Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Jack McCollough ve Lazaro Hernandez, Jonathan Anderson’ın yerine geçerek Loewe’nin kreatif yönetimini devralıyor. Proenza Schouler’in kurucuları olan tasarımcı ikili, bu büyük değişim öncesinde LVMH’ye ait İspanyol modaevine katılmaları hakkında Vogue Business’a özel açıklamalarda bulundu.
Jack McCollough ve Lazaro Hernandez, pazar akşamı VogueBusiness'a verdikleri röportajda, “Loewe'yi uzun zamandır takip ediyoruz ve son on yılda yapılan yeniliklere büyük saygı duyuyoruz – bu gerçekten inanılmaz” dedi. Birkaç saat sonra, pazartesi sabahı itibarıyla, Proenza Schouler'in kurucuları ve eski kreatif direktörleri, LVMH'ye ait İspanyol modaevinin yeni kreatif direktörleri olarak atandılar. Bu atama, 7 Nisan'da yürürlüğe girmek üzere, Loewe'nin uzun süredir kreatif direktörlüğünü üstlenen Jonathan Anderson'un ayrıldığını açıklamasından tam bir hafta sonra gerçekleşti.
Tasarımcılar, Loewe’nin değerlerinin kendileriyle birebir örtüştüğünü belirtiyor: “Bu evin sahip olduğu değerler her zaman bizimle konuştu ve bizim prensiplerimizle çok yakından örtüştü: Zanaata ve sanata bağlılık, deney yapma özgürlüğü, sınırları zorlama cesareti ve kültürle kurulan derin bağ...” Ayrıca, bu anlayışın küçük ve bağımsız ölçekte de olsa Proenza Schouler’de benimsedikleri temel prensipler olduğunu vurguluyorlar. “Amacımız, markanın köklü kodlarını kendi kültürel geçmişimiz ve kişisel estetik anlayışımızın merceğinden onurlandırmak. Bugün bir kreatif direktörün görevi, markanın özünü koruyarak onu yeni bir perspektifle sunmak ve mevcut zamana uygun hale getirmektir.”
Paris’e vardıklarında yapacakları ilk şey, ekipler, zanaatkarlar ve ustalarla bir araya gelmek olacak. “Bu evin sahip olduğu zanaatkarlık seviyesi rakipsiz. Bu yüzden öğrenmek, işbirliği yapmak ve Loewe’nin olağanüstü mirasının yeni bölümünü şekillendirmeye katkıda bulunmak için çok heyecanlıyız.”
McCollough ve Hernandez, 2002 yılında Parsons School of Design’dan mezun olduktan sonra New York’un kült markalarından biri haline gelen Proenza Schouler’i kurarak moda dünyasında adlarını duyurdu. New York’un “cool girl” estetiğiyle tanınan marka, 2018 İlkbahar/Yaz ve 2018-19 Sonbahar/Kış koleksiyonları için Paris’te de defile yapmış olsa da son yirmi yıldır New York Moda Haftası’nın değişmez isimlerinden biri oldu. Ocak ayında, McCollough ve Hernandez, Proenza Schouler’den ayrıldıklarını duyurdular. Ancak markanın yönetim kurulunda kalmaya ve hissedar olmaya devam edecekler. Henüz Proenza Schouler’a yeni bir kreatif direktör atanmadı.
McCollough ve Hernandez, Proenza Schouler’den ayrılma kararlarını şu sözlerle açıkladı: “Bu yılın başında markadan ayrıldığımızda, işleri ilginç ve dinamik tutmanın, farklı bölümler açarak kendimizi ileriye taşımanın öneminden bahsettik. Loewe’den teklif geldiğinde, bunun üstlenmek istediğimiz bir meydan okuma olduğunu hemen anladık.” Ayrıca, LVMH yöneticileriyle uzun süredir süregelen ilişkilerine değinerek, “Delphine Arnault ve Sidney Toledano’yu yıllardır tanıyor ve iletişim halindeyiz. İnşa ettikleri her şeye büyük bir hayranlık ve saygı duyuyoruz” dediler.
