Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Karl Lagerfeld, bu Couture sezonunda tasarımlarını gerçeğe dönüştüren el işçilerini ve terzileri ön plana taşıdı.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Podyumdaki beyaz ahşap kapıda "Josette Atölyesi" yazıyor, ismin kenarına bir de kamelya iliştirilmiş. Burası Paris, Rue Cambon'daki Chanel atölyesinin birebir canlandırması.
Beyaz önlükleri içinde ölçen, biçen, diken, kesen Chanel terzileri, ilk kez çalışmalarının meyvelerini görebildiler. Grand Palais'de düzenlenen defilede, podyumun arka fonunda yer aldılar. Böylece kendilerinin diktikleri kıyafetleri, podyumda mankenlerin üzerindeyken seyredebildiler.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Klasik bir Chanel tüvitinin üzerindeki yaldızlı işlemelere ne kadar emek harcadıklarını veya bir ceketin vücuda tam oturması için ne kadar çok uğraştıklarını tek tek hatırlıyorlar mıdır acaba? Art Nouveau akımının Ressamı Aubrey Beardsley'in tarzından ilham alınarak tasarlanmış bu koleksiyonun oluşturulması haftalar almış olmalı. Karl Lagerfeld'in neden bu sene Chanel'in atölyelerini sergilemeyi seçtiğine dair de bir tahminim var.
Karl'la defile başlamadan önce konuşurken ona couture takviminde her türlü markanın kendisine yer bulabildiğinden bahsettim. Buna Vetements'in ve Miu Miu'nun sezon arası koleksiyonları da dahil. Karl ise aksice, "Sadece Haute Couture koleksiyonları için ayrılmış 3 gün olmalı," dedi.
Fotoğraf: InDigital
Kısacası, podyumdaki el işçileri, couture'ü canlı tutmak için işleme, tüy, ayakkabı ve şapka konusunda bulabildiği en iyi işçileri kendi çatısı altında toplayan Chanel'in bir nevi had bildirmesiydi. Örneğin, bu yetkin el işçilerinin yatay bantların üzerine işlediği çiçekler, siyah bir elbiseyi adeta bir dünya harikasına dönüştürmüştü.
Ama Karl, sadece el işçilerine dayanan bir koleksiyondan daha fazlasını tasarlayabilecek kadar da akıllı. Kafasında belirlediği tema, omuzlar. Bu aralar, Vetements'in büyük beden tasarımlarının da etkisiyle, omuz konusu moda dünyasında önemli bir mesele. Ama Chanel'in omuz tasarımları istisnaiydi. O konik şekilli omuzlarda, Karl'ın söylediğine göre hiç vatka yokmuş, bu tamamen couture el işçiliğinin bir mucizesiymiş. Saç Tasarımcısı Sam McKnight'ın akıllıca hamlesiyle dağınık topuz yapılan saçlar, omuzları açıkta bırakarak dikkat çekmelerini sağlamış.
Fotoğraf: InDigital
Kıyafetler, tek tek ele alındıklarında da çok etkileyiciler. Örneğin ayak bileğine kadar uzanan ve omuz çizgisini dengelemek için kalça kısmında cepleri olan elbise, klasik bir Coco stiliydi. Karl, bu koleksiyon hakkında, "Geçmişe herhangi bir gönderme yapmayan, modern ve keskin kesimlere sahip bir koleksiyon," diyor. Koleksiyon daha çok omuzlara ve etek pantolonlara odaklanmış. Günlük birkaç kısa etek de eklenmesine rağmen, ceketlerin boyutları etek boylarının en az diz boyu olmasını gerektirmiş.
Fotoğraf: InDigital
Ama, couture'ün şanı da burada yatıyor! Çünkü, şayet isterseniz, bu el işçilerine rica edip etek boylarını kısalttırabilir, kıyafetinizin üzerinde istediğiniz değişikliği yaptırabilirsiniz.
Chanel'in bu couture sezonunda iyi bir terzilik ve kaliteli kış kıyafetleri sunmasına alkış tutmak gerek. Çiçek desenleri verilerek kırpılmış o kıvrımlı kaban ve sadece etek kısmında dantelleri olan sapsade beyaz bir elbise, Chanel'in özünü en iyi şekilde yansıtıyordu.
Fotoğraf: InDigital
Aktris Jessica Chastain, el işçilerini görünce duygulanarak, "Çok dokunaklı," dedi. Bu sezon dokunaklı olan Karl'ın kıyafetlerinden çok onun farklı düşüncelerini hayata geçirebilen el işçileriydi. Onları ön plana çıkaran tasarımcıya da bir alkış!
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue