Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Meghan Markle'ın gelinliğini tasarlayan Clare Waight Keller, LVMH bünyesinde hizmet veren Givenchy'nin ilk kadın kreatif direktörü olarak çalıştığı yıllarda Cate Blanchett, Rachel Weisz ve Charlize Theron gibi birçok ismi kırmızı halıda giydirme şansına sahip olmuştu. Ancak Nisan 2020'de, tam da dünya Covid'in ilk dalgasını yaşarken tasarımcı modaeviyle yollarını ayırdığını duyurmuştu. Pandemi süresini ailesiyle birlikte İngiliz kırsalındaki evinde geçirdikten sonra 2022'nin başlarında Londra'ya geri dönüş yapmıştı. Ancak feminist sosyologların deyimiyle, lüks moda alanının dışına itilmiş bir başka kadın olarak sektördeki yerini bulamakta uzun bir süre zorluk çekti.
İşte bu noktada Yukihiro Katsuta devreye girdi. Uniqlo'nun araştırma ve geliştirme müdürü olarak uzun yıllardır çalışan ve Japon şirketin Jil Sander ile 2009-2011 +J ortaklığını başlatan Katsuto yaptığımız telefon konuşmasında "Pek çok tasarımcıyı inceledim ve Clare'i farklı kılan şey, kadın özüne sahip harika giysiler yapması. Onun zengin deneyiminin ve modern kadını tam anlamıyla takdir eden tasarımlarının kadınlar için yeni bir LifeWear standardı getireceğine inanıyorum." açıklamasını yapıyor.
Ardından kendisine Clare'in bu işbirliği hakkında konuşup konuşmak istediğini soruyorum ve sohbetimiz tasarımcıyla devam ediyor: "Gerçekten her şey organik olarak başladı. Ama sonunda, tek bir hikaye olarak o kadar güçlü görünüyordu ki, belki de bu işbirliğinin kendi etiketi olabileceğini düşündük." Uniqlo C, 15 Eylül'de dünyanın dört bir yanındaki 1.500 Uniqlo mağazasında ve markanın e-ticaret sitesinde görücüye çıkıyor ve Waight Keller'in kariyerinde kraliyet gelinliğinden sonra en büyük çıkışını yapmasını sağlıyor.
2023 Sonbahar lansman koleksiyonu, birçoğu tasarımcının Givenchy'deki çalışmalarını ve ondan önceki altı yıllık Chloé koleksiyonlarını yansıtan 30 parçadan oluşan kapsül bir seriden oluşuyor: "Yaptığım işin özünü bu koleksiyonda yansıtmak istedim: Akışkanlık, hareket, kadınsılık - bunlar gerçekten çok önemliydi. Ama aynı zamanda İngiliz duyarlılığımı da birşekilde entegre etmeye çalıştım. Erkeklerin gardıroplarından giyinmeye seven kadınların tarzını ve tavrını her zaman biraz sevmişimdir."
Koleksiyonun anahtar parçası trençkot. Kampanyada, cömert bir kesim için büyük beden olarak tasarlanmış, ancak bunun dışında suya dayanıklı gabardin kumaşına hoş bir sağlamlık kazandıran kontrast ekose astar ile klasik bir şekilde dikilmiş. Geniş kordonlar ve koza şeklindeki ceketlerden kırışmaya dayanıklı pilili eteklere ve büzgü belli elbiselere kadar diğer parçalar rahatlık göz önünde bulundurularak hazırlanmış. Koleksiyon, Waight Keller'ın pandeminin kadınların giyinme konusundaki bakış açılarını yeniden şekillendirdiğini düşündüğü yollardan besleniyor.
"Bir müşterinin günlük yaşam tarzının tüm unsurlarını yakalayan zahmetsiz bir gardırop fikri yaratmak çıkış noktamızdı. Şık, gündelik ama aynı zamanda haftasonuna da uyumlu." açıklamasını yapan tasarımcı rahatlık hissi veren yüksek performanslı siluetkeri kaliteli materyaller ve uygun fiyatla birleştiriyor: "Tüm bunların güzel bir sonuca ulaşmasını sağlamak çok güzel bir his." İşte bu noktada Waight Keller'ın renk anlayışı devreye giriyor: Chloé'deki günlerini anımsatan şeftali turuncusu ve tereyağı sarısı parçalar özgüven ve kaygısızlık hissi verirken nötr renklerin arasında safir mavisi ve domates kırmızısı gibi iddialı seçenekler de çıkıyor.
Kariyerine Tom Ford ile birlikte Gucci'de başlayan ardından ise Givenchy'de devam eden İngiliz tasarımcı için Uniqlo bir nevi değişim noktası oluyor. Bugüne kadar daha niş bir kitleye hitap eden Waight Keller küresel ölçekte bir projeye imza atmanın da kendine özgü bir lükse sahip olduğunu belirtiyor: "Genellikle lüks modaevlerinde her zaman acelemiz vardır. Çok fazla materyaller ile provalar yapma şansına sahip olmayız. Şimdi ise sadece 30 parçalık bir koleksiyon için altı ay boyunca çalışarak farklı kumaş denemeleri yaptım. Üstelik her bir parça için de ortalama beş prova. Bu pek de alışık olmadığım bir lüks benim için."
Markanın ismine gelince? "C harfi sizlere bahsettiğim pek çok şeyi yakalıyor: Şehirde yaşayan insanların işe gidip gelmesi, palette gerçek bir netlik olması ve bu rahatlık fikri, ama aynı zamanda bir tür arsızlık." Waight Keller'in LVMH'deki eski patronunun "hayal ve rasyonaliteyi mükemmel bir şekilde dengeleme" yeteneği olarak adlandırdığı bu ikilik, her şeyin özü.
Merak ediyorsanız, evet, bir TikTok fenomeni haline gelen ve sürpriz bir şekilde markanın en çok satanlar listesine giren yuvarlak mini omuz çantasının da bir Uniqlo C versiyonu bu koleksiyonda yer alıyor. Waight Keller'ın versiyonu orijinalinden biraz daha büyük ve daha fazla kullanım için alt kısmında genişletilebilir bir pileye sahip. Ancak koleksiyonla ilgili viral olması muhtemel ayrıntı ayakkabılar. Vegan deriden hazırlanan Chelsea botlar 59.90 dolardan satışa sunulacak. Üstelik bu parça ile Uniqlo ilk kez ayakkabı sektörüne giriş yapacak. 2023 Sonbahar sezonu Uniqlo C'nin sadece başlangıcı. Waight Keller çoktan 2024 İlkbahar koleksiyonunu hazırladı hatta 2024 Sonbahar için de fikirlerini deftere dökmeye başladı.