Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Louis Vuitton, Paris’in ihtişam timsali Place Vendôme’da açtığı yeni mağazasıyla tam 163 yıl öncesine, her şeyin başladığı o tılsımlı yere geri dönüyor.
Louis Vuitton, Paris’in ihtişam timsali Place Vendôme’da açtığı yeni mağazasıyla tam 163 yıl öncesine, her şeyin başladığı o tılsımlı yere geri dönüyor. Bir zamanlar Mösyö Vuitton’un ilk mağazasının bulunduğu sokağın çaprazında, şimdi yüksek modanın Versay Sarayı, Maison Louis Vuitton Vendôme duruyor.
Fotoğraf: Louis Vuitton
Her şey 16 yaşındaki Louis Vuitton’un 1837 yılında, Paris’e ayak basmasıyla başladı. Yola çıkarken tek bir hayali vardı: Sandık tasarlamak. Modern ’bagaj’ kavramının henüz tedavüle girmediği; seyahat etmenin çoğunlukla at arabaları, trenler ve gemilerle gerçekleştiği bir zamanda, Louis Vuitton dönemin en meşhur sandık üreticisi Mösyö Maréchal’ın çıraklığını yapmaktaydı.
Journal Jours de France 1966 / Livre Louis Vuitton : Photographie & Mode, 2014
17 yıl sonra edindiği engin tecrübe ve ustalıkla, Paris’in ihtişam timsali Place Vendôme’un yakınlarındaki 4 Rue Neuve-des-Capucines üzerinde ilk mağazasını açtı. Bu noktadan, geleceğe Fransız yüksek modasının görkemli kalesini miras bırakacağından henüz bihaberdi. Aradan 163 sene geçti ve Mösyö Vuitton’un ilk mağazasının bulunduğu sokağın çaprazında, bugün Versailles/Versay Sarayı’nı anımsatan heybetli Maison Louis Vuitton Vendôme var.
Fotoğraf: Louis Vuitton
New York merkezli mimar Peter Marino’nun tarihi yapıların ruhunu koruyarak oluşturduğu modern ve çağdaş yorum, Louis Vuitton’un dört katlı yeni sarayında da zarif ve soylu enerjisini hissettiriyor. Geniş camlardan ve kapılardan sızan doğal ışığın karşıladığı giriş katı; mücevherler, aksesuarlar ve parfümler için ayrılmış.
Fotoğraf: Louis Vuitton
Akıllı camlarla kaplanmış, 18. yüzyılın haşmetini üzerinde taşıyan bir merdivenle çıkılan erkek giyim bölümü de, tıpkı kadınlarınki gibi çok kapsamlı. Hazır giyimden klasikleşen valizlere, her şeyi bir arada sunmayı amaçlayan Louis Vuitton’un özel müşterilerini ağırlamak üzere inşa ettiği VIP apartmanıysa eşsiz bir alışveriş deneyiminin en lüks koşullarını sağlıyor.
Mağazanın dekorasyonunu özel kılan başka bir ayrıntı daha var: Özenle seçilmiş yirmi bir çağdaş sanat eseri. Dünyanın altı kıtasını temsil eden sanatçılar, yarattıkları eserlerle markanın global duruşunu yansıtıyor.
Fotoğraf: Louis Vuitton
Ve sanat demişken... Louis Vuitton’un özellikle 80’lerde César, Sol LeWitt ve Olivier Debré gibi ressamlarla gerçekleştirdiği işbirliklerinden doğan, 1997 itibari ile Marc Jacobs’ın kreatif direktörlüğünde derinleşen ve Nicolas Ghesquière’nin mevcut yönetiminde Jeff Koons imzalı koleksiyonuyla doruğa ulaşan sanat tukusunu, geçmişten günümüze konu alan Louis Vuitton: Art, Fashion and Architecture kitabının da bu ay yayımlanacağını not düşelim.