Haftalık E-Bülten
Moda dünyasında neler oluyor? Yeni fikirler, öne çıkan koleksiyonlar, en vogue trendler, ünlülerden güzelllik sırları ve en popüler partilerden haberdar olmak için haftalık e-bültenimize kaydolun.
İtalyan tatil stilinden ilham alan Dolce&Gabbana koleksiyonu.
Moda haftaları genelde bir fotoğraf cenneti gibidir, sürekli flaşlar patlar. Ama Dolce&Gabbana defilesinde iki dakikada bir telefonlarını havaya kaldıran sadece izleyici değildi! Klik! Sicilya! Klik! Portofino! Bu şehir isimleri yazlık elbiselerin üzerindeki çiçek desenlerinin aralarında yazıyordu.
Fotoğraf: Indigital
Mankenler podyumda yürürken arada sırada çıkarıp cep telefonlarıyla selfie çekiliyorlardı. Bu 21. yüzyıl rüyası podyumun üzerindeki iki büyük ekrana yansıtılıyordu.
İzleyiciyi neşeli bir havaya sokan tek şey selfie'ler değildi. Müzik de vardı: Dean Martin'in 1950'den "Buonasera Signorina" ve "That's Amore" gibi İtalyan şarkıları çalındı.
Fotoğraf: Indigital
Arka planda son derece İtalyan bir set kurulmuştu: bir manav, seramik dükkanı ve adı "İtalia is Love" (İtalya Aşktır) olan bir kafe vardı.
Peki bu tatlı kargaşada kıyafetler nasıl gözüküyordu? Onlar hem çok tatlı hem de aşina olduğumuz tarzdaydılar. Üzerinde Fas mozaik desenleri olan ipek kaftanlar yeni bir görünümdü Dolce&Gabbana için, aynısı desenli ipek pijamalar için de geçerli.
Fotoğraf: Indigital
Ama dinamik tasarımcı ikilinin büyüsü, kıvrımlı siyah elbiseler ile daha uzun tatlı elbiseleri birbirleriyle hafifçe yarıştıran farklı tarz geçişlerinde değil. Aynı zamanda, ceketlerin, hasır sepetlerin veya kulaklıkların üzerindeki yoğun süslemelerde de değil o büyü.
Diğer alt markası D&G'yi kapattıktan sonra, Dolce & Gabbana ikilisi, klasik özel dikim couture'e eğlence katmayı amaçlamış ve bunu başarmış.
Fotoğraf: Indigital
İkili, Alta Moda defileleriyle farklı İtalyan şehirlerinde koleksiyonlarını sergilemeye başladığından beri bu yerlerden esprili ilhamlar toplamış. İşte ince belli, kabarık kısa etekleri olan bir elbisenin üzerinde bu yüzden "Portofino" yazıyordu. Diğerleri de Roma'ya ya da Sardinya'ya adanmıştı. Defilenin finalinde markanın her zaman yaptığı gibi bütün mankenler bir araya geldi; hep beraberken bir gezi kitabı gibi gözüküyorlardı.
Dolce & Gabbana yeni bir şey sunmadı, ama elbiselerin mesajı Dolce&Gabbana'nın marka özüne uygundu. Diğer ünlü İtalyan modaevleri Emilio Pucci ve Roberto Cavalli yeni tasarımcılarla çalıştığı için onların mesajları ile modaevinin süregelen tarzı örtüşmüyordu.
Suzy Menkes ve Dolce&Gabbana'nın tasarımcı "çocuklar"ı
Fotoğraf: Suzy Menkes
Sahne arkasına geçip mankenlerle fotoğraf çektiren "çocuklar"la selfie çekilmek için aceleyle yerimden kalktım.
O kargaşada onlara bir elbisenin üzerinde gördüğüm dudak izi desenlerinin markanın yeni çıkardığı Sophia Loren No 1 rujuna gönderme olup olmadığını soramadım. Olsun veya olmasın, o elbiseyle de bir selfie çektim!
Dolce&Gabbana 2016 İlkbahar/Yaz Koleksiyonu