Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Kreatif direktör, markadaki 10 yılın ardından görevinden ayrılacak, yerine kimin geleceği ise henüz açıklanmadı.
Görünüşe göre, interneti sallayan Maison Margiela Artisanal defilesi Ocak ayında, John Galliano’nun markadaki son gösterisi oldu. Tasarımcı, 10 yılın ardından görevinden ayrıldığını Instagram'da yayımladığı içten bir mesajla duyurdu.
Şu an için Galliano, bir sonraki adımına dair herhangi bir açıklama yapmadı. “Söylentiler… Herkes ne olduğunu bilmek istiyor ve herkes hayal kurmak istiyor. Zamanı geldiğinde her şey açıklığa kavuşacak,” diye yazdı tasarımcı. “Şu an için, bu zamanı derin şükranlarımı ifade etmek için kullanıyorum. Kendimi hala affediyorum ve asla hayal kurmayı bırakmayacağım.”
Galliano, 2014 yılında Margiela’nın kreatif direktörü olarak atanmıştı. Bu görev, tasarımcının 2011 yılında Dior'dan skandal bir şekilde ayrılmasının ardından ilk büyük göreviydi. (Tasarımcının rehabilitasyon süreci, bu yıl Mart ayında yayımlanan High and Low: John Galliano belgeselinde işlendi.) O günden sonra, sanatı ve modayı çok yakından takip edenlerin sevdiği, Martin Margiela tarafından kurulan, son derece özel bir marka olan Margiela’yı yeni zirvelere taşıdı.
Maison Margiela'nın çatı şirketi olan OTB Grubu Başkanı Renzo Rosso, bugün yayımlanan bir açıklamada, “John ile çalışmak, hayatımın en önemli ve etkili deneyimlerinden biriydi. Bana rehberlik etti ve vizyonunu gösterdi, kültürel açıdan beni zenginleştirdi; bu vizyonu ve kültürü grubun geri kalanına taşımama imkan verdi,” dedi. “Martin [Margiela] ve John gibi iki efsaneyle çalışma ayrıcalığına sahip oldum. Martin, bu modaevini bir referans ve ikon haline getirdi, John ise onu dünyanın en çağdaş haute couture evi yaptı.”
Maison Margiela 2024 İlkbahar/Yaz Haute Couture, Vogue Runway
Rosso Vogue Business’a verdiği bir röportajda Galliano'nun kültürel etkisi ve Margiela'nın teknik ve yaratıcı tasarımlarının marka üzerinde bir halo effect yarattığını belirtiyor. OTB, 2006 yılında markanın tamamını devraldı. Kurucu Margiela, 2009 yılında emekli oldu ve marka, Galliano’nun atanmasına kadar anonim bir ekip tarafından yönetiliyordu. (Bu ekipte bir dönem Bottega Veneta’nın kreatif direktörü Matthieu Blazy de bulunuyordu.)
OTB Grubu gelirleri açıklamıyor, ancak Margiela’nın satışları, Ocak’taki defile öncesinde bile, 2023'te yüzde 23 oranında arttı. Benzer şekilde, 2021-2022 dönemi boyunca satışlar yüzde 24 oranında büyüdü. Galliano’nun etkisini gösteren bir örnek ise, 1988'de ilk kez piyasaya sürülen ikonik Margiela ayakkabısı Tabi'nin, son yıllarda Paris, Londra, New York ve diğer büyük moda başkentlerinde sokaklarda yaygın hale gelmesidir. Galliano, markanın bilinirliğini artırdığı için bu ayakkabı büyük bir popülarite kazandı. Ayakkabı, TikTok'ta viral bir hikayeye de konu olmuştu: New York'lu bir adamın bir randevu sonrasında bir çift Tabi çalması, Vogue, Dazed ve The New York Times tarafından haber yapılmıştı. Platformda “Tinder tabi thief” etiketli 26.5 milyon gönderi bulunuyor.
Moda dünyasının en yetenekli haute couture tasarımcılarından biri olarak geniş çapta takdir edilen Galliano, kıyafetlerinin arkasında bir dünya ve hikaye yaratır. Kate Moss'un kaçak prenses rolünden (John Galliano 1994 İlkbahar/Yaz) en son Margiela couture defilesinde (2024 İlkbahar/Yaz) Gwendoline Christie'nin çekici bebek rolüne kadar, modellerine görünümlerinin tüm arka plan hikayesini anlatmasıyla ünlüdür.
Galliano'nun bir sonraki adımına dair spekülasyonlar sürüyor. Ancak, başka bir büyük marka, özellikle LVMH veya Kering gibi evlerdeki herhangi bir atama, tasarımcı için kesinlikle bir hız değişikliği olurdu. Moda dünyasında yeniliğin, başlık çekici içeriklerin ve basit çözümlerin hâkim olduğu bir dönemde, çoğu lüks marka yılda altıdan fazla koleksiyon üretirken Galliano hala daha yavaş ve dikkatlice düşünülen bir moda anlayışına sadık kaldı. Son yıllarda Margiela, Galliano’nun kendi takvimine uygun olarak ara ara defileler düzenledi, bu da hızlı moda takvimine uymadığını gösteriyor.
Margiela’daki boş koltuk için dedikodular zaten başlamış durumda. Vogue Business’ın yakın tarihli bir röportajında, Glenn Martens’in Diesel’deki çalışmalarını soran Rosso, Martens’i Galliano'ya benzetti: “Aslında Glenn sayesinde [Diesel] bu kadar havalı ve harika hale geldi,” dedi. “Glenn bir haute couture tasarımcısı, sadece bir tasarımcı değil. Tıpkı John Galliano gibi, haute couture tasarımcıları tasarlarken farklı bir yaklaşım sergiler. Her bir parça anlatacak bir hikaye taşır.”
Bugün, 14 yıldır alkol kullanmayan Galliano, Margiela ve Rosso’nun kendisine sunduğu fırsatlar konusunda mütevazı. “Bu hayat kurtaran yaratıcı an için ve birlikte inşa ettiğimiz güvenli alan için moda aileme şükranlarımı sunuyorum. Destekleri nazik ve cesur olan ekiplerim, bu dar yoldan burada ve şimdiye kadar benimle yürüdüler.”
Rosso, Margiela’nın geleceği hakkında Galliano'nun mirasını temel alarak oldukça iyimser. “Endüstrimiz on yıllık dilimlerle düşünme alışkanlığına sahip ve bu 10 yıl boyunca inanılmaz yoğun bir şekilde yapılan işler, defileler ve enstalasyonlar, son derece güzel ürünler, Maison Margiela’nın geleceği için temelleri attı ve bundan çok heyecanlıyım,” dedi yaptığı açıklamada. “Sevgili arkadaşım John’a her şeyin en iyisini diliyorum, ve gelecekte birlikte çalışacağımız başka projeler olacağına eminim.”