Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Bir dakikalık kısa videoların yüklendiği TikTok, diğer sosyal platformların arasından hızla sıyrılarak moda dünyasını da etkisi altına aldı.
Jasmine Chiswell, Tia Wood ve Wisdom Kaye
TikTok hesabınız olsun ya da olmasın bu sene uygulamaya yüklenen bir dakikalık videolardan kaçmak imkansızdı. İlk olarak gençler arasında popülerleşmeye başlayan uygulama, zamanla moda dünyasında da büyük bir etki yarattı. Bir moda ikonuna dönüşen Bella Hadid, TikTok üzerinden paylaşımlar yaparken Saint Laurent ve Louis Vuitton gibi markalar defilelerin canlı yayınlarını aynı uygulama üzerinden gerçekleştirdi. Ayrıca yaratıcı videoları sayesinde modeller, tasarımcılar ve farklı yeteneklere sahip pek çok kişi TikTok üzerinden keşfedildi.
Evlere kapandığımız bu yıl, TikTok adeta kendimizi ve stilimizi yansıttığımız en önemli mecralardan biri haline geldi. Farklı içerikler ve yaratıcı videolar üreten influencerlar için de bir kariyer platformuna dönüşen TikTok, 4 milyon takipçisiyle uygulamadaki en iyi giyinen isimlerden biri olan Wisdow Kaye’ye IMG modelliğinin yanı sıra Balmain ve Dior gibi markaların kapısını açtı.
Influencerlar moda dünyası için bir yenilik sayılmasa da, tersi olarak TikTok yaratıcıları için moda, oldukça yeni bir alan. TikTok’un yöneticisi Kudzi Chikumbu, yaratılan orijinal içerikler ve kusursuzluğun ve kurgunun ön planda olduğu Instagram uygulamasına göre TikTok’un moda için daha eşitlikçi bir alan olduğunu söylüyor. Chikumbu ayrıca, “Konu kıyafetlerin ötesine geçerek yaratıcılığın ifade edildiği bir seviyeye çıktı. TikTok keyifli bir yer olduğu gibi moda sektörüne de kendi sanatlarını ve kimliklerini gösterebilecekleri yeni bir yol açtı.” sözleriyle, yeni nesil uygulamanın moda dünyasındaki yerinden bahsetti.
Aşağıdaki 5 maddeyle TikTok’un moda dünyasını nasıl değiştirdiğine yakından bakalım.
Noen Eubanks, 2019 yılında Celine markasının yüzü olduğunda TikTok yıldızları moda dünyasında adım atmaya başlamıştı. 103 milyonluk takipçi sayısıyla Charli D’Amelio’ysa Şubat ayında Prada defilesinin ön sıralarındaki yerini aldı. Bu durum size 2009 yılında ilk çıkışlarını yapan bloggerlar ve youtuberları hatırlatabilir ve eminiz ki ilerleyen zamanlarda daha pek çok TikTok yıldızını defilelerde göreceğiz. Ancak o zamana kadar Louis Vuitton, Prada ve Saint Laurent gibi markalar uygulama üzerinden canlı yayınlarına devam edecek. TikTok’ a göre ise Eylül ayında canlı yayınlanan defileleri 3 milyondan fazla kişi takip etti.
En büyük model ajanslarından biri olan IMG Models, çoktan Kennedy Jardine ve Wisdom Kaye gibi TikTok modellerini bünyesine alarak yeni yüzlerini uygulama üzerinden keşfediyor. “TikTok, yeni nesil IMG yıldızlarını keşfetmemiz için harika bir yer” diyen IMG Başkan Yardımcısı Jeni Rose sözlerine şu şekilde devam ediyor ;“ Diğer sosyal platformların aksine, çoğu içerik filtresiz ve düzenlenmemiş. Uygulamanın video bazlı formatı sayesinde birinin kişiliği, sahip olduğu değerler ve insanlarla nasıl iletişim kurduğu hakkında saniyeler içinde bilgi sahibi olabiliyoruz.”
Rose ayrıca, modellerin TikTok üzerinden her zamankinden daha kolay fark edildiğini söylüyor. “ TikTok, potansiyel modellerin seyahat etmeden, portfolyo veya test çekimlerine para harcamadan bizimle iletişime geçmesini sağlıyor.”
