Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Clare Waight Keller'ın Uniqlo'daki ilk Uniqlo: C koleksiyonu geçen Eylül ayında piyasaya sürüldü ve bu yeni alt etiketin başarılı olduğunu söylemek doğru olur. Bugün, New York'ta yeni sonbahar sezonunu tanıtmak için burada ve yeni bir unvana sahip: Yaratıcı direktör. Bu, sadece geçen yıl geliştirmek üzere işe alındığı Uniqlo: C serisini değil, aynı zamanda hepimizin çok iyi bildiği, sevdiği ve sıkça giydiği markanın temel koleksiyonlarını da denetleyeceği anlamına geliyor.
Hangi ürünleri kastettiğimizi biliyorsunuz: tüm kaşmirler, merino yünleri, kısacası LifeWear şemsiyesi altındaki her şey. Waight Keller, "Görmeye başlayacağınız şey," diyor, "bazı temel programlarda yeni moda şekilleri ve her iki ayda bir yenilenen silüetler olacak, böylece taze bir hava katacağız." Gelişmeler arasında genel renk paletindeki güncellemeleri de ekliyor: "Bu konuda ellerim aktif. Kadın koleksiyonunda daha fazla feminenlik, daha fazla baskı ve desen ile kesim konusunda daha fazla keşif ve genç, trend olan silüetler göreceksiniz. Uniqlo'nun çok geniş bir kitleye hitap ettiğini biliyorsunuz, ancak gerçekten yakaladıkları büyük bir kısım genç yaş grubundan oluşuyor. Bu hızlı hareket eden bir pazar, bu yüzden öğrenilecek çok şey var."
Uniqlo: C, Sonbahar 2024 Fotoğraf: Uniqlo
Waight Keller, Paris'teki moda salonlarından geliyor; Givenchy'de üç yıl, Chloé'de ise altı yıl çalıştı ve Uniqlo'daki öğrenme sürecinden açıkça bahsediyor. "Moda endüstrisinde, özellikle lüks modada, her şey değişim üzerine kurulu. Yeni oranlar? Yeni silüetler? Bunlar önemli çünkü her şeyi hareketli tutmak gerekli, ama gerçekte, insanlar büyük ölçüde zamansız parçalara yöneliyor."
İlgi alanlarından biri de denim. Yeni geniş paça stili, piyasaya sürüldüğünden beri "küresel olarak en çok satan stillerden biri" haline geldi. Erkek giyimde daha yumuşak kesimli ceketler ve "daha ilginç oversized şekiller" bekleyebilirsiniz. Eylül'ün Ekim'e yaklaşmasıyla birlikte, yeni Pufftech stilleri mağazalara gelmeye başlayacak ve Waight Keller, yeni olanın sadece renk paleti değil, aynı zamanda oranlar ve "nasıl stilize edildikleri" olduğunu belirtiyor.
Waight Keller, Uniqlo'da tam zamanlı çalışmaya başladıktan sonra kendi tarzının değiştiğini fark etti. Şu günlerde, kesimli ceketlerini beyaz tişörtler ve kargo pantolonlarla veya erkeklerin paraşüt pantolonlarıyla kombinliyor. "Uniqlo müşterisinin günlük bir rahatlığı var ki bu gerçekten çekici," diyor. "Biraz daha aktif ve spor tarzında, daha önceki çok şık diyebileceğimiz dolabımın aksine. Her şeyin pamuklu ve yıkanabilir olması beni mutlu ediyor."
2024 sonbahar sezonunda giyinme trendlerinin geri döneceği başlıklarına ne diyorsunuz? "Kendim bunu göremiyorum," diyor. "Çok seyahat ediyorum" -gerçekten, Ağustos sonundaki konuşmamız sırasında İngiliz kıyısında bulunurken ve New York'a gelmeden önce birkaç gün Japonya'da işteydi- "sürekli insanları gözlemliyorum ve büyük sonuçlardan biri, günlük tarzın Covid'den sonra evrildiği. Akıllı görünme isteği var ama aslında süper rahat hissetme arzusu var. Uniqlo'daki görevim bu: güçlü bir moda duygusu ile rahatlık yaratmak, çünkü bence tatlı nokta bu -harika hissettiren, sizi iyi gösteren ama gerçekten rahat olan bir şey."
Bir büyüme alanından daha bahsetmek istiyor. "Artık çok iyi bir düz ayakkabı koleksiyonum var. Bu her zaman hızlı bir çözüm, özellikle de seyahatleri düşündüğümüz zaman. Ama piyasada hala iyi bir seçim yok. Bu, [Uniqlo'da] genişleyecek bir kategori."