08 Nisan 2015

Net-A-Porter ve Yoox Birleşiyor

YAZI: SUZY MENKES

Sahibi olduğu Yoox sitesi yakın bir geçmişte Net-a-Porter'la birleşen Federico Marchetti'yi en son Şubat defileleri sırasında Milano'da görmüştüm. 
 
Marchetti'nin İtalya merkezli ama küresel çaplı online imparatorluğunun bir parçası olan thecorner.com'un sponsorluğunda, İtalyan Vogue tarafından bir araya getirilmiş 12 yeni tasarımcıyı izlemiştik beraber. 
 
Şubat ayında Milano Moda Haftasında düzenlenen Vogue Talents etkinliğinde, 12 tasarımcı Federico Marchetti ve Franca Sozzani'yle birlikte. 
Fotoğraf: SGP Italia 
 
Federico her zamanki gibi taze yetenekleri keşfetmekten, Manila'dan Milano'dan ya da Mumbai'den yaratıcı yeteneklerin hayalgücünü ve işçiliğini kutlamaktan dolayı çok keyifliydi. Nereden gelirlerse gelsinler, bu yeteneklere Corner sitesinde yaz koleksiyonlarını sergilemeleri için özel bir teklifte bulunacaktı.  
 
 Yoox'un sahibi Federico Marchetti, Condé Nast International'in genel başkanı ve CEO'su Jonathan Newhouse 
                                            
 
Dünyanın her yerinden yeni tasarımcıların umutlu olmaları için birçok sebep var. Bu haftanın haberi, Compagnie Financière Richemont'a ait olan ve bir online lüks satış devi olarak 1.3 Milyar Euro'luk net gelire sahip olan Net-a-Porter ile Yoox'un birleşmesiydi.
 
Ancak Yoox Grubu sadece ünlü tasarımcılardan arta kalan veya sezon sonu kıyafetler satmakla kalmıyor. Aynı zamanda, thecorner.com'da yeni tasarımcıların koleksiyonlarını satışa sunuyor. Federico'yla bir araya geldiğimiz başka bir fırsatta bana, genç ve işe yeni atılmış tasarımcıların işlerini desteklemek ve daha da önemlisi satmak için  şirketinin ne kadar çok çaba harcadığını anlatmıştı.  
 
Thecorner.com 
 
Yoox.com 
 
Net-A-Porter'ın kurucusu ve yeni Yoox Net-A-Porter'ın genel başkanı olacak Natalie Massenet ve Federico'nun birlik olmasıyla, şirket büyük ihtimalle, yeni moda yeteneklerine, hali hazırdaki markaların hayal edemeyeceği kadar çok destek verecek. Şu anda, Yoox 100 ülkeye gönderim yaparken, Net-A-Porter için bu sayı 172. 
 
Net-A-Porter.com 
 
Ona "Online Lüksün Kralı" dediğim için son derece memnun olan Federico'yu aradım ve küçük modaevlerine ulaşmayı ve hatta onları kurmayı; yeni tasarımcılara, potansiyel lüks marka kurucuları olarak bakmayı düşünüp düşünmediklerine dair sorularımı "Evet" diye cevapladı.  
 
"Yoox'un felsefesi her zaman kurulmakta olan yeni ve küçük girişimlere ve tasarımcılara destek ve kefil olmak üzerineydi." diyor, "thecorner.com'la beraber yeni yeteneklerin keşfedildiği bir merkez olduk." 
 
Yoox Grubun kurucusu ve CEO'su Federico Marchetti, bu iki şirket birleştiğinde de CEO olmaya devam edecek. 
Fotoğraf: Getty 
 
Koskoca yoox.com'da tasarımcıların A'dan Z'ye listesine bakmanın biraz yorucu olduğunu söylemeliyim. Thecorner.com listelemesinde bile hem birçok ünlü isme rastlamak hem de adını hiç duymadığımız tasarımcıları keşfetmek mümkün. 
 
Ama, online satış sitelerinin küçük şirketler için bir nimet olduğunu belirtmeliyim. Bu tür şirketlere sahip tasarımcılardan bazılarıyla konuştuğumda da Richemont'un Net-A-Porter'ıyle Yoox birleşmesinin modada çeşitlilik ve hayalgücü zenginliği açısından çok güzel bir gelişme olduğuna daha çok ikna oldum. 
 
