Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Okyanustan gelen mucizesine teşekkür için La Mer, okyanuslara destek oluyor. Kendi kurduğu Blue Heart Oceans Fund ile okyanusları korumayı amaçlayan ve 4 milyon sterlinden fazla bağış yapan marka, çok satan ikonik kremini de cam kavanozda sunuyor.
L'Occitane da birkaç koldan sürdürülebilirlik yolunda adım atıyor. 90'lardan beri mağazalarında naylon poşet kulanımını kaldıran marka, ambalajlarının kalınlığını da azaltarak yaklaşık 28 ton fazla plastik kullanılmasının önüne geçmiş.
L'Occitane'ın geleceğe dair hedefleri ise büyük. 2025 yılına kadar tüm ürünlerini geri dönüştürülmüş plastiklerden yapılan ambalajlarla piyasaya sürmeyi hedefliyor ve her mağazada geri dönüşüm noktaları kurmayı planlıyor.
TerraCycle ve Surfrider gibi organizasyonlarla iş birliği yapan Ren, gereksiz paketleme detaylarını azaltıyor ve ambalajlarında geri dönüştürülmüş okyanus plastiklerini kullanıyor. Marka aynı zamanda 2021'e kadar sıfır atık seviyesine ulaşma sözü de verdi.
Aveda, sürdürülebilirliğin kozmetikteki kült temsilcilerinden. Rüzgar enerjisi ile üretim yapan ilk ve tek güzellik şirketi olan Aveda, ürünlerinde geri dönüştürülebilir ambalajlar kullanıyor. Aynı zamanda litrelik ürünler sunarak plastik israfını en aza indirgiyor.
Formüllerinde doğal kokular ve yeşil teknoloji ile çoğaltılan aktif botanik içerikler kullanan marka, tüm dünyada yürüttüğü Clean Water projesiyle de suları temizlemeye ve ulaştırabildikleri her yere temiz su sağlamaya çalışıyor. Kendisinin 1999'dan bu yana çevreci kuruluşlara 49 milyon sterlinden fazla destek topladığını ve yeni formüllerinin silikonsuz olarak üretileceğini de ayrıca belirtelim.
Sorumluluk sahibi, sürdürülebilir ve çevre dostu sıfatlarının öncü isimlerinden biri de The Body Shop. 80'li yıllarda, kurulduğu günden itibaren nezaket, eşitlik ve geri vericilik ilkelerini benimseyen, doğal içerikli ürünleriyle lokal üreticileri destekleyen ve geri dönüştürülebilir ambalajlar, çevre dostu formüller sunan marka, çalıştıkları geri dönüşüm işçilerine iyileştirilmiş çalışma şartları, gelişmiş eğitim ve sağlık sistemleri ve adil bir ücretlendirme sağlamak için de projeler yürütüyor.
Clarins'in Paris'teki genel merkezi iki çevreci ajans tarafından sertifikalı. Çatısında 160 bin arıya ev sahipliği yapan kovanlar bulunuyor.
Ayrıca Plastic Odyssey meydan okumasına katılan marka, okyanustan topladığı atıklarla hareket eden bir gemiyle dünyayı dolaşarak çevre kirliliğine ve plastik atık sorununa dikkat çekmeyi planlıyor.
Kuruluşundan bu yana doğayı korumaya sadık kalmak ve ürünlerinin doğaya olan negatif etkisini azaltmak için çalışan Nuxe, Bio Organik serisiyle 360 derece sorumluluk sahibi bir cilt bakım serisi sunuyor.
Nuxe ekotasarımlı, biyoçözünür, geri dönüştürülebilir formüller ve ambalajlarla hazırlanan bu organik seride, yeşil teknolojilerden elde ettiği aktif içeriklere ve çevreye duyarlı bir yaşam döngüsüne sahip ürünlere yer veriyor.
Ayrıca Nuxe, bu seri için iklim değişikliğine savaş açan proje Ecording ile iş birliği yapıyor. Dronlarla tohumlama yapan bu girişim ulaşılması zor yerleri ağaçlandırmayı hedefliyor. Seçili eczanelerde Nuxe Organic ürünlerinde bulunan QR kodunu okutarak istediğiniz ağacın tohum atış emrini verebiliyor, ardından 'Ağacım Nerede' paneliyle tohumunuzun filizlenişini ve güncel durumunu takip edebiliyorsunuz.
Doğa, siz ve dünya arasında bir denge kurmayı hedefleyen Origins formüllerinde temiz içerikler kullanıyor, 2023'e kadar ise ambalajlarının %80'inin yeniden kullanılabilir, geri dönüştürülebilir ve doldurulabilir olmasını amaçlıyor.
Aynı zamanda şimdiye kadar yaklaşık 1 buçuk milyon ağaç ekimi yapan marka, bu sene ise 625 bin ağaç daha ekmeyi planlıyor. Origins'in üretim tesisleri %100 yenilenebilir elektrik kullanıyor ve marka, 2020'nin sonuna kadar üretimde sıfır atık seviyesine inmeyi planlıyor.