Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Jennifer Lopez'in 42. Gramy Ödülleri'nde giydiği ikonik Versace elbisesinin, Google Görseller'in tasarlanıp hizmete sokulmasında büyük etkisi olduğunu biliyor muydunuz?
Gianni Versace, kan dondurucu bir cinayetin kurbanı olalı tam 2 buçuk yıl geçmişti. Donatella Versace abisinin yokluğunda, kendi kreatif direktörlük rüştünü ispat etmek için var gücüyle çalışıyordu. 1997 yılının son aylarında, bugünkü görkemli 'Donatella İmparatorluğu' henüz kurulmamıştı fakat Gianni’nin güçlü Medusa mirasının Versace tasarımlarına aşıladığı star ışığı, efsane tasarımcının yokluğunda bile giyeni bir gecede stil kraliçesine dönüştürebiliyordu. Azimli Donatella abisinin sihirli değneğinin tılsımını çözmeye yaklaşmıştı ve aynı etkiyi yaratması an meselesiydi. Bugün Grammy Ödülleri’nin gelmiş geçmiş en ikonik görünümleri arasında gösterilen, 2000 yılında Jennifer Lopez’in giydiği ipek şifon elbise, Donatella için de bir dönüm noktasıydı. Moda dünyasının kolektif hafızasına kazınan o anı, Google’ın eski CEO’su Eric Schmidt dahi unutamıyor.
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Jennifer Lopez'in Grammy Ödülleri'nde giydiği bir elbiseyle Google'ın eski CEO'su Eric Schmidt arasında bir bağlantı kurmaya çalışıp, bu yapbozun parçalarını bir araya getirmekte zorlananlar için, 17 yıl öncesine, 2000'de düzenlenen Grammy Ödülleri'ne geri dönelim.
O günlerde daha çok oyunculuğuyla ön planda olan Jennifer Lopez, 1999'da çıkardığı ilk single parçası 'If You Had My Love' sayesinde 'Billboard Hot 100' listesine, Britney Spears'tan sonra en iddialı girişi yapan isim seçildi. Bu rekorun verdiği özgüven Donatella'nın yüksek dozda cesaret yüklediği Versace elbisesiyle birleşince, Grammy'nin kırmızı halısı Lopez'in er meydanı sayılırdı artık. Törene, o dönemki partneri Sean Coms'la arzıendam eden yıldız dakikalar boyunca flaşların esiri oldu. Kırmızı halıdaki foto muhabirler Jennifer Lopez'i çekmek üzere birbirleriyle yarışırken, bir kısım Lopez'e duyulan bu aşırı ilginin nedenini anlayamadı.
Haklı sayılabilirdiler çünkü bu elbise, yeni bir Versace tasarımı değildi. Steven Meisel, daha önce bir dergi çekiminde kullanmıştı. Hatta ilk olarak Geri Halliwell'in üzerinde görülmüş ve 1999'un Aralık ayında Donatella Versace tarafından Met Gala'da giyilmişti. Peki; biraz hayranlık, biraz da kıskançlık içeren bakışları Lopez'e ve elbisesine çeviren neden neydi? Jennifer Lopez'in stil danışmanlığını yapan Andrea Lieberman moda tarihine yazılan o anı şu sözlerle açıklıyor: "Bu ilgi beklediğim bir şeydi. Versace ve Jennifer Lopez birbirlerini tamamlıyorlar ve birlikte ışık saçmaları çok doğal."
Fotoğraf: Getty Images Turkey
Törende başarılı aktör David Duchovny ile 'Yılın En İyi R&B Albümü Ödülü'nü vermek amacıyla sahneye çıkan Jennifer Lopez'in yanında, kendini fazlasıyla sönük bulduğunu eğlenceli bir dille ifade eden Duchovny, canlı yayın esnasında "İlk kez sahnede, kimsenin bana bakmadığını hissediyorum" dediğini anımsıyorsunuz değil mi?
Gerçekten de öyleydi. Facebook'un, Snapchat'in ve Instagram'ın olmadığı bir zamanda, dünya Google'a yeni yeni alışmaya çalışırken, o gece internette en çok aratılan Jennifer Lopez ve elbisesiydi. Eric Schmidt, Google'da çiçeği burnunda bir yazılım mühendisiydi ve internet kullanıcılarının bu aramanın sonucunda tam olarak ne görmek istediklerinden emin değildi. Elbisenin hikayesini mi arıyorlardı yoksa sadece fotoğrafını mı?
"Internette bir şeyin bu kadar çok aratılması, ilk kez karşılaştığımız bir fenomendi. Google kullanıcılarının bizden ne beklediğini de pek anlayabilmiş değildik. Özetle, J.Lo o elbiseyi giydi ve Google Görseller doğdu."
Eric Schmidt'in anlattığı hikayeye göre diyebiliriz ki, interneti yaklaşık 40 yıl öncesinden ön gören Kanadalı iletişim kuramcısı Marshall McLuhan bile Google Görseller’in yazılımına ilham veren kişinin Jennifer Lopez ve elbisesi olacağını hayal edememiştir.