Şirketin Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Toledano, McCollough ve Hernandez’in “eklektik yaratıcılıkları ve zanaata olan bağlılıklarının, onları Loewe’nin bir sonraki bölümünü inşa etmek için doğal bir seçim haline getirdiğini” belirtti.
McCollough ve Hernandez, devraldıkları mirasın büyüklüğünün farkında. Jonathan Anderson, 11 yıllık yönetimi boyunca Loewe’yi, çok az insanın adını doğru telaffuz edebildiği küçük bir lüks markadan, moda dünyasının en saygın isimlerinden biri haline getirdi. Loewe’nin köklü zanaatkarlık anlayışını koruyarak markayı hiperrealizmden edebiyata kadar geniş kültürel referanslarla besledi. Onun döneminde, ikonik hale gelen Puzzle çanta gibi ürünlerin yanı sıra, markanın güçlü bir kimlik kazandığı bir “Loewe evreni” yaratıldı. Loewe’nin başarılı pazarlama stratejileri de dikkat çekti; özellikle TikTok’taki etkili varlığı, Daniel Craig ve Maggie Smith gibi isimlerin yer aldığı kampanyalar ve Drew Starkey, Ayo Edebiri, Taylor Russell gibi genç elçileriyle oluşturduğu güçlü topluluk, markanın yükselişinde büyük rol oynadı.
Morgan Stanley’in verilerine göre, 2014’te yaklaşık 230 milyon euro olan Loewe’nin satışları, 2024 itibarıyla 1,5 ila 2 milyar euro seviyesine ulaştı. Moda analiz platformu Lyst, Loewe’yi 2024 boyunca her çeyrekte en popüler ilk beş marka arasında gösterdi ve ikinci çeyrekte zirveye yerleştirdi. LVMH de 2024 kazanç raporunda, Loewe’nin “artan marka bilinirliği ve koleksiyonlarının cesur yaratıcılığı” sayesinde büyüdüğünü açıkladı.
McCollough ve Hernandez’in Proenza Schouler’de elde ettikleri başarılar, onların bu yeni rolde nasıl bir etki yaratacaklarına dair güçlü ipuçları veriyor. Chloë Sevigny ve Moda Operandi’nin kurucusu Lauren Santo Domingo gibi New York’un stil sahibi kadınlarıyla özdeşleşen marka, cesur siluetleri ve yenilikçi aksesuar tasarımlarıyla tanınıyor. Anderson’ın daha sanatsal yaklaşımından farklı bir estetiğe sahip olsalar da ayakkabı ve çanta konusundaki uzmanlıkları, Loewe’nin üstün zanaatkarlık mirasıyla birleştiğinde büyük bir avantaja dönüşebilir. Üstelik, Anderson gibi, kırmızı halıda da güçlü bir varlık göstermeyi biliyorlar—Brie Larson’dan (2024 Met Gala) Beyoncé’ye (2015 Grammy) kadar birçok ünlüyü Proenza tasarımlarıyla giydirdiler.
Loewe İcra Kurulu Başkanı Pascale Lepoivre, pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Jack ve Lazaro’nun vizyonu ve yaratıcılığı, inşa ettiğimiz evin kodlarıyla mükemmel bir uyum sağlıyor” dedi.
McCollough ve Hernandez ise bu yeni dönemi şu sözlerle özetliyor: “Bu bizim için, yapmayı sevdiğimiz şeyi daha büyük bir ölçekte sürdürme fırsatı. Daha geniş bir küresel kitleyle bağ kurmamızı, yaratıcılığımızı besleyecek kaynaklara erişmemizi sağlıyor. Kişisel olarak da Paris’e taşınmak ve kendimizi yeni ve bilinmeyen alanlara itmeye devam etmek bizim için büyük bir heyecan kaynağı. Bu yolculuğa henüz 21 yaşındayken başladığımızı düşünmek gerçeküstü. Şimdi, yılların deneyimi ve ilk günkü heyecanla, hayatımızın en belirleyici bölümlerinden birine adım atmaya hazırız.”