Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Louvre Müzesi'nin avlusunaki cam piramidin 30. yıldönümünü kutlamak adına kolları sıvayan sokak sanatçısı Jr'ın optik illüzyon harikasıyla tanışın.
Fotoğraf: @jr
Louvre Müzesi'ni daha önce hiç böyle görmediniz. Müzenin avlusunaki cam piramidin 30. yıldönümünü kutlamak adına 400 gönüllüyle kolları sıvayan Fransız sokak sanatçısı Jr'ın optik illüzyon harikasıyla tanışın: The Secret of the Great Pyramid. Adı üstünde, dev piramidin büyük sırrı, tıpkı Da Vinci'nin şifresi gibi çıkıyor.
TED Ödüllü sanatçı, 2016 yılında Jr au Louvre adlı eseriyle, piramidin dış cephesindeki camları Louvre Müzesi'ne ait siyah beyaz fotoğraf baskılarıykla kaplayarak, 21 metre yüksekliğindeki yapıyı görünmez yapmıştı.
Fotoğraf: @jr
3 yıllık bir aranın ardından Parizyen oyun alanına geri dönen anonim sanatçı, Louvre Piramidi'ni yok etmek yerine bu defa görünür kılma derdinde. Louvre Piramidi'ni anamorfoz tekniğiyle dev bir çatlağın içine yerleştiren Jr, ardı arkası gelmeyen selfielere ve piramide sırtını dönüp fotoğraf çektirenlere ironik bir göndermede bulunuyor.
Aynı zamanda, geçtiğimiz günlerde 90 yaşında hayatını kaybeden Fransız yönetmen Agnès Varda'yı da unutmayan Jr, Instagram paylaşımında şunları dile getirdi: "Bunu senin için tamamladım Agnès Varda, sen insanları ve illüzyonu severdin... Bunları gördüğüne eminim. Gökyüzünden görülebilecek bir şey yaptım. Senin için olduğunu bilmiyordum."
View this post on InstagramDay 2 @museelouvre ! Pasting in progress, come see ! ? @garybialas
A post shared by JR (@jr) on
400 kişinin desteğiyle yalnızca 15 dakikada yapılan The Secret of the Great Pyramid'in güncel durumunu merak edenlerin, onu tek bir parça halinde bulmaları maalesef imkansız görünüyor.
Fotoğraf: @jr
Son gününde ziyaretçiler tarafından (tabii ki Jr'ın onyayıyla) parçalara bölünen Louvre piramidi hakkında sokak sanatçısı şunları söylüyor: "İmgeler, yaşam gibi, gelip geçicidir. Sanatçı, bir eser son nefesini üfledikten sonra o eser kendi başına yaşar. Güneş ışınlarıyla kurur, ve insanlar onun kırılgan dokusundan bir parça koparır. Bu süreç gönüllüler, ziyaretçiler ve hediyelik eşya peşinden koşanlardan ibaretti. Bu proje aynı zamanda mevcudiyet ve yokluk, gerçeklik ve anılar, ve geçicilik hakkındaydı."