Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
John Hooks, CNI Lüks Konferansı'nda modellerin artık kendi başlarına bir marka olmaya başladıklarını anlattı.
John Hooks'a göre mankenler artık birer içerik küratörü haline geldiler.
Fotoğraf: InDigital
Kişisel markalaşmanın ve sosyal medyanın yükselişiyle beraber mankenler artık hiç olmadıkları kadar önemli bir role sahipler. Pacific Global Management'ın CEO'su, Elite World'un Genel Başkanı ve La Perla'nın Yöneticisi olan John Hooks, bu gerçeği birçoklarından daha iyi biliyor.
Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı'nda konuşma yapan Hooks, "Mankenler, artık kendine güveni olmayan güzellerden, güçlü marka elçilerine dönüştü. Ajansların aracı rolüne tehdit oluşturan teknolojinin gücünü kucaklamış durumdalar," diyor. Küresel markalar yerine marka elçilerinin daha çok rağbet görmesini ise müşteri kitlesinin daha genç bir kuşak olmaya başlamasına ve kendilerine yakın yaşlardaki marka elçileriyle daha yakın bir bağ kurabilmelerine bağlıyor.
John Hooks, "Insta-bağımlılık" sözcüğünü ileride daha sık duyacağımızı düşünüyor.
Fotoğraf: InDigital
Mankenler, artık Instagram bağımlısı olmaya başladılar çünkü her ne kadar odak noktası içerik olsa da asıl önemli faktör, müşterinin dikkatini çekebilmek. Bu yüzden de o içeriğin görülmesini, duyulmasını ve okunmasını sağlayan küratörler haline geldiler.
"Artık, mankenler sadece bir sayfanın üzerindeki iki boyutlu fotoğraflardan veya podyumdan geçip giden siluetlerden ibaret değil. Büyük bir değişim dalgasının öncüleri olmaya başladılar ve tavsiye ettikleri şeylerle bir tür bağlılık yaratabiliyorlar," diyor ve Kendall Jenner'ın paylaşımlarına değinerek, "Bir markanın sayfasındaki post, 1,000 beğenme alırken bir modelin sayfasında 1,2 milyon beğenme alabiliyor," diye ekliyor.
Peki bu, manken ajanslarının artık gereksiz oldukları anlamına mı geliyor? Insta-bağımlısı kuşağın üyelerinden Rus Manken Sasha Luss'a göre, tam tersi.
Rus Manken Sasha Luss, 245,000 takipçisiyle markasına destek oluyor.
Fotoğraf: @sashaluss
Söze, "Biz güzel suratlarımızdan çok daha fazlasıyız, müşterilerin kim olduğumuzu gerçekten görebilmesi beni mutlu ediyor," diyerek başlıyor ve, "Ama ajanslara ihtiyacımız var, çünkü onlar bize kol kanat geriyor. 15 yaşında ilk sözleşmemi imzaladığımda, podyumda nasıl yürüyeceğimi bilmezdim. Stilistlerin ve fotoğrafçıların hiçbirini tanımıyordum. Nasıl bilebilirim ki? Bunları düşünmezsiniz. Ama ajansım, beni bugünkü kişi yapabilmek için çok emek verdi. Şimdi bile, ajansım beni arar ve 'Bir haftadır selfie koymadın, her şey yolunda mı?' diye sorar. Onlar bizi önemserler, o yüzden ajanslar olmadan hiçbir şey yapamayız, onlara ihtiyacımız var," diye ekledi.
Aynı şekilde, Angelica Cheung da mankenlerin yüz ve vücuttan ibaret olmaktan çıkıp düşüncelerini ve seslerini ifade edebilen insanlara dönüşmelerinin, onların daha çok yardıma ihtiyaç duydukları anlamına geldiğini söyledi, daha az değil. "Bugün artık o kadar fazla platform var ki profesyonel bir mankenin bunlarla tek başına başa çıkması mümkün değil. İçerik üretmek zaten çok zahmetli bir iş," dedi.
Hook son söz olarak,"Ajanslar var olmaya devam edecek, ama kendilerini dönüştürmeliler," dedi.
Yazı: Scarlett Conlon