23 Nisan 2015

Yoğun Güç

YAZI: SCARLETT KİLCOOLEY-O'HALLORAN

Condé Nast Uluslararası Lüks Konferansı'nın tasarımcı Jony Ive ve Marc Newson'la geçen ilk oturumundan sonra, konuşma sırası Berluti'nin CEO'su Antoine Arnault, Tory Burch ve Tiffany & Co'nun CEO'su Frédéric Cumenal'e geldi. Üçü, lüksün yeni dünyasını yönlendirmekle ilgili fikir paylaşımında bulundular. 
 
Arnault'a göre lüks modanın geleceği erkek giyiminde, dinleyicilere "şu anda moda piyasasında kadın giyiminden daha fazla yer kaplamaya başladığını" söylüyor, "resmi ve günlük giyim arasındaki geçişlerin her kategori için yararlı olduğunu" açıklıyor. Ayrıca dinleyicilere, lüks müşterisini elinde tutmanın püf noktasının onun her zaman "patron" olduğunu hatırlamaktan geçtiğini belirtiyor.  
 
Burch, daha ilk günden itibaren sosyal medyada var olmanın, bir Manhattan butiği olarak açtığı kendi adını taşıyan markanın, milyardolarlık bir başarı hikayesi haline gelmesinde en büyük rolü oynadığını belirtiyor.  
 
 
Burch, "Teknoloji müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırıyor, elimizde hepsine ait tek tek profiller var ve geçmişte ne aldıklarını, bu yüzden de gelecekte neyi sevebileceklerini söyleyebiliyoruz", diye açıklıyor. "İşe ilk başladığımda daha önceden hiç deneyimim yoktu, hiç tasarımcılık yapmamıştım. İşi, iş üstünde öğrendim o yüzden sosyal medya bize çok yardımcı oldu çünkü, işi geleneksel yollarla götürebilecek finansal desteğimiz yoktu aslında. Bu muhteşem, müşteriye doğrudan ulaşabiliyorsun. Hiçbir zaman takipçi satın almadık, gerçek bir geribildirim almayı çok istiyorduk çünkü."  
 
Takipçi sayısı, Tiffany & Co'nun çok da sorunu olduğu bir konu değil, nişan yüzükleri, o küçük mavi kutular ve Holly Golightly bunu kanıtlıyor, ama bir soruyu hak ediyor: Gücü tarihsel mirasından gelen bir marka, kendisini geleceğe nasıl taşır? Cumenal'e göre bunu cevabı, markanın anlamını ve amacını merkezinde tutmak.  
 
 
"Lükste tarihsel miras her zaman en önemlisidir, bunun kestirme başka bir yolu yok, bunun için özel bir telefon uygulaması da bulamazsınız. Tarihsel miras, sizin kim olduğunuzun özüdür. Paranın ötesine geçip, sahiciliğe, dürüstlüğe ve ilhama odaklanmalıyız." diyor dinleyicilere, "İnsanlar artık durmak bilmeyen bir bilgi akışına maruz kalıyorlar, bu yüzden sahicilik onlara güvenebilecekleri bir şey sağlıyor. Anlamlı bir markanın bir parçası olmak demek dünyaya yeni fikirler ve önemli bir şeyler katmak demek. Değişime dair en ufak bir gereklilik fırsat olarak değerlendirilmeli, tıpkı kurucularımızın yaptığı gibi."
 

ETİKETLER: TİFFANY&CO. , TORY BURCH , BERLUTİ , ANTOİNE ARNAULT