01 Nisan 2015

İddiası Zarafetinde

YAZI: AYŞİM ÖZGÜR

Zeynep Tosun, İpekyol’a uzak bir isim değil aslında. Daha önce aynı gruba ait markalardan Machka’yla çalışma şansı olmuş tasarımcının. İpekyol’un kreatif direktörü Hilal Tunç, hazır giyimin ötesinde bir gece koleksiyonu yaratma fikri akıllarına geldiğinde, “bu işbirliği kimle yapılabilir” diye düşünmeden direkt Zeynep’i aradıklarını söylüyor. 
 
 
 
 
Koleksiyonu oluştururken, hem İpekyol kadınını, hem kendi kadınını hem de kendi kadınındaki İpekyol’a yakın tarafları düşünerek başlamış işe tasarımcı. Kumaş üretiminden kampanya çekimine kadar her detayın üstünde birlikte çalışmışlar ama Zeynep Tosun’un özgürlüğü hiçbir konuda kısıtlanmamış. “Yıllar önce Hakan Yıldırım ile işbirliği yapmıştık. Nadir yaptığımız bu ortaklıkları sonuna kadar sahipleniyoruz. Amacımız bir tasarımcının ismini kullanıp sonra onun geride durmasını istemek değil, koleksiyon tüketiciye ulaşana kadar her aşamada ortak sonuçlara ulaşmak” diyor, Tunç. “Couture işçiliğini hazır giyime uyarladık. Hazır giyimde ürünler daha çabuk üretilsin diye el işçiliğinden materyallere kadar her şeyden fedakarlık yapılır normalde. Oysa bu koleksiyondaki her şey haute couture mantığı ve emeğiyle hazırlandı.”
 
 
40 parçalık koleksiyondaki elbiselerin beden seçenekleri 36-40 arası. Fakat markanın bir iddiası daha var; deneyen herkesin onları kendine özel dikilmiş gibi hissedeceği. Tabii bu noktada Zeynep’in couture alıcılarıyla uzun süredir bire bir iletişim kuruyor oluşunun ve her vücut tipini yakından tanıyışının avantajı da büyük. Elbiseler pul, payet gibi detayların aşırılığıyla değil, zarafetleriyle iddialı. Nakışların, dantellerin yarattığı feminen ve romantik hava; pembeden yeşile, kırmızıdan sarıya uzanan bir renk yelpazesiyle çarpıcılık kazanıyor. Değişik vücut tiplerinin en iyi görünen noktalarını ortaya çıkarmak için farklı dekolte alternatifleri kullanılıp, uçuşan eteklerle, sırt ve omuzdaki oyunlarla gizli seksapel yakalanmış. Mezuniyette giyilebilecek neşeli ve genç elbiseler de var, düğünlerde giyilebilecek daha ağırbaşlı tuvaletler de. Üstelik elbiseler yalnızca uzun ya da kısa değil, ekibin birçok kadına daha fazla yakıştığını düşündüğü midi boylarda da karşımıza çıkıyor. Kadınların özel gecelere hazırlanma telaşını minimuma indiren bir yönü daha var koleksiyonun. Her zaman styling’i kuvvetli parçalar yaratan, insana “bunu nasıl bir kemerle kullansam” diye düşündürmeden, uygun kemeri de kıyafetin üstüne yapan Tosun’un elinden bu defa da styling’i kendinden kuvvetli tasarımlar çıkmış. Hilal Tunç’un önerisi “couture” sözünün ağırlığından sıyrılıp bu elbiseleri doğallıkla taşımak, elbise dışındaki detaylara fazla kafa yormadan, zahmetsiz bir gece şıklığı yakalayabilmek. Zeynep Tosun’un couture ayrıcalığını İpekyol mağazaları sayesinde Türkiye’nin dört bir yanına ulaştıracak olan işbirliği önümüzdeki sezon da devam edecek.
 

 

 

ETİKETLER: ZEYNEP TOSUN , İPEKYOL