22 Şubat 2020

Moncler'in Etik Modaya Aykırı Laboratuvarı

YAZI: ZEYNEP GÜR

moncler,dog,couture

Fotoğraf: @edward_enninful

Geçtiğimiz günlerde, Milano Moda Haftası kapsamında Moncler & Poldo Dog Couture işbirliğinin seyirciyle ilk teması gerçekleşti. Moncler Genious Dünya Turu'nun mühim bir parçası olan bu proje, "Tek Çatı Altında, Farklı Sesler" mantrasından yola çıkarak taze yetenekleri keşfetmeye ve yüksek modaya yeni bir beden arayışına çağırıyor.

Moncler Genius'un en güncel tasarısı Poldo Dog Couture, Pierpaolo Piccioli'nin kafasının ucunda beliren bir ışık hüzmesi aslında... "Şu ana kadar hep modelleri podyumlarda gördük, peki ya minik ve tüylü dostlarımızı neden görmeyelim ki?" dercesine Milano'nun yıldızları yaptı minik patilileri. Pierpaolo Piccioli'nin bu hamlesi, her ne kadar Doğu Asya'dan tüm dünyaya yayılan sevimlilik furyasına referans verse de, yukarıda gördüğünüz karede ters giden bir şeyler olduğunu görmek çok da zor değil; fakat buraya daha sonra geleceğiz!

moncler,dog

Fotoğraf: Getty Images Turkey

Milano Moda Haftası kapsamında sahnelenen bu sevimli sunuma biraz yakından bakacak olursanız, Moncler arşivlerine ait klasik parçalarla karşı karşıya kalmanız an meselesi. Moncler'in o süperstar yağmurlukları, bu defa cep boyutlarında küçük dostlarımızın üzerinden sesleniyor. Moncler'in esnek vizyonunun, somut işçiliğinin ve fonksiyonel kimliğinin yeni bir talibi var evet, peki ya bu şekilde vitrinlenmesi ne kadar etik? 

Moncler'in 2014 yılından beri yürüttüğü DIST Protokolü mutlaka kulağınıza çalınmıştır. Üniversitelerden, araştırma kurumlarından ve sertifika kuruluşlarından uzmanların bir araya gelerek çiftlik hayvanlarının refah seviyesini artırmak ve haklarını korumak için kurulan DIST Protokolü bir nevi Moncler'in moda dünyasındaki kırmızı çizgisi. Öte yandan hayvan hakları konusunda bu kadar sert köşelere sahipken, Milano'da köpekleri laboratuvar-vari bir atmosferde tasmalarla masalara bağlayarak onları birer denek adayına dönüştürmek doğru mu? Moncler'in yıllardır sahip olmaya çalıştığı o empati kuran marka imajı, Instagram'da gezinen videolarda tasmalarla masalara sabitlenen köpeklerin oldukları yerde titrediklerine şahit olduğunuzda anlamını yitiriyor maalesef. Köpekleri birer Instagram malzemesi haline getiren Moncler'in, Milano'da gerçekleşen sansasyonel şovu her ne kadar kitleler tarafından sempatik bulunsa da, hayvan haklarının geleceği konusunda bir hayli endişe vericiydi. 

ETİKETLER: MONCLER , POLDO , MONCLER GENİUS , 2020-21 SONBAHAR/KIŞ