun.J'nin başarısının arkasındaki destekçi isim olduğunu biliyordum. Tasarımcı, Samsung Moda Tasarımı Fonu'nun Kore için çok önemli bir fon kaynağı olduğunu ve birçok Koreli moda markasının büyümesine, küreselleşmesine yardımcı olduğunu anlattı.
Suzy, Samsung C&T Şirketinin CEO'su Seohyun Lee ile birlikte.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Daha öncesinde Amerikan askerlerinin Güney Kore'deki varlığının tüm kuşak üzerinde büyük bir kültürel etki yarattığını duymuştum. Tasarımcı Juun.J de bu düşünceye katılıyor.
Fotoğraf: PittiImagine.com
Juun.J, "Aslında mesele sadece Amerikan üsleriyle veya Amerikan askerleriyle alakalı değil, Koreli erkeklerin orduda veya başka bir askeri hizmette bulunmak zorunda olmasının etkisi de büyük," dedi. "Askeri hizmet, Kore'de zorunlu. Ben de tam 3 sene ordudaydım. O zamanlar üniformalardan nefret ederdim, hiç iyi görünmediklerini düşünürdüm. Ama 3 sene sonra görevim sona erdiğinde, ne kadar pratik ve güzel kıyafetler olduklarını düşünmeye başladım. O yüzden şimdi kendi tasarımlarımda birçok askeri öğe veya detay görebilirsiniz."
Juun.J sanata olan ilgisini ve ünlü Japon illüstratör Hajime Sorayama ile yaptığı iş birliğini anlatırken, ona Paris'teki "Korea Now!" Sergisinde tasarımlarını gördüğümü ve çok güçlü bir etkiye sahip olduklarını söyledim. Tasarımcı, bunun üzerine, kendi sanat duruşunu anlatmaya koyuldu.
Hajime Sorayama'nın imzası haline gelmiş illüstrasyonlarından biri, biyomekanik robot.
Fotoğraf: PittiImagine.com
"Büyük ve dramatik etkiye sahip kontrastları çok seviyorum. Örneğin kendi koleksiyonumda hem geniş hem de dar formları bir arada bulabilirsiniz. Ayrıca kullandığım malzemelerle de kontrastlar yaratmaya çalışıyorum. Sanırım tasarımcı olarak benim moda zevkim bu. Koleksiyonlarıma bir süre hiç bakmam. Üzerinden uzun bir süre geçtikten sonra geri dönüp tekrar incelerim. Şimdi taze gözle baktığımda, bana savaşçı kıyafetlerini hatırlatıyorlar. Sanki Kore'nin tarihini, yüzyıllarını temsil ediyorlarmış gibi," dedi.
Bize de, bu dinamik moda savaşçısını alkışlamak düşüyor.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Bu sene ikincisi düzenlenen Condé Nast Lüks Konferansı 20-21 Nisan tarihleri arasında Seoul, The Shilla'da gerçekleşecek. Daha fazla bilgi için: www.cniluxury.com. Konferansı twitter ve instagramda @CNILuxury adresinden takip edebilirsiniz.