02 Kasım 2015

#GucciGram

YAZI: ZEYNEP SEREN İLKAN

Artık insanlar sanat eserlerini müzelerde ya da galerilerde ziyaret etmiyor, Instagram feed'lerinden takip ediyor. Aplikasyonu açıyor, en güncel eserlere akıllı telefonunun gözünden bakıyor. Çok mu beğendi? İki kere tıklıyor, kalp atıyor sonra geçip gidiyor.  Kimi zamansa bakmaya doyamıyor, kendinden birşeyler katmak istiyor; kesiyor, biçiyor, hareketlendiriyor. Sonra hop kendi hesabından paylaşıyor. İletişim etkileşimle perçinleniyor.

15-11/01/gucci-pattern.png

GG Blooms

Çağı yakalamak için çağdaş iletişim modellerine yönelen Alessandro Michele de Gucci'nin resmi Instagram hesabından başlattığı #GucciGram projesi ile yaratıcı beyinleri Bloom ve Caleido desenlerini kullanarak kendi Gucci hikayelerini yazmaya, kendi Gucci kampanyalarını yaratmaya çağırıyor. Kural koymuyor, herhangi bir sınır çizmiyor. Sanatı ve sanatçıyı olması gerektiği gibi özgür bırakıyor.

Bu projeye geçtiğimiz hafta aralarında İstanbul menşeli @fuckingcoolthings'in yaratıcısı Anıl Can'ın da yer aldığı dünyanın dört bir yanından seçilmiş fotoğrafçı, illüstratör, grafik tasarımcı ve multimedya sanatçılarıyla başlayan Gucci, ikinci aşamada projeye tüm Instagram kullanıcılarını dahil ediyor. #GucciGram hashtagi ile yapılan paylaşımlardan Alessandro Michele'in radarına girenler ise Gucci'nin resmi Instagram hesabından paylaşılma şansını yakalıyor.

 

ETİKETLER: #GUCCİGRAM , GUCCİ , ALESSANDRO MİCHELE