Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
“Bu sadece bir başlangıç,” diyor McGrath Vogue'a muzipçe. “Lüks güzellikte yeni bir standart belirliyoruz.”
2025-26 Sonbahar/Kış defileleri tam hız devam ederken makyaj sanatçısı Dame Pat McGrath’den daha meşgul olan kimse yok. Bu sezon yalnızca 15 defilede yer alacak olan McGrath, genellikle moda haftalarında dünyaca ünlü defileler için güzellik görünümleri tasarlarken sahne arkasında bulunur, ancak bugün o tam merkezde, çünkü Louis Vuitton, McGrath’ın liderliğinde makyaj dünyasına girecek olan ilk koleksiyonunu, La Beauté Louis Vuitton’u piyasaya süreceğini açıkladı. Modaevinin yeni oluşturulan kozmetik bölümünün kreatif direktörü rolünü üstlenen McGrath, (mevcut parfüm serisinin başındaki üstat parfümör Jacques Cavallier-Belletrud’un aksine) son 20 yıldır defilelerde sahne arkasında bulunuyor ve son dört yıldır bu serinin ürün geliştirmesi üzerinde çalışıyor, üstelik tüm bunları kendi adını taşıyan markası Pat McGrath Labs’ı yöneterek yapıyor.
Fotoğraf: Steven Meisel
Makyaj meraklıları McGrath’in büyük bir marka için ürünler yaratmakla ilk kez karşılaşmadığını bilir. McGrath fazla ön planda olmasa da Armani, Dolce & Gabbana ve Gucci’nin güzellik serilerinin arkasındaki dahiydi. Ama bu, gerçekten özel bir şey. Ve nihayet bunu konuşabildiği için heyecanı açıkça belli.
“Yıllardır bana soruyorlardı, ‘Louis Vuitton’un makyaj serisi ne zaman çıkacak?’ Artık nihayet bunu söyleyebilirim, oluyor!” diyor. “Louis Vuitton için yıllardır makyaj görünümleri yaratıyordum. Ortak bir güzellik vizyonumuz var ve tamamen doğal bir şekilde işbirliği yapıyoruz, ancak her sezon bir sürpriz ve farklı bir dokunuş var! La Beauté Louis Vuitton, birlikte çıktığımız yolculuğun mükemmel bir uzantısı.”
Fotoğraf: Vogue Runway
Peki, bu seri Pat McGrath Labs’tan nasıl farklı olacak? İkisi bir arada var olabilir mi? “Tabii ki!” diye bağırıyor. “La Beauté Louis Vuitton, tam anlamıyla en yüksek düzeyde zanaatkarlık sunuyor. Ürün geliştirmede her zaman en küçük detaylara takıntılı oldum ve ürün dokusunda gereken mükemmelliği hedefledim. Doğru pigment ödemesi, uygulama yöntemlerinin doğruluğu ve ürünlerin sizi nasıl hissettirmesi gerektiği,” diye devam ediyor. “Formül yeniliğinde sınırları zorlama ve duyusal keşif, kendi markamın DNA’sının bir parçası. Bu gerçekten devrim niteliğinde sonuçlar doğurabilir ve bu yeni girişim de farklı değil.” Modaevinin Pat’ten önce getirdiği kreatifler göz önüne alındığında, her şey mantıklı oluyor. Merhum Virgil Abloh, kendi markası Off-White’da kalırken Louis Vuitton’un erkek giyim bölümünü yönetiyordu ve Pharrell Williams, kendi müzik kariyerini ve girişimcilik yolunu sürdürürken aynı adımları takip etti. Abloh ve Williams gibi, bu yeni ortaklık da efsanevi olma sözü veriyor.
“Hazır olun, şaşıracaksınız,” diyor McGrath, gülerek, Milano ve Paris defileleri arasında Vogue ile sohbet ederken. “Bu bir métier, modaevinin mirasını Fransız ürün laboratuvarlarının sunabileceği en iyi yeniliklerle birleştiren, makyaja zanaatkar bir anlayışla yaklaşan bir konsept. Anlamlı ve zamansız, her bir ürün bir arzu nesnesi gibi ele alınıyor.” Fransız modaevinin zengin geçmişine değinen McGrath, kendisine 1854 yılına ait makyaj çantaları ile 1920’lerden pudra kompaktları, fırçalar ve aynalar gibi nesneleri içeren arşivinin tam erişiminin verildiğini belirtiyor. Louis Vuitton’un DNA’sında her zaman güzellik vardı, sadece makyaj eksikti. Ama artık değil.
Fotoğraf: Vogue Runway
Peki, biz neler bekleyebiliriz? “Bize mükemmel rujlar (tam 55 tane), harika renkli dudak balmları (toplamda 10 tane) ve göz farı (söylentilere göre sekiz adet far paleti olacak).” McGrath’ın Louis Vuitton için önceki makyaj görünümleri incelendiğinde, bu makyaj serisinin hem gözler hem de dudaklar için başlatılmasının tam anlamıyla mantıklı olduğu görülüyor. Ama işler gerçekten ilginçleşiyor. McGrath, yeni ürünleri barındıracak özel küçük deri ürünleri koleksiyonunun ruj kutuları ve mini bavullar şeklinde olacağını açıkladı.
Ve tam olarak renkler ve ambalajlar açıklanmamış olsa da, McGrath bana LV imzalarının da orada olduğunu vurguluyor. Ancak bu, sadece modaevinin ikonik makyaj çantaları ve bavullarından ilham almakla kalmıyor. “Bu, yaşam sanatıyla ilgilidir,” diyor. “Derilerin dokusu, koleksiyonlardan renkler, modaevinin kodları... Bunlar hayal gücüne ilham kaynağı oldu ve her detay, maison’un en efsanevi yaratımlarıyla aynı sanat düzeyinde düşünüldü.” Her bir parçayı, tıpkı bir Louis Vuitton bavulu, çantası ya da hazır giyim koleksiyonundan bir parça gibi, bir miras olarak değerli bulacağınızı bekleyin.
“Bu sadece bir başlangıç,” diye ekliyor McGrath alaycı bir şekilde. “Lüks güzellikte yeni bir standart belirliyoruz.”
La Beauté Louis Vuitton, 2025 sonbaharında dünya çapında 115 mağazada satışa sunulacak.