30 Aralık 2020

Bilmeniz Gereken 5 K-Beauty Markası

YAZI: ZEYNEP AKDOĞAN

Güzellik sektörüne yön veriyor; dünya trend’lerini belirliyorlar. Güney Kore’den çıkan bu beş cilt bakımı markasını takibe alın.

COSRX

k-beauty

Kozmetik (cosmetics) ve reçete (prescription) kelimelerinin bileşiminden doğan Cosrx, tüketiciye kulak vererek özel cilt sorunlarına türlü çözümler geliştiriyor. Minimalist markanın alametifarikası ise klinik testlerle bilimsel olarak etkinliği kanıtlanan içerikleri. Örneğin; hidrokolloid ile zenginleştirilmiş güçlü formülüyle akneye meyilli ciltlerin kurtarıcısı Acne Pimple Master Patches, en popüler ürünlerinden. İçeriğindeki hiyalüronik asit, bakır peptitleri ve salyangoz musini sayesinde tahriş olmuş, renk dengesi bozulmuş hassas ciltleri yatıştıran ve nemlendiren Advanced Snail 96 Mucin Power Essence ise Emily Ratajkowski’nin vazgeçilmezleri arasında.

GLOW RECIPE

k-beauty

2014 doğumlu Glow Recipe’nin misyonu, tamamen doğal içeriklerden oluşan inovatif ürünlerle cilde doğal ışıltısını yeniden kazandırmak. Cilt bakımı ritüelinin eğlenceli olması, kadınlara ilham vermesi gerektiğini savunan renkli markanın başlıca içeriğiyse antioksidan özellikli meyve ekstreleri. Amino asit zengini karpuz özlerinin yanı sıra hiyalüronik asit ve AHA içeren uyku maskesi Watermelon Glow Sleeping Mask, uyku esnasında gözenekleri nazikçe temizleyerek cilde parlaklık katmakta etkili. Gerçek meyvelerle formüle edildiğinden kavanozunun içerisinde minik karpuz parçacıklarıyla karşılaşmanız da olası. 

INNISFREE

k-beauty

Güzellik meraklılarının favorileri arasında yer alan Innisfree, yalnızca doğal içerikleriyle değil, içeriklerini nasıl elde ettiğiyle de ünlü. Örneğin; markanın merkezini oluşturan yeşil çay yaprağı, Kore’nin Jeju Adası’nda organik olarak yetiştiriliyor. Saptan toplanan yapraklar, otuz saniye buğuladıktan sonra presleniyor ve çift sıkma teknolojisiyle sıkılarak üç buçuk kat daha etkili hâle getiriliyor. Formülünde yeşil çay özü ve yeşil çay çekirdeği yağı barındıran Green Tea Seed Serum, cilt tonunu eşitlemeyi, cildi nemlendirmeyi ve cildin sıkılaşmasını hedefleyen özellikleriyle markanın dünya çapında kültleşen ürünlerinden yalnızca biri.

BELIF

k-beauty

Kökleri 1800’lü yıllara dayanan bitkibilimci Duncan Napier’ın öncü metotlarını Kore asıllı modern dermatolojik buluşlarla bütünleştiren bir marka, Belief. Ahududu, kuşotu, yulaf ve yalancı çivit otu gibi içerikleriyle tanınan vegan markanın en çok satan ürünü ise hiç şüphesiz The True Cream Aqua Bomb. Cilt tarafından hızlıca emilebilen bir “nem bombası” olarak tasalanan jel dokulu nemlendiricinin formülünde lotus çiçeği, skualen, aynısefa çiçeği ve yulaf çekirdeği özlerinin yanı sıra bir çeşit B vitamini olan pantenol de var. Normal, kuru, karma ve yağlı ciltler için ideal.

PEACH & LILY

k-beauty

Peach & Lily, yıllarca şiddetli egzama ile savaştıktan sonra çareyi kendine ait bir cilt bakım markası kurmakta bulan Güney Koreli estetisyen Alicia Woon’a ait. Dünya çapında hızla kült statüye ulaşan markanın birbirinden popüler ürünleri arasında öne çıkan ise Glass Skin Refining Serum. Pürüzsüz, parlak ve ışıltılı bir görünüm hedefleyen ürün, kayısı özleri, niyasinamid, madecassoside ve hiyalüronik asit gibi cilde faydaları kanıtlanmış güçlü bir kokteylden oluşuyor.

ETİKETLER: K-BEAUTY , BAKIM , KOZMETİK