Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Donatella Versace, kırmızı halıya uygun bir couture koleksiyonuyla karşımızda.
Donatella Versace ile Suzy Menkes, Atelier Versace defilesinin sahne arkasında.
Fotoğraf: @SuzyMenkesVogue
Versace defilesinden birkaç saat önce, üçüncü kez Kontes Greffulhe'nin kıyafetlerini görmeye gidiyorum. Paris, Palais Galliera'da düzenlenen "La Mode Retrouvée" adlı bu sergiyle ilgili heyecanlıyım. Sergi alanındaki siyah beyaz bir filmde Marcel Proust'un taptığı ve bütün couture terzilerinin hayran olduğu bu kontesle ilgili bir film gösteriliyor.
Kontes Greffulhe, Worth modaevinden bir elbiseyle Paul Nadar tarafından fotoğraflanmış, 1896.
Fotoğraf: Nadar/Galliera/Roger-Viollet
Camın ardındaki elbiselerin ince işçiliği hemen göze çarpıyor. Ayrıca geçmişten sanatsever süper zengin aristokratların yaşamlarını gösteren eski fotoğraflar da incelenmeye değer.
Bir anlığına durup, üzerinde metalik ve inci boncuklarla işlenmiş zambakların olduğu Worth tasarımı kadife bir elbise giymiş Kontes Greffulhe'nin sonsuz asaletini inceledim.
Worth modaevinden "robe aux lys" (zambaklı elbise), 1896 civarı.
Fotoğraf: L. Degrâces et Ph. Joffre/Galliera/Roger-Viollet
Moda Tarihçisi Olivier Saillard'ın ustaca düzenlendiği serginin, Atelier Versace'nin defilesinden daha çok ilgimi çekmesi Donatella Versace'nin suçu değil.
Defilenin sahne arkasında Donatella bana, güçlü kadınlardan ve dağ sporlarından ilham aldığını söylüyor. Bu ilham, podyumda neon çizgili kar beyazı pantolon takımına, dağcı klipslerine ve dağ havasında sizi dondurabilecek kadar çok dekolteye dönüşmüş.
Fotoğraf: Indigital
Bu spor havası daha sonra Versace'nin alışık olduğumuz dekolteli elbiselerine dönüşüyor. Elbiselerin bazılarına derin bir bacak yırtmacı verilmiş, bazılarının ise kısa etek uçlarına sanki seksi bir deniz kızına aitmiş gibi file ve ipler eklenmişti.
Ön sıra ünlülerinden Rita Ora da buna benzer ipli bir elbise giymişti ve elbisesinin altından dövmesini görebilirdiniz.
Fotoğraf: Indigital
Versace'nin Atelier koleksiyonu, geçen couture sezonunda bir ilkbahar havasına bürünmüştü. Ama 2016 yaz koleksiyonu, bitmek bilmeyen etkinlikler ve "event"ler için hazırlanmış gibi duruyor. Kristal bağcık ve iplerden yırtmaçlara kadar her şey dikkati üzerine çekmek için yarışıyordu. Hatta defileye sportif bir hava katması gereken dama desenli kıyafetler bile kısa kesimli ve göğüs dekolteliydi.
Fotoğraf: Indigital
Çalınan şarkılar, vücutlarıyla ilgili özgüvenli, hayatları kendi kontrollerinin altında kadınlarla ilgiliydi ama kıyafetlerin her bir zerresi " Oscar!" diye bağırıyordu.
Kıyafetlerin hepsi ünlülerin giymesi için tasarlanmış gibiydi ki bu tamamen 21. yüzyılda ortaya çıkan bir giyim kategorisi; tabii bir de telefonla çekim yaparken güzel çıkması gereken "selfie omuzu" diye bir terim var. Oscar töreninin kırmızı halısında bu Versace elbiselerinden görmezsek bunu bir "moda suçu" sayarım.
Fotoğraf: Indigital
Peki neden 19. yüzyılın haute (üst) sosyetesinden Kontes Greffulhe'nin sonsuz asaletiyle bugünün gösterişçi couture'ü arasında bir bağlantı kurdum? Çünkü bu iki ayrı dünya ve gerek stil gerekse işçilik anlamında aralarında oluşmuş derin uçurum, 21. yüzyılın yaşam tarzında haute couture'ü tanımlamanın ve hatta böyle bir haute couture tarzı olduğuna inanmanın aslında ne kadar zor olduğuna ışık tutuyor.
Küratörlüğünü Olivier Saillard'ın yaptığı “La Mode Retrouvée: Les robes trésors de la comtesse Greffulhe” sergisi, 20 Mart'a kadar Paris'te görülebilir.
Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu