Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Geçtiğimiz günlerde biten turnenin sehpa kitabı “The Eras Tour Book”, Taylor Swift’in müzik endüstrisi ve dünya üzerindeki etkisini anlatıyor.
Tarihin en büyük konser turnesi, rekor kıran konser filmi ve şimdi, senenin en çok satılan kitabı artık tek bir yıldızın mirası. 2006’da çıkan ve kendi adını alan ilk albümü Taylor Swift'den beri hayatını spot ışığında yaşayan Swift, kariyerine Nashville Tenesse’deki araba parklarında gerçekleştirdiği konserle başladı. Paskalya yumurtası gibi sakladığı çift anlamlı şarkı sözleri, dürüst kalemi ve parlak sesi ona müzik sektörünün kapılarını erkenden açmış olsa da, son iki sene içinde Swift, genç bir pop star olarak başladığı şöhret basamaklarında megastar statüsüne yükseldi. Bu mükemmel etki, Swift’in müzik tarihine birincilik damgasını basan The Eras Tour konser turnesine ait.
17 Mart 2023’de Glendale Arizona’da başlayan turne, Swift’in “era” (dönem) adını verdiği şu ana kadar çıkardığı her albümü içine alıyor. 2019 senesinin ürünü Lover albümü ile başlayan kurgusal 3.5 saatlik gösteri, tam olarak 11 stüdyo albümü ve Swift’in Taylor’s Version olarak yeniden kaydettiği ilk dört dönemini sunuyor. Ondan izinsiz satılan eski işlerine bir daha sahip olmak için çıktığı müziksel yolculuk, Taylor’a mülkiyetten daha fazlasını kazandırdı. Bu kazançlardan birkaçı: Swift'in Kansas City şovuna, bir hayal ve telefon numarasını gösterecek şekilde sıralanmış bir dostluk bilekliğiyle katılan Amerikan futbol oyuncusu (ve şu anki erkek arkadaşı) Travis Kelce ve TIME dergisinin 2023 için Swift’e verdiği “Yılın Kişisi” ünvanı.
Tam 149 şov, 21 ülke ve toplam sahnede geçirilen 484 saatten sonra geçtiğimiz Pazar Vancouver Kanada’da biterek müzik tarihinin en üst rafında yerini alan The Eras Tour, bilet satışlarından 2 milyar doların üzerinde hasılat elde etmiş oldu. Bu şaşırtıcı sonucun sebebi sadece Taylor’ın hayranları “Swifties” üstündeki büyüleyici etkisi değil, multi-medya teknikleri ile yüceltilen tur deneyimi. “Merch” dediğimiz hızlı satış gösteren ünlü ürünlerinden yana turne ortasında çıkan konser filmi, bilet bulamayanları şarkılarla sinemada buluşturmuş oldu. Küresel Ticket Master problemlerinden sonra Taylor’ın müzik severlere armağan ettiği film, konserleri gibi rekor kıran bir izleyici kitlesi kazandı. (Film, artık Disney+'ta gösteriliyor.)
Şimdi ise Swift’in takımı, müzik ve film endüstrisi dışında bir rota çiziyor. Son konserinden önce 30 Kasım’da Target’a özel çıkan The Eras Tour Book, Swift’in unutulmaz turnesini ölümsüzleştiren ve hayranların bilmediği sahne arkası anlarını paylaşan pespembe kapaklı bir sehpa kitabı. Lansman haftasında 814 bin kopyası satılan kitap, 2024’ün sonunda senenin en çok satan kitaplarından biri oldu. Taylor’ın mülkiyet konusundaki hassasiyeti kitabın sürümünde bir daha karşımıza çıkıyor. Swift, büyük bir yayıncıyla çalışmak yerine kitabı, “Taylor Swift Yayınları” aracılığıyla kendi adının altında yayınladı. 256 sayfalık ciltli kitap, Taylor’ın kendi sözlerini ve 500’den fazla fotoğrafı içine alıyor.
Hayranlarının içerikte yazım yanlışları ve basım problemleri tespit etmesiyle beraber Swift’in takımından düzeltmeler bekleyenler, hatta ürüne The Errors Tour Book (Hatalar Turu Kitabı) lakabını takanlar olsa bile standlarda kalmayan kitap, Taylor’ın internet sitesinde de tükenmek üzere. Yakınınız bir Swiftie mi? Bundan daha iyi bir yeni yıl hediyesi yok.