Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
İkinci el lüks mobilya platformu Nish Solutions, lüks seçkisiyle geçmiş ve gelecek arasında bağ kuruyor.
Vintage parçalara yönelim, yalnızca eskinin yeniden trend olmasını değil, yaratıldığı dönemin aurasını, estetiğini ve hikayesini barındırmasıyla ilgilidir. Geçmişin izini taşıyan parçalar, bugünle bağ kurarak yeni bir stil ve yaşam tarzını yansıtır. İşte ikinci el lüks mobilya platformu Nish Solutions’ın motivasyonu buna dayanıyor. Kurucusu Berna Atahan’ın ince eleyip sık dokuduğu seçkisi sofistike ve zarif bir evren vaat ediyor. Atahan, Nish Solutions’ın hikayesini “2012 yılında dubleks evden düz daireye taşınma sürecimde başımdan geçen bir hikayeyle başladı hayalim aslında. Gün geldi ve taşınma kararı aldık. Mevcut eşyamızı azaltmamız ve gerçekten kullanacağımız ve ihtiyacımız olanları belirlememiz gerektiği yerde ben tıkanmıştım,” diyor. O gün, taşınırken en sevdiği kaz tüyü koltuğunu evine sığdıramayacağını fark ettiğinde sadece bir eşyaya veda etmekle kalmamış, yeni bir platformun işaret fişeği atılmış. “Koltuğu koyacağım depo vb. bir yerin olmamasından dolayı nakliyeciyi, o akşam bizden istemeyerek aldığı kaz tüylü koltuğumuzla evine uğurlamıştık.” Bu durum zaman içinde Berna Atahan için bir ilham kaynağına dönüşüyor.
Berna Atahan
Berna Atahan uzun yıllardır sahiplenilmiş, ikinci el ürünlerin alındığı, satıldığı ve koleksiyon yapıldığı iş hayatının ve özel hayatın içinde biri olarak sektörü hem tanıyor hem de özellikle ikinci el lüks mobilyaya olan rağbetin nabzını ölçebiliyor. Geçmişteki müzayedecilik tecrübeleri, vintage parçaları tanımasına ve özellikle mobilya ve aksesuarlar üzerinde uzmanlaşmasını sağlıyor. “Bu parçaların rahatlıkla tekrardan sahiplenileceği bir alanı yaratmak istedim. Bilhassa Paris ve Londra seyahatlerim vintage ürünlerin satıldığı yerleri araştırıp keşfetmek ziyareti ile gerçekleşti. Sonunda fikrimden emin olarak hayalimi gerçekleştirmek için Nish Solutions kuruldu,” diyor ve ekliyor: “Ayrıca bulduğum vintage ürünlerin cazibesi, sofistike ve eşsiz olmaları beni Nish Solutions’ı kurmaya ikna etti.”
Berna Atahan, vintage tutkusunu yaşanmışlığın el değişimindeki büyülü ana bağlıyor. Geçmişten gelen bir parçanın bugün en doğru sahibini bulma döngüsü onun en büyük motivasyonlarından biri. Sürdürebilirlik hareketi ve yükselişe geçen retro trendler, ikinci el eşyaları sadece nostaljik bir unsur olmaktan uzaklaştırıp arzu nesnesine dönüştürüyor. Berna Atahan, günümüzdeki vintage eğilimini “2019 yılı ve sonrasında genel olarak tüketiciler alternatif pazarları araştırmaya, erişmeye ve keşfetmeye başladılar. İkinci el alışveriş hafta sonları yapılan bir hobinin dışına çıktı ve stil sahibi olan ve evlerini güzelleştirmek isteyenler için bir alternatif oldu. Özellikle benzersiz, orijinal, taklit olmayanları arayanlar için vintage alışveriş bir tercih haline geldi. Z kuşağının ilgisiyle pazar daha da büyümeye başladı. Bu arada enflasyonist ekonomilerde vintage parçalara olan ilgi ve merak da eko-bilinçli bir çare olarak da kendini göstermekte,” sözleriyle açıklıyor. Nish Solutions bu sözlerden yola çıkarak zamansız parçaları gün ışığına çıkarıp onları hayatına katmak isteyenlerle buluşturmayı hedefliyor.
Nish Solutions’ın seçkisi zarif detaylar ve sofistike çehresinde gizli. Atahan, radarındaki parçalarda bir hikayesinin olmasını, emsalsizliğini ve en az 20 yaşını aşmış olmasını gözetiyor. Bunun için sayısız eve ve sayısız depoya giren Atahan, beklenmedik yerlerden çok değerli parçalara denk gelebiliyor. Özellikle seçkisinin yıldız parçalarından biri olan Louis Vuitton bavullarının hikayesi de buna benzer. “Girdiğim bir evin aile büyükleri tarafından zamanında kullanılmış Louis Vuitton bavulları evin alt kat deposunda buldum. Oyuncak gören çocuk gibi oldum.”
Nish Solutions’ın seçkisi mobilya, abajur ve avizeler, Herend ve Villeroy & Boch gibi seçkin markaların sofra grubu takımları, Moser, Ralph Lauren, Lladro gibi markaların aksesuarları ve markanın yeni göz bebekleri kristal vazolardan oluşuyor. Zamansız ve şık olan bu parçalar heyecanla yeni hayatlarını bekleyerek, sahip oldukları anı mirasına yenilerini eklemeyi arzuluyor.
Berna Atahan’ın geleceğe yönelik hedefleri oldukça net. Nish Solutions kurulduğundan beri dur durak bilmeden çalışmaya devam ediyor. Atahan çok inandığı projesinin ayağa kalkıp yürüdüğünü ve hatta koştuğunu görmek istiyor. Her gün yeni keşiflerden ilham alarak ikinci el lüks mobilya camiasının sınırlarını genişletmek ve vintage zarafetinin anlatısını İstanbul’a ve Dünya’ya duyurabilmek hedefleri arasında.