08 Haziran 2016

Tek Nude Ton Herkese Uymayınca

EDİTÖR: LEYLA HAZAL ÇETİN

Eskiden, umursamaz ve elitist olmakla suçlanan moda dünyası, son zamanlarda, hem sürdürülebilir kaynakları destekleyen hem de eşitlikçi ve hatta aktivist tavırlarla çağa ve gündeme ayak uyduruyor. Yakın zamanda, Christian Louboutin, her ten rengine uygun seçeneklerdeki babetleriyle, tek bir nude ton olmaması gerektiğini vurgulamıştı. Şimdi de genç iç çamaşırı markası Naja, farklı ten tonlarına uygun hazırlanan yeni koleksiyonuyla bu konuya bir kez daha dikkat çekiyor.

‘Nude for All’ (herkes için nude) olarak adlandırılan seri, farklı etnik kökenlerden 10 modelle tanıtıldı. Modellerin sadece ten renkleri değil çeşitli vücut ölçüleri de dikkatimizden kaçmadı. Ayrıca, bale sanatçısından, bilgisayar programcısına ve Harvard Üniversitesi öğrencisine kadar farklı alanlardan gelmeleri de, her kadının kendine has özellikleri olduğunu vurgulayan bir başka faktör.

nude

Koleksiyonun yaratılmasının hikayesi, Naja markasının CEO’su Catalina Girald’ın 2012 olimpiyatlarında Gaby Douglas’ı izlemesiyle başlamış. Afroamerikan sporcunun nude ayakkabı bantlarının ten rengine uymaması, Girald’ın dikkatini çekmiş. Bundan iki sene sonra yarattığı markasındaysa, fondöten renklerinden esinlenerek yeni koleksiyonun tonlarını belirlemiş.

Kadınların hayatlarını kolaylaştırmayı misyon edinen Naja, kadınları objeleştiren iç çamaşırı markalarına tepki olarak, rahatlığı ön plana koyuyor. 7 farklı ten rengiyle ‘herkes için nude’ seçeneği sunan Naja’nın Türkiye’ye gönderimi de mevcut.

ETİKETLER: NAJA , NUDE , İÇ ÇAMAŞIRI , KADIN , CHRİSTİAN LOUBOUTİN