Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Bottega Veneta’nın Salı sabahı açıklama yapmadan tüm sosyal medya hesaplarını sildiği anı hayal edin. Artık Twitter güncellemeleri, Instagram fotoğrafları ve kreatif direktör Daniel Lee yönetimindeki lüks İtalyan markasından Facebook gönderileri yok.
‘Phygital’ hem IRL (gerçek hayat) hem de URL bileşenlerini içeren yeni durumları tanımlamak için 2020’de ortaya çıkan en moda kelimelerden biriydi. Gerçek ve dijital dünyanın birlikteliği 2021 yılında markalar, perakendeciler, basın, stilistler ve VIP müşteriler için sosyal medya kullanıcılarını aktif tutan sanatsal aktivasyonlarla zenginleşti.
Bottega Veneta’nın Salı sabahı açıklama yapmadan tüm sosyal medya hesaplarını sildiği anı hayal edin. Artık Twitter güncellemeleri, Instagram fotoğrafları ve kreatif direktör Daniel Lee yönetiminde Kering'li lüks İtalyan markasından Facebook gönderileri yok.
Moda endüstrisi sosyal medya üzerinden bu habere bolca yorum yaptı ve Bottega Veneta gibi güçlü bir markanın karanlığa gömülmesine karşı çıktı. Ama belki de bu yeni fiziksel dünyada en büyük lüks, offline olmak ve dijital dünyadaki tüm ayak izlerini silerek üç boyutlu bir dünyada yaşamaya çalışmaktır.
Bu konuyu ne kadar uzun düşünürseniz strateji Bottega Veneta için o kadar mantıklı geliyor. Geçen ay Lee, Nicole Phelps’e dijital moda şovlarına inanmadığını söylemişti ve ardından 2 aylık bir ambargo süresi olan fiziksel bir salon performansı gerçekleştirdi. Lee, Celine’deki görev süresi boyunca Phoebe Philo’nun altında çalışırken offline moddaydı. O zamanlar Celine'in zar zor bir web sitesi vardı ve e-ticarette aktif değildi; bu, mağazalarını kutsal stil alanlarına dönüştüren bir karardı.
Hermès de ürünlerini ultra zengin ve ultra zevkli kişiler tarafından imrenilen parçalara dönüştürmek için benzer bir strateji uyguladı. En yakın Amerikan muadili olan The Row, sosyal medyayı ve e-ticareti tutumlu ve soğuk bir dokunuşla kullanıyor ve alışveriş yapanları zevkli butiklerine çekmeyi tercih ediyor. Sosyal medyadan önceki çağı bir düşünün, fakslar… Bir markanın nihayetini korumak için basından çekinen çok sayıda tasarımcı… Alber Elbaz, 2015 yılında bunu en iyi şekilde ifade etmiş olabilir: "Çok fazla tasarımcı gördüğünüzde, bu çok fazla iyi bir parça olmadığı ve onu ilerletmek için çok fazla tanıtım yapmaları gerektiği anlamına gelir.”
Mark Holgate'in 2020'de nelerin satıldığını analiz eden perakende raporunda, en çok satan markaların arasında 10 perakendeciden yedincisi olarak Bottega Veneta'yı listeledi. Bottega Veneta Daniel Lee ve ekibi ile çok sıcak bir yer haline gelmişti. Satışlara ilham vermek için fazla bir şey yapmanıza gerek yoktu - tabi ki hunharca şık giysiler ve aksesuarlar üretmeye devam etmek dışında. Muhtemelen bu mağazalar (Ssense, RealReal, Net-a-Porter, Threads Styling, Rebag, Saks ve Editoryalist YX dahil) en çok satan Bottega Veneta ürünlerini tanıtmak için kendi bütçelerini yatıracaklar.
Ünlüler de influencerlar da üzerine düşeni yapacak. Bottega Veneta’nın 2020 sonlarında piyasaya çıkan ve kısa sürede sosyal medyada yılın IT öğesi haline gelen kireç yeşili su birikintisi botlarının çoğalması bunun kanıtı. Bir de Kylie Jenner’ın Noel kıyafeti, sırtı açık kırmızı pullu B.V. elbisesi ve geçtiğimiz yıla ait pek çok ünlü stil anı, Bottega’nın saçaklı paltosundaki Rihanna ve Hailey Bieber da dahil olmak üzere markayı kamusal sohbette devam ettiriyor. @bottegaveneta artık Instagram’da etiketlenmiyor ama @kardashiankloset gibi ünlü gardırop hesapları kapsamına her zaman marka kredisi dahil ediyor.
Yine de Bottega Veneta’nın sosyal medyadaki yokluğunun ne kadar süreceğini merak ediyorum. İş ilanları herhangi bir gösterge ise, çok uzun değil. Şirket şu anda global bir sosyal medya yöneticisi için işe almak için aktif.