09 Haziran 2021

#VOGUESosyalEtki: Tek Bir Gün Yetmez, Özellikle de Bugün

YAZI: CAN REMZİ ERGEN

Belki de tam da bu yüzden bu haldeyizdir. Özel günler her ne kadar kulağa hoş gelse de belki o özel günde o konu için yaptığımız savunuculuk bize iyi hissettirip bir sorumluluk hissi yüklüyordur. Biz de o hisle rahatlayıp kenara çekiliyoruzdur. Ama aslında pek de bir şey değişmiyordur Instagram’a koyduğumuz bir gönderiyle veya hikayelere sıraladığımız çağrılarla. Belki de zaten benzer farkındalıkta olan insanlar olarak kendi aramızda konuşuyoruzdur. Bizde geriye kalan yapay bir tatmin hissidir belki de daha çok. O zaman konuşmayalım mı bu konuları, kutlamayalım mı özel günleri? Konuşalım ve kutlayalım; ama sadece konuşup sadece kutlamayalım. Bir yandan da harekete geçelim. Ve sürdürülebilirlik kelimesini tekrar tanımlayalım. Kendi kendine, organik bir şekilde sürebilecek bir anlayış geliştirelim, bu anlayışı hayata geçirebilecek stratejilerden yararlanalım. Mesela spor gibi. İnsanları kendine ve birbirine bağlayan bir aracı hedeflerimiz için kullanalım.

adidas parley

Tam da buna örnek olacak şekilde küresel etki platformu Run For The Oceans, dördüncü yılında adidas ve Parley olarak  28 Mayıs - 8 Haziran tarihleri ​​arasında, adidas Running uygulaması aracılığıyla koşulan her kilometre için 10 şişeyi sahillerden temizleyecek. Böylece okyanuslar toplamda 227 ton ağırlığında plastik atıktan arındırılmış olacak. 

Kıyılardaki plastik 30 milyon ayakkabıya dönüştü

adidas 2015 yılından bu yana, Parley Ocean Plastic ile 30 milyondan fazla çift ayakkabı üretti. Böylece sahil ve kıyı bölgelerinden toplanıp geri dönüştürülen bu plastik atıkların okyanusları kirletmesi engellenmiş oldu. adidas, daha sürdürülebilir bir geleceğe doğru ilerleme kaydetmiş olsa da denizlerdeki plastik kirliliğinin azaltılması için hala atılması gereken çok fazla adım olduğuna inanıyor. 

adidas x Parley Run for the Oceans bugüne dek;

  • Dünya çapında 3 milyondan fazla koşucuyu bir araya getirdi;
  • Parley’nin deniz plastik kirliliğiyle mücadelede girişimlerini ve eğitim programlarını geliştirmesi için 25,5 milyon kilometre kat edilmesini sağladı; 
  • Bu amaçla tam 2,5 milyon dolar topladı;
  • 2019’da eğitim merkezleri ve yerel topluluk için plastik atık durdurma noktaları ile 92 okul kaydolurken, programa 70 bin çocuk ve aileleri katıldı. 

adidas parley

Bunu sadece bir başlangıç olarak gören adidas, Mart 2021’de “Own The Game” stratejisinin bir parçası olarak duyurduğu üzere, Run For The Oceans’ı daha kapsayıcı bir dijital ve fiziksel topluluk alanı oluşturmak için genişletmeyi planlıyor. 2025 yılına kadar adidas, 40 milyon kişinin kümülatif katılımına ulaşmayı hedefliyor.

Manganelli; “Harekete geçmezsek balıktan daha fazla plastik atık okyanuslarda olacak”

Hem küresel bir marka hem de bu dünyanın vatandaşları olarak okyanusları ve gezegenimizi korumada bize büyük bir rol düşüyor diyen adidas Running & Credibility Sports Genel Müdürü Alberto Uncini Manganelli, harekete geçme konusunda çağrıda bulundu: “Platformlarımızı, ürünlerimizi ve seslerimizi sadece farkındalık yaratmak için değil, eyleme geçmek için de kullanmak bizim sorumluluğumuzdur. Şimdi harekete geçmezsek sadece 30 yıl içinde okyanuslarımız balıktan daha fazla atık plastik içerebilir. Ancak birlikte çalışarak ve güçlerimizi birleştirerek plastik atıkları sona erdirebiliriz.”

Parley CEO’su ve Kurucusu Cyrill Gutsch ise şunları söyledi: “Run for the Oceans, bir koşu veya farkındalık kampanyasından çok daha fazlasına, güçlü bir etki platformuna dönüştü. Bizim için bir partnerden öte olan adidas, kısa sürede ailemizin bir üyesi haline geldi. Dünyayı, sağlığımızı, geleceğimizi tehdit eden küresel plastik krizini sona erdirmek ve okyanuslarımızı kurtarmak için işbirliği, yaratıcılık ve eko-inovasyonun kazanan formül olduğuna inanıyoruz. Koşuya katılan herkes bu vizyonun ilerlemesine yardımcı oluyor.”

İşte tam da bu sebeplerden bu içeriği 8 Haziran Dünya Okyanus Günü’nde okumuyorsunuz; çünkü 8 Haziran sadece bir gün, bizim bu sorunu çözmemiz için her gün çalışmamız gerekiyor.



ETİKETLER: #VOGUESOSYALETKİ