Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
Amerikalı tasarımcı Tommy Hilfiger ile şarkıcı-söz yazarı Shawn Mendes, havalı ancak bir o kadar klasik “çaylak” öğrenci parçalarından ilham alan bir koleksiyon oluşturmak için güçlerini birleştirdi.
Amerikalı tasarımcı Tommy Hilfiger ile şarkıcı-söz yazarı Shawn Mendes, havalı ancak bir o kadar klasik “çaylak” öğrenci parçalarından ilham alan bir koleksiyon oluşturmak için güçlerini birleştirdi. Bu vesileyle, retro silüetler ve kesime odaklanarak özellikle 90'ların başına baktılar ve bu Tommy Hilfiger ikonlarını sürdürülebilir kumaşlar ve yeniliklerle modernize ettiler.
Tommy Hilfiger British Vogue'a, geri döndükleri bu tarzın zamansız ve döngüsel oluşuna dikkat çekiyor. “Bu tarz, yine geri geliyor. Markamızın özünde yer aldığı için gurur duyuyoruz, ancak onu yeni ve heyecan verici kılmak için her zaman yenilemeye ve yeniden keşfetmeye çalışıyoruz. Bizim için tüm bu parçalara farklı bir bakış açısı getirebilecek kültürel öncülerle çalışmak önemli. Aksi takdirde klasikler çok sıkıcı olabilir. Onları heyecan verici ve taze kılmanın yollarını bulmalıyız. Biz her zaman pop kültürünün ikonlarıyla çalıştık ve Shawn da bu türün ve günümüzün tartışılmaz ikonu.”
Mendes'in orijinal arşiv parçalarına bakıldığında da 90'lar koleksiyonun havası hissediliyor. Aktarılanlara göre, bu işbirliğinin ilk adımları atılırken yağmurlu bir Los Angeles gününde gerçekleşen bir Zoom görüşmesinde, Mendes, “Annem Tommy Hilfiger'a takıntılıydı, her zaman giyerdim” diyor ve devam ediyor: “Bu yüzden, sonunda birlikte çalışmamızın kaderde yazılı olduğunu düşünüyorum. 98'de doğdum ve 90'lardaki Tommy enerjisi, geri dönüp ailemin fotoğraflarına baktığımda gördüğüm şey. Arşiv bana o zamanlar kıyafetlerden yayılan şekilleri, hissi, renkleri ve enerjiyi öğretti. Aynı zamanda şu anda moda hakkında hissettiklerim ile çok uyumlu hissettirdi.” Mendes'e gerçekten hitap eden yönü ise bu çağda rahat, üzerine giyilen giysi hissi: "Bence 90'lar bu yüzden bu kadar heyecan verici çünkü cesur ve tasasız hissettiriyor."
Koleksiyona gelecek olursak… 90'lardan ilham aldılar, klasikleri modernize etmeye çalıştılar ve bunu yapmanın bir yolu da uyum sağlamaktı. Hilfiger’a göre biçim gerçekten önemliydi. Koleksiyon ilham alsa da biçim ve şekillerin tam olarak 90'lardaki gibi olmadığını da öğreniyoruz Hilfiger’dan: “90'lardan ilham aldılar. Ama detayların da önemli olduğunu düşünüyorum. Ve bence bu parçaların bazılarının içine bakarsanız, detayların çok iyi düşünülmüş olduğunu ve bir nedeni olduğunu göreceksiniz. Bu iş birliğine özgü tasarım detayları arasında kontrast oluşturan ceketlerdeki iç kemerler ve astarlar, eşyalara kişilik kazandıran küçük işlemeler, düğmeler ve ilikler yer alıyor. Mendes de en sevdiği ayrıntıyı açıklıyor: “Küçük Tommy bayrağının içinde benim baş harflerim var ve bu çok, çok havalı ve gerçeküstü.”
Koleksiyonun kampanyası, Shawn’ın küçük kız kardeşi Aaliyah Mendes ve yakın arkadaşı Jon Vinyl de dahil olmak üzere Mendes'e yakın ve gerçek kişileri kapsadığı için kişisel ve duygusal. Mendes, kız kardeşiyle sette olmakla ilgili olarak, “Aslında, gerçekten, şimdiye kadar yaptığım en harika şey bu. İnanılmaz görünüyordu” diyor ve devam ediyor: “Kampanya, özellikle bir istikrar ve temel duygusu aradığım son birkaç yıldan sonra bir yuva ve evdeymişim hissi veriyor. Tommy'nin videolarda arkadaşlarımın ve ailemin olması fikrini kabul etmesi gerçekten harikaydı ve bunun için Tommy'ye ne kadar teşekkür etsem az.” Kız kardeşiyle birlikte çalışma kısmında ise, tıpkı Shawn’ın da söylediği gibi, Shawn’dan her ağabey gibi ona da sette biraz alan açması gerektiği söylenmiş: “Sette onu gördüğümü hatırlıyorum ve titriyordum çünkü kız kardeşim için çok gergindim. Ben de 'Nasıl hissediyorsun? Her şey yolunda mı?' diye sorup durdum. Kız kardeşim de “Gitmen gerekiyor, beni strese sokuyorsun” dedi.
Mendes, sürdürülebilirlik konusunun esaslı bir savunucusu. Bu nedenle bu konu, imza attığı herhangi bir projenin her zaman önemli bir parçası oluyor. İşbirliğinin bu yönünü de anlatıyor: “Bence Tommy Hilfiger kadar uzun süredir etkili olan çok çok az sayıda marka ve çok çok az insan var. Mümkün olduğu kadar sürdürülebilir olması inanılmaz.” Mendes'i gerçekten etkileyen ise giyim ve üretim atıklarından yapılan pigment tozları olan Recycrom'un kullanılması olmuş. Kampanya, Mendes'in ailesini bir araya getirmenin yanı sıra sürdürülebilirlik ve yeni nesil kreatifleri savunuyor. Kız kardeşi Aaliyah Mendes, sanatçı, şarkıcı-söz yazarı ve yakın arkadaşı Jon Vinyl, plak yapımcısı Mike Sabath, çok boyutlu sanatçı Ahmad Cissé, yazar ve model Maye Musk, tasarımcı Czarina Kwong, Deprise Lons ve modeller Yvesmark Chery ve Anita Jane Pathammavong yer alıyor.