Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Instagram'ın kralı Olivier Rousteing ile kraliçesi Eva Chen, CNI Lüks Konferansı'nda bir araya gelerek modada sosyal medyanın gücünü konuştular.
Seoul'deki CNI Lüks Konferansı'nın ilk gününde Suzy Menkes, Instagram'ın Moda Ortaklıkları Başkanı Eva Chen ve Balmain'in Kreatif Direktörü Olivier Rousteing'le beraber.
Fotoğraf: InDigital
Moda alanında sosyal medyanın gücünü en iyi şekilde bilen iki insan, kuşkusuz Eva Chen ve Olivier Rousteing'dir. Instagram'ın kraliçesi ve kralı, Seoul'deki Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı'nın ilk gününde sosyal medyanın moda üzerindeki etkisi hakkında konuşmak için bir araya geldiler.
Chen, "Moda, yüzü her zaman geleceğe dönük bir endüstridir, hızlıdır ve evet, sosyal medyayla beraber daha da hızlandı," diyor ve devam ediyor, "Büyük fırsatlarla dolu ilginç bir dönemdeyiz. Moda artık sadece küçük bir grubun katılabildiği bir endüstri değil. Geleceğin modası, demokrasiye ve müşterilerle uyum sağlamaya dayanıyor. Bu, hikaye anlatıcılığının yeni yolu. Son zamanlarda birçok markanın 'hikaye anlatıcılığı'ndan bahsettiğini duyabilirsiniz. Peki, Instagram hikaye anlatmak değildir de nedir? Bunu Instagram yoluyla yapmanın birçok yöntemi var."
Seoul'deki Dongdaemun Plaza'nın dışında Instagram'dan Eva Chen.
Fotoğraf: @EvaChen212
Söze giren Balmain Kreatif Direktörü Olivier Rousteing de, "Evet, haklısın, bunun adı hikaye anlatıcılığı," diyor ve kendisinin bu platformu kullanmaya başlamasının sebebini açıklıyor, "Başlangıçta, ben Balmain'de bebektim. Şimdiyse Balmain, benim bebeğim. O zamanlar, insanların kim olduğumu keşfetmeleri için Instagram'ı kullanmak büyük bir önem taşıyordu. Ben evlatlık yetiştim, küçükken kimsesizler yurdunda kaldım. İnsanlara eğer kendilerine gerçekten inanırlarsa, hayallerinin gerçekleşebileceğini göstermek istiyorum, olumlu bir mesaj vermek istiyorum."
Rousteing, #BalmainArmy hashtag'inden bahsederken,"Instagram aracılığıyla birçok insana ulaşabilme gücüne sahipsiniz," diye belirtiyor, Defile bitse bile, Instagram'dan Balmain dünyasını keşfetmeye devam edebilirsiniz. İnsanlar, bu dünyayı sever ve isterlerse, Balmain'i takip ederler. Sevmezlerse, takibi bırakabilirler."
İnsanlara bu şekilde ulaşarak markayı benimsetmek, sosyal medyanın gücünü kullanmanın en önemli yollarından biri. Hatta, son zamanlarda moda arenasında ortaya çıkan "şimdi gör, şimdi al" yöntemini tetikleyen en büyük etken de aslında sosyal medyanın bu gücü. Tasarımcıların, sosyal medyada defile öncesi ortaya çıkan heyecan dalgasını kendi yararlarına çevirerek, kıyafetleri defile sırasında -bu heyecan sıcaklığını kaybetmeden- doğrudan satışa sunmaları, markalara finansal yararlar sağladı. Ancak, moda dünyası bu yöntemle ilgili farklı fikirlere sahip.
Rousteing'in Balmain koleksiyonu, 2016 Sonbahar/Kış
Fotoğraf: InDigital
Rousteing, konuyla ilgili fikirlerini, "Şimdi-gör-şimdi-al yöntemine inanıyorum. Artık müşterilerle bağlarımızı sıkı tutmalı ve daha hızlı hareket etmeliyiz," diye açıklıyor. Balmain'in ileride izleyeceği yolun, bütün koleksiyonu birden görücüye çıkarmak yerine defilenin hemen ardından kapsül koleksiyon sunmak olacağının sinyallerini veriyor, "Büyük ihtimalle biz de şimdi-gör-şimdi-al yöntemine geçeceğiz. Defileden sonra hemen satmaya başlayacağımız parçalar olacak, ama şimdi satmak istemediğimiz anahtar parçaları satışa sunmayacağız. Aynı koleksiyonun içinde farklı fiyatlandırmaların, hem ucuz hem pahalı parçaların, olması gerektiğine de inanıyorum. Instagram ve couture'un buluşturulabileceğini düşünüyorum, çünkü Instagram'da insanlara nasıl çalıştığınızı gösterebilirsiniz. Instagram sayesinde, yaptığım işin detaylarını açıklayabilirim."
Chen, bu noktada, "Birçok tasarımcı, işlerinin detaylarını Instagram aracılığıyla göstermeyi seçiyor," diyor. Chen'e göre Instagram sayesinde, mağazalara varmadan önce kıyafetlerle ilgili heyecan yaratabilirsiniz. "Tasarımcılar, son zamanlarda gittikçe popüler olmaya başlayan uzun açıklamalar yapma yöntemine de başvuruyorlar. Bu sayede onlara neyin ilham verdiğini anlatabiliyorlar. Örneğin, Marc Jacobs, mankenin ve fotoğrafçının kim olduğunu yazıp geçmek yerine, her bir mankenin, koleksiyonu ve markası için ne anlam ifade ettiğini anlattı. Böylece, takipçileriyle bir bağ kurmuş oldu."
Zaten bu platformun asıl amacı da bağ kurmak. Chen de bunu konferans sonundaki sözleriyle doğruluyor: "Instagram'ın gerçekten de bir topluluk olduğunu unutmayın. İnsanlarla aranızdaki soğuk buzları kırmak ve yakınlık sağlamak için mükemmel bir araç olabilir."
Yazar: Scarlett Conlon