28 Ocak 2016

Armani Privé: Bahar Leylaklarının Açma Zamanı

YAZI: SUZY MENKES

Armani-Prive-Suzy-Menkes-Vogue

Giorgio Armani, İlkbahar/Yaz 2016 Haute Couture defilesinin finalinde. 

Fotoğraf: Indigital 

Giorgio Armani, Privé defilesinin sonunda soluk mor rengindeki podyuma diğer mankenlerin giydiği leylak rengi kıyafetlerden farklı bir şekilde simsiyah bir takımla çıkarak izleyicileri selamladı. Sonrasında konuşmak için bir araya geldiğimizde, "Leylak rengi ve tonları çok asildir; genç kadınlarda çok kaliteli duran bir renktir," dedi.    

"Bahar zamanı leylaklar" temasında çorak topraklarda yepyeni bir mevsimin yeşermesini çağrıştıran çok yumuşak bir his var. Ama Armani Privé'nin bu temaya getirdiği yorum çok daha farklı ve yaz mevsimini anımsatan türde oldu. Bunu en iyi, vücudu bir bulut gibi hafifçe saran organza kumaşlarda ve tiril tiril şifonun kullanıldığı fırfırlı elbiselerde görüyoruz. Ayrıca, 60 parçalık defiledeki çoğu etek boyu kısaydı. 

Armani-Prive-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital 

Kısa silüet yaratmakta sık kullanılan bir parça da şorttu. Yumuşak, hafif ve kısa şortlar, parlak çoraplarla ve yakın zamanda kaybettiğimiz André Courrèges'in yarattığı kısa düz çizmelerle giyilmişti. 

Armani-Prive-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital 

Armani'nin gücü ilham olarak aldığı her şeyi tamamen kendine özgü bir şekilde ifade edebilmesinde yatıyor, hatta o 1940'ların Hollywood'undan esinlendiği siyah perukları bile. Armani, "Onların zaten doğal durmamaları gerekiyordu, tamamen peruk gibi gözükmek zorundalar! Bu, Merle Oberon görünümü," diyor. Muhtemelen seyircilerin ancak yarısı bu ismi biliyordur, onlar da ancak belli belirsiz bir şekilde. Bazı ön sıra müdavimleri bu referansı mutlaka anlamışlardır ama bu ismi bilmeyen genç insanlar en azından asil ve yumuşak görünümlü işçiliği fark edeceklerdir.   

Armani-Prive-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital

"45 Yıl" filmindeki rolü sayesinde Oscar'a aday gösterilen ve defileye şık bir ceket ve pantolon takımıyla katılan Charlotte Rampling, Privé defilesindeki birçok uzun elbisenin kendi isteklerine göre değiştirilebileceğini biliyor. İstese, rengi bile değiştirebileceğini söyleyebilir miyiz?  

Privé koleksiyonundaki ince işçilikten çok etkilendim: parlak yüzeyler, dalgalandırılmış şerit çizgiler, verev kesim fırfırlar... 11 sene önce Privé koleksiyonlarını sunmaya başladığından beri, Armani'nin terziliği, vücutta çok daha doğal duran, yumuşak bir hâl aldı.  

Armani-Prive-Suzy-Menkes-Vogue

Fotoğraf: Indigital 

Tek bir renge duyduğu bu bağımlılık neden? "Kadınsı bir renk arıyordum, yumuşak olmalıydı ama parlak olmamalıydı. Ayrıca, 'nude' renklerden oluşan koleksiyonumun başarısını tekrar etmek istiyordum," diyor.  Söz konusu "nude" koleksiyon, bejin tonlarından oluşan Sonbahar/Kış 2013 Privé koleksiyonu elbette.  

Bacaklardan tiril tiril akan pantolonların daha toplu ve düz bir hale getirilip getirilemeyeceğini; ya da etek boyunu daha aşağı çekmek için ipek bir kumaş dalgasının uzatılıp uzatılamayacağını; veya bir şortun eteğe dönüştürülüp dönüştürülemeyeceğini sormadım. Çünkü bunun couture'ün en etkili özelliği olduğunu ve "Privé" koleksiyonunu özel (private/Privé) kılanın da bu olduğunu zaten biliyorum. 

Armani Privé İlkbahar/Yaz 2016 Haute Couture Koleksiyonu

Çeviri: Kardelen Berfin Kobyaoğlu

 

ETİKETLER: SUZY MENKES , ANDRE COURREGES , ARMANİ PRİVE , ARMANİ , GİORGİO ARMANİ