Yunanistan doğumlu, İngiltere'de yaşayan ve çalışan, dijital baskı teknikleriyle ünlenmiş Mary Katrantzou,geçenlerde Vogue ve Natalie Massenet'in de kurul üyesi olduğu İngiliz Moda Kurulu tarafından 2015 Tasarımcı Moda Fonu ödülünü kazandı. Ona online satış mı yoksa mağazada satış mı diye sordum.  
 
Alexandra Shulman'ın (solda) ve Natalie Massenet'in (sağda) ortasında tasarımcı Mary Katrantzou. 
Fotoğraf:İngiliz Moda Kurulu Adına Darren Gerrish. 
 
"Net-A-Porter dünya çapında bizim en büyük müşterimiz, her yere ulaşabiliyorlar" diyor Mary, bu ona Avustralya ya da Orta Doğu'daki ülkelere kıyafet satabilme imkanını ve Avrupa'daki müşteri skalasını genişletme fırsatını sağlamış. Örneğin, site, Mary'nin kıyafetlerini sattığı kadınlarla buluşup yemeğe çıkması gibi etkinlikler düzenlemiş, en son Lüksemburg'da gerçekleştirilmiş. "Yoox'la birleşme, onları bir süper güç haline getirecek." diye devam ediyor, "Bizim ürünlerimizin online satışı çok iyi çünkü ürünler son derece görsel. Diğer birçok şeyin, online üzerinden müşteriye bu kadar büyük erişimi yok." 
    
The Jacquemus sonbahar/kış ’15 defilesi ve Jacquemus'un tasarımcısı Simon Porte 
Fotoğraf: Indigital 
 
Cüretkar marka Jacquemus'un 25 yaşındaki tasarımcısı Simon Porte Jacquemus da bu siber site satışlarından dolayı heyecanlı. 
 
Tasarladığı düz kesimler ve alışılmadık ölçülerdeki kıyafetler normal butik müşterisine hitap etmeyebilir, tasarımcı "Benim kıyafetlerim %100 oranında online satışta, insanlarla doğrudan bir bağ kurabilmek çok güzel." diyor.  
 
Tıpkı Jacquemus gibi Arthur Arbesser, sonucu gelecek ay açıklanacak olan 2015 LMVH genç yetenekler ödülüne aday. Ancak İtalya'nın dışında çalışan Avusturyalı tasarımcı, online satış konusunda %100 heyecanlı değil. 
 
Arbesser, "Ben daha çok Viyanalı geleneksel bir insanım, online alışveriş yapmam" diyor, "Ama Yoox, The Corner gibi siteler benim işimin yarısını oluşturuyor ve erkek giyimde de iyi bir seim zevkleri var. zevkleri var."  
 
Tasarımcı Arthur Arbesser 
Fotoğraf: Matthias Aschauer 
 
"Tanınma ve küresel erişim bir avantaj" diye devam ediyor, "Eğer Brezilya'da bir dergide benimle ilgili bir yazı çıkarsa, yaptığım işe atıfta bulunan online bir referans elde etmiş oluyorum." 
 
Online satış çeşitliliği,  hali hazırda bulunan çok markalı "somut" mağazalar için şimdiden sorun teşkil etmeye başladı. Henüz tanınmamış isimlere yer veren birçok mağaza şimdiden kapandı, yani gelecekte online mağazalar, gerçek mağazaların yerini alabilir. 
 
Dünya çapında internetin, ortaya çıkmakta olan tasarımcılar için yepyeni bir çağ başlattığını söyleyebilirim. Umuyorum ki bu büyük iki online sitenin birleşmesi, Natalie Massenet'in de dediği gibi "Dünyaya açılan en büyük interaktif pencere" olur.  
 
21. yüzyılın potansiyelinde yatan alışveriş şeklini özetlemek için yine Natalie'nin sloganına başvurabilirim: "Modanın geleceğini tahmin etmenin en iyi yolu, onu yaratmaktır."  
 
Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu
 

 

 

 

ETİKETLER: YOOX , NET-A-PORTER , FEDERİCO MARCHETTİ , MİLANO , MARCHETTİ , CORNER , COMPAGNİE FİNANCİÈRE RİCHEMONT