Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Sportif görünüme erotizm katmak, o kadar da modern bir fikir olmayabilir.
New York Moda Haftası'nda sunulan Rihanna/Puma koleksiyonunda, vücudu sarmalayan bağcıklı elbiseler ve dizüstü çizmelerle giyilen kapüşonlu mini elbiseler gibi birçok etkileyici kıyafet gördük. İşin içine Rihanna'nın şöhretini de katınca "Vay be!" demekten kendinizi alıkoyamıyorsunuz.
Fenty Puma by Rihanna
Fotoğraf: Indigital
New York Moda Haftası, ünlülerin kurduğu modaevlerinin defileleri ve ön sırada oturan şöhret isimler konusunda başı çektiği için, Rihanna/Puma defilesinde gözler sadece podyumda değil aynı zamanda seyircilerdeydi.
Naomi Campbell
Fotoğraf: Indigital
Kürk, hem Naomi Campbell gibi seyircilerin giydiği hem de podyumda sık sık gördüğümüz bir "look" haline gelmişti. Kürklerin yanında sık sık büyük, şapkalı kabanlar ve tüylü kulaklıklar gördük. Yani, genel görünüm sportifti.
Fenty Puma by Rihanna
Fotoğraf: Indigital
Halbuki Puma'nın anlatmak istediği asıl hikaye daha çok spor giyimde cinsel yönelimle ilgiliydi.
Seks ve spor, modada her zaman yan yana kullanılan kavramlar değil ama Rihanna/Puma defilesindeki her şeyde baştan çıkarıcı ve şehirli bir hava vardı. Arka plandaki beyaz ağaçlar, podyumdaki kıyafetler ve ayrıca kıyafetlerin esneyebilen veya genişleyebilen yapılarıyla her beden şekline hitap etmesi, sanki erotik bir masal gibiydi. Rihanna'nın tabiriyle: "Good Girl Gone Bad".
Fotoğraf: Indigital
Bu koleksiyon satar mı? Elbette. Rihanna daha önce de River Island için bir koleksiyon hazırlamıştı ve o zamanki kıyafetler, sanki giyenin dans etmesi için hazırlanmış gibiydi. Puma da Rihanna'yla New York punk-rock'çılarına hitap eden bir tarz geliştirmiş- umuyorum ki kimse o platform ayakkabılarla yere yuvarlanmasın.
LACOSTE: RETRO FÜTÜRİZM
Felipe Oliveira Baptista'nın çok kusursuz, keskin ve modern bir havası var. Lacoste'un kreatif direktörlüğünü çok iyi yürüttüğünü söylemek lazım.
Lacoste
Picture credit: Indigital
Bu sezon, tasarımcının defile notlarında "retro fütürizm" tarzından söz edilmiş. Fakat kadın/erkek kıyafetlerinin hiçbiri modası geçmiş gibi durmuyordu. Hatta, tasarımcının erkek ve kadın kıyafetlerini bir anlamda "eritip" harmanlayarak yeni bir Lacoste görünümü yaratması, çağın cinsiyet karışımı anlayışına çok uymuş.
Lacoste
Fotoğraf: Indigital
Bu defilenin gücü, kendisini üç temel öğeye dayandırmasında yatıyor. Bunlar: kıvrımlar, modern kumaşlar ve renkler. Kreatif Direktör Baptista, her ne kadar bu koleksiyon için Lacoste'un geçmiş tasarımlarını incelemiş olsa da çok modern bir bakış açısına sahip. Kıyafetleri bir koza gibi düşünmek hakkında konuştuktan sonra onları birçok farklı şekilde giyebileceğimizden bahsetti. Koleksiyonun ilham kaynağının İngiliz heykel sanatçısı Martino Gamper olduğunu da belirtti.
Lacoste
Fotoğraf: Indigital
Modaevinde asıl fark yaratan şey, Felipe Oliveira Baptista'nın koleksiyonlara kattığı düşünce derinliği olmuş ve Lacoste'u 21. yüzyıla başarıyla taşımış.
Rihanna/Puma ve Lacoste'un çok farklı enerjileri var, orası kesin. Ama ben Lacoste'u çok daha modern, güncel ve ilham verici buldum.