Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Londra'nın yükselen yıldızı, romantik ve cinsiyetsiz stil anlayışını Fransız moda evine getirecek.
Fotoğraf: Hannah Moon
Nina Ricci, cinsiyetsizliğe dayalı kimliği ve kreasyonlarıyla tanınan 26 yaşındaki İngiliz-Amerikalı tasarımcı Harris Reed'i kreatif direktör olarak atadı. Puig'in sahip olduğu moda ve parfüm markası için tasarımcının ilk koleksiyonu 2023'ün başlarında görücüye çıkacak.
“Gözlemle dolu hazine sandığı, tarihi ve keşfedilmeye hazır gücüyle Nina Ricci'ye katılmaktan onur duyuyorum. Böyle ikonik bir evde moda ve güzellikte kadınlığın ne anlama geldiğine meydan okumaktan gerçekten heyecan duyuyorum.” dedi.
Bu gelişme, önceki sanat yönetmenleri Lisi Herrebrugh ve Rushemy Botter'ın Ocak ayında ayrılışını takip ediyor. Karayiplerden ilham alan renk paletleri ve kaz ayağı desenleriyle tanınan Hollandalı ikili, 2018 yılında Hyères Uluslararası Moda ve Fotoğraf Festivali'nde Première Vision Büyük Ödülü'nü kazandıktan kısa bir süre sonra göreve getirilmişlerdi ve ayrıca LVMH Ödülü için finalist olmuşlardı.
Reed, kendi adını taşıyan demi-couture markasının DNA'sını “romantizm cinsiyete bağlı olmaktan çıktı” olarak tanımlayan Londra'nın yükselen bir yıldızı. 2020 baharında Central Saint Martins'ten mezun olduğunda, şarkıcı Harry Styles ve Gucci yaratıcı yönetmeni Alessandro Michele'in dikkatini çoktan çekmişti. Reed, geçtiğimiz hafta Londra Moda Haftası sırasında 2023 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu sundu. Ayrıca romantizm, Nina Ricci'nin mirasıyla örtüşüyor. 1932'de Paris'te kurulan şirket, kadınsı, vücuda oturan ve iç çamaşırlarını andıran elbiseleriyle tanındı. İspanyol parfüm ve kozmetik devi Puig, markayı 1998 yılında satın aldı.
Reed, şu anda Fransız kadın giyim markası Maje'nin CEO'su olan Charlotte Tasset'in yerine bu yılın başlarında Nina Ricci'ye katılan yeni moda ve koku genel müdürü Edwin Bodson ile yakın bir şekilde çalışacak. Bodson, daha önce JW Anderson'da baş ticari direktördü. Bodson konuyla ilgili “Bu yeni çağın bir parçası olmaktan ve Harris'i Nina Ricci'nin yeni kreatif direktörü olarak ağırlamaktan heyecan duyuyorum. Özgürlük arayışında normları reddeden bir tasarımcı olarak Harris'in kadınlık konusundaki benzersiz vizyonu, Nina Ricci'ye yayılacak.” cümlelerini kuruyor.
Köklü markalar, Gen Z tüketicisiyle etkileşim kurmak için genç tasarım yeteneklerine güveniyor. Bu yıl Ferragamo, 26 yaşındaki Maximilian Davis'i kreatif direktör olarak atadı. Kanadalı tasarımcı Nathalie Gervais, İsveçli tasarımcı Lars Nilsson, Belçikalı tasarımcı Olivier Theyskens, İngiliz tasarımcı Peter Copping, Carven'dan Guillaume Henry ve son olarak Herrebrugh ve Rushemy Botter dahil olmak üzere geçmişte bir dizi yaratıcı hazır giyim işini kurmaya çalıştı. Reed ayrıca, kendi parfümünü piyasaya sürerek ev kokularında da deneyim kazanıyor.
Reed paralel olarak kendi markasını da sürdürmeyi planlıyor. Vogue Runway'den Sarah Mower, Reed'in en son koleksiyonu hakkında şunları yazdı: “O, Amerikan yetiştirilme tarzına atfettiği cesur bir karşı konulmaz iyimserlik duygusuna sahip. Haute couture ya da en azından görünüşünü arzulayan giysiler yapma tutkusunun ölçeğinde kendini gösteriyor.”
Nina Ricci'den yapılan açıklamada, “Cesur, cüretkar, çarpıcı… Harris, moda evinin arşivlerine ve ömür boyu süren işçiliğine yeni bakış açıları getirecek.” diyor.