Tasarımcılar her ne kadar son koleksiyonlarını yaratmaklar meşgul olsalar da yaratım süreçlerini TikTok üzerinden paylaşmaya daima vakit ayırıyorlar. “Tasarımcılar yarattıklarını paylaştıkça kişiliklerini de görmeye başlıyorsunuz.” diyor Chikumbu ve devam ediyor “İnsanlar moda dünyasına dair gerçekten bir şeyler öğrenmek istiyorlar ve bu dünyayı bir bütün olarak görüyorlar.” Simon Porte Jacquemus ve Olivier Rousteing çoktan uygulamayı kullanmaya başladı. Hatta Rousteing, ofiste geçirdiği zamanları kaydederken aynı zamanda markanın son tasarımlarına da yer veren ve uygulamayı düzenli olarak kullanan tasarımcılardan biri. Chikumbu ayrıca “Olivier, kıyafetleri ve ofisteki yaratım sürecini gösterirken aynı zamanda evde spor yaptığı zamanları da paylaşıyor. Jacquemus’da uygulamayı yaratıcı bir şekilde kullanarak markasının temasını andıran masalsı içerikler paylaşıyor.” diyerek her tasarımcının kendi kimliğini nasıl yansıttığının altını çiziyor.
Yeniliği en çabuk benimseyen markalar şüphesiz en zekice hareket edenlerdi. Bu markalardan Gucci, #GucciModelChallenge adını verdiği bir yarışmayla kullanıcılardan gelişigüzel bir şekilde parçaları birleştirerek Gucci’nin eklektik stiline uygun bir görünüm yaratmalarını istedi ve bu hamlesi 210 milyondan fazla görüntülendi. Jw Anderson’un Harry Styles’in üzerindeki hırkanın evde nasıl yapılacağını anlattığı videosu ise kısa süre içinde viral oldu.
Tiktok sadece içerikler paylaşılan bir yer olmanın ötesine geçerek yeni markalar için de bir iş alanı yarattı. Özellikle #upcycling ve #vintage etiketleri 8 milyondan fazla görüntülenerek Z kuşağının ikinci el ürünlere ve geri dönüşüme ne kadar ilgili olduğunu gösterdi. Bunun sonucunda ise bu etiketlere dahil olan pek çok marka da keşfedilmiş oldu.
TikTok’taki en büyük çevre dostu marka ise 21 yaşındaki Tommy Groenendijk ve 22 yaşındaki Jordan Deery’nin eski kıyafetlere yeniden hayat verdikleri @vintagestockreserve markası. Ekim ayında Vogue dergisine “Kullanılmayan ürünlerden yeni bir şey yaratmayı çok seviyorum. Ayrıca bu moda sektörünün sorumlu olduğu israf fazlalığının da düşmesini sağlıyor.” açıklamasını yapan Jordan Deery ve ortağının kurduğu bu sürdürülebilir moda markası 1.8 milyon takipçiye ulaşmış durumda.
Milenyum modası bu yıl geri geldiğinde şaşırdınız mı ? Bunun için aslında TikTok’a teşekkür edebilirsiniz. Bu yıl kullanıcılar adeta 2000’ler modasını takıntı haline getirerek yeniden patlamasına sebep oldu. TikTok’a göre #Y2KFashion etiketi 58 milyon hite ulaştı ve hala artmaya devam ediyor. Ayrıca bu etki eşofman konusunda bir zamanların en popüler markası Juicy Couture’ün bile geri dönüşünü sağladı. Elbette sadece uygulamanın değil ünlü isimlerin ve defilelerinde bu modanın yeniden popüler olmasında oldukça etkisi vardı. Ancak eğer viral hale dönüşen ve herkesin bir anda sahip olmak istediği çilek desenli elbiseyi hatırlıyorsanız TikTok kullanıcılarının bu konuda etkisi oldukça büyüktü.
" data-video-id="6835960895567383814">@wisdm8 Reply to @yoinkerz.scoobs GUYS I THINK THIS IS MY BEST EDIT YET #model#fashion#style
♬ original sound - Wisdom Kaye
Reply to @yoinkerz.scoobs GUYS I THINK THIS IS MY BEST EDIT YET ##model##fashion##style
♬ original sound - Wisdom Kaye" data-video-id="6901821449129037058">@youngmanpowell The walk is on beat. #fyp#foryoupage#fashion#outfit#catwalk#xyzbca#viral
♬ original sound - el (ง'̀-'́)ง
The walk is on beat. ##fyp##foryoupage##fashion##outfit##catwalk##xyzbca##viral
♬ original sound - el?" data-video-id="6821362612492700934">@vintagestockreserve Part 2 of upcycling clothing🤗 #diy#upcycledfashion#tiedye#denim
♬ Classical Music - Classical Music
Part 2 of upcycling clothing? ##diy##upcycledfashion##tiedye##denim
♬ Classical Music - Classical Music" data-video-id="6856474224765308166">@mxmtoon five months since the last Harry styles fit
♬ Watermelon Sugar - Harry Styles
five months since the last Harry styles fit
♬ Watermelon Sugar - Harry